Onko parisuhteessa jotain vialla jos ei koskaan riidellä?
Olen seitsemättä vuotta parisuhteessa, edelleen rakastunut ja rakastettu :) aiemmat suhteet olleet aina huonoja ja vaikeita. Nyt onnellinen ja hyvinvoiva suhteen suhteen päivittäin. Naljailua ja kinaa tietty on mutta riitaa ei. Voiko tälläistä ollakkaan vai kuuluuko hyvään parisuhteeseen välillä riidellä? Mielipiteitä kiitos
Kommentit (4)
Itse en riidellyt 17v aikana kuin kahdesti. Olisin kuvitellut että kaikki oli täydellisesti. Mutta kumppani lähtikin toisen matkaan. Ja eron jälkeen selvisi että riitelemättömyys oli ollut ongelma (muiden kautta ja oli puitu muutamia vuosia ennen lähtöä).
Suhde, jossa vältellään epäkohtien esille ottamista on epäterve. 7 v ilman riitoja, no siinä tuota välttelyä voi jo olla. Ellei sitten jätä tasaväkisen riitelyn laskuista ja ajattele, että "ei me riidellä koskaan".
Meillä riidellään eniten tuosta naljailusta jota en voi sietää itse ollenkaan. Parempi sitten että asioista puhutaan suoraan vaikka se välillä riitoja aiheuttaakin.
On kahdenlaisia ihmisiä: ottajia ja antajia.
Kun kaksi ottajaa on parisuhteessa, on suhde valtataistelua ja riitelyä.
Kun ottaja ja antaja on parisuhteessa, on suhde alustaja-alistettu -parisuhde.
Kun kaksi antajaa on parisuhteessa, ei suhteessa tarvitse riidellä.
Eri mieltä tietysti ollaan, eihän nyt kukaan ole koko ajaa samaa mieltä. Mutta ei erimielisyys tarkoita riitelyä.