Työuupumus ja työpaikan vaihto, neuvoja, kokemuksia?
Olen nyt ollut pitkään pois töistä työuupumuksen takia ja nyt olen päättänyt hakea toista työpaikkaa. Mietin vain tätä mun burnoutia, miten se mahtaa vaikuttaa. Siitä nyt varmaan täytyy kuitenkin sanoa, pitääkö laittaa jo työhakemukseen? Mahtaakohan olla niin, että mua ei kukaan enää uskalla palkata tuon takia?
Entä mitenkähän kannattaa laittaa työhakemukseen, kun siinä on vaihtoehtoina työelämässä, opiskelija, vapaalla työelämästä, eläkeellä? Voinko laittaa tuon työelämässä kohdan vaikka oon tällä hetkellä sairauslomalla?
Kommentit (3)
Onko työuupumus seurausta työpaikan huonosta ilmapiiristä tai esimiehen kiusaamisesta? Esimiehen tehtävä on työsuojelu. Voisiko samassa työpaikassa vaihtaa tiimiä tai ratkaista näitä työongelmia? Tämä vähän asian vierestä, pahoittelen.
Vaihdoin töitä ja elämä hymyilee! Kesällä olin kaksi kuukautta kotona ja itkin sängyn pohjalla miten olen maailman paskin työntekijä enkä ansaitse edes hengittää. Työhaastattelussa skarppasin ja sain unelmatyöni.
Uudessa paikassa on ihan päinvastainen työilmapiiri, ihmiset kannustavat toisiaan ja sanovat hyvää huomenta. Joinakin päivinä vielä säpsähtelen kun luulen että kollegat puhuvat pahaa työni jäljestä, että joku tulee sättimään, että olen liian hidas/huono/tyhmä, entisen työpaikan malliin. On ollut outo huomata että terveessä työyhteisössä tuollaista ei esiinny, töissä voi olla kivaakin...
Tsemppiä ap! Suosta rämmitään vain ylöspäin.
Älä mainitse sanallakaan työuupumusta tai burnoutia. Keksi jokin hyväksyttävä syy tauollesi työelämästä, vaikkapa lähiomaisen vakava sairastuminen. Homma on raadollista, heikolta vaikuttavat jätetään rannalle ruikuttamaan...