Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pahakin etikettivirhe jos ottaa valkoviiniä pihvin kanssa?

Vierailija
07.10.2019 |

Ollaan menossa ravintolaan syömään, joka on kuulu pihveistään ja ajattelin tietenkin hyvän naudanlihapihvin syödä. En vaan pidä punaviinistä, joten voinko tilata valkoviiniä sen kanssa? Tai kai sitä voi mitä vaan, mut olisko vaan parempi tilata vaikka ihan vettä tai kivennäisvettä sen kanssa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kosanderi tuossa tapauksessa. Nykyään kai saavat myydä usean annoksen kerralla eli pyydät suosiolla triplan kerralla.

Vierailija
22/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene syömään sellaisen ihmisen kanssa joka niuhottaa tuollaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa? Yhden kerran täällä vain eletään.

Vierailija
24/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on asia, jota inhoan ravintoloissa syömisessä sekä ns. foodie-kavereissani. Tykkäisin tehdä asioita omien halujen mukaan hetken mielijohteesta, mutta aina saa pelätä jos joku suuttuu etikettivirheestä. Ei syömisen pitäisi olla millään muotoa vakavaa. Ainakaan mun mielestä. 

Vierailija
25/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole etikettivirhe.Monet juovat sinihomejuustonkin kanssa punaviiniä,vaikka esim.muscat-rypäle sopii paremmin.Myös kalan kanssa punaviini voi sopia hyvin.

Tarjoilija tietää nämä.Jos sun seuralainen ihmettelee,niin hän ei ole kärryillä viineistä.Sitten tosiaan on kuohuviini jota perinteisesti on juotu kaiken kanssa.Jos nyt siis epäilyttää.

Chardonnay kuullostaa hyvältä idealta pihvin kanssa.Pitääpä testata joskus.

Vierailija
26/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvin kanssa saa juoda vaikka sokeroitua teetä jos sattuu just sillä hetkellä huvittamaan.

Itse olen pihien ystävä, mutta punaviini merkistä riippumatta tulee ylös. Ja heti.

Pidän sen sijaan valkoviinistä. Siispä juon valkoviiniä pihvin kanssa, tai jos ole autolla, otan kraanavettä.

Vierailija
27/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota inkivääriolutta!

Vierailija
28/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on illallisilla tarjottu valkoviiniä lihan kanssa. Olin ekoillakerroilla hämmästynyt, mutta etiketti on kai muuttunut.

Vierailija
29/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa!

Vierailija
30/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chardonnay on mainittu pariin otteeseen ja tätä hyvää neuvoa voisi vielä täsmentää, että nimenomaan tammitettu eli tammitynnyrissä kypsytetty käy erittäin hyvin sianlihalle ja sitä kokeilisin myös naudanlihan kanssa, jos sitä joskus söisin.

Vierailija
31/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan hienoa olla suomalaisen naisen kanssa treffeillä kun tilaavat reilusti pihviä. Suoraan sanottuna on veetuttanut jenkeissä ja venäjälläkin kun mimmien pitää yrittää esittää etteivät syö juuri mitään. Siis minä olen pyytänyt treffeille, mennään ravintolaan syömään, minä tarjoan tietysti ja daami tilaa salaatin.

Vinkulla ei ole väliä kunhan tosiaan otat sen vinkunkin ja todellakin sen pihvin.

M49v

Vierailija
32/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikettivirheet ovat pahimpia, niistä ei armahdeta. Oma kantani tosin on, että teet niin kuin tykkäät varsinkin kun olet asiakas, et vieras toisen kotona tai toisen juhlissa. Viini on pahaa.

Vierailija
33/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne Ranskassakin vetää valkkaria pihvin kanssa. Ainakin valkoviini- tiloilla. Anna mennä vaan.

Vierailija
34/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihvi on se etikettivirhe.

Just. Porkkanaa vaan pitäisi purra. 

Vierailija
35/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos seuralainen on etiketti-ihminen, älä missään nimessä tilaa valkoviiniä.

Yritä juoda punaviiniä tai sitten vettä/kivennäisvettä.

Jos seuralainen on etiketti-ihminen, hän tietää kyllä, että nykyään noista säännöistä on luovuttu. Eli juo mistä tykkäät. Kohtuudella.

Vierailija
36/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyytäisin ison lasin  kurria...

Myös piimä on hyvää tähän tarkoitukseen.

Vierailija
37/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne Ranskassakin vetää valkkaria pihvin kanssa. Ainakin valkoviini- tiloilla. Anna mennä vaan.

Saman olen havainnut Italiassa. Esim. Rooman ympäristö on valkoviinin viljelyaluetta, ja Roomassa kyllä juodaan usein valkoviiniä lihankin kanssa.

Vierailija
38/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä etikettiä tuossa miettisi, mutta ihmettelisin jos jonkun mielestä pihvi ja valkoviini ovat hyvä yhdistelmä. Miettisin, eikö tuo osaa arvostaa hyvää ruokaa ja juomaa. Toki poikkeuksiakin on, riippuu hirveästi mitä sen pihvin kanssa tarjotaan ja millaisesta viinistä on kyse. Mutta jos ap puhuu vain geneerisesti valkkarista ja punkusta, niin hän tuskin osaa löytää sitä toimivaa makuyhdistelmää.

Vierailija
39/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole enää etikettivirhe juoda valkkaria punaisen lihan kanssa!

Ravintolassa voit pyytää tarjoilijan suositusta pihville.

Jos hirveästi jänskättää, käy vaikka etukäteen Alkossa vähän kyselemässä. Sieltä saat asiantuntevaa vinkkiä asiaasi.

Ja itse uskoisin paremmin Alkon myyjää kuin av-palstaa.

Mukavia treffejä!

Vierailija
40/41 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä etikettiä tuossa miettisi, mutta ihmettelisin jos jonkun mielestä pihvi ja valkoviini ovat hyvä yhdistelmä. Miettisin, eikö tuo osaa arvostaa hyvää ruokaa ja juomaa. Toki poikkeuksiakin on, riippuu hirveästi mitä sen pihvin kanssa tarjotaan ja millaisesta viinistä on kyse. Mutta jos ap puhuu vain geneerisesti valkkarista ja punkusta, niin hän tuskin osaa löytää sitä toimivaa makuyhdistelmää.

Jokaisella ihmisellä on ihan omanlaisensa makuaisti ja jos jollekin on tietty makuyhdistelmä miellyttävämpi kuin jokin etiketti, niin mitä siihen on kenelläkään sanomista.

Itse katson olevani kehittynyt evoluutiossa niin pitkälle luolamiesajoista, ettei minun tarvitse syödä raakaa lihaa. Siispä sen on oltava "well done", vaikka kuinka "etiketti-ihmiset" valittaisivat, että hyvä liha menee hukkaan. Itsehän maksan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi