Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puoliso ei kuuntele

Vierailija
07.10.2019 |

Asia on alkanut vaivata tässä vuosien mittaan, koska ongelma vain pahenee. Huomaan nykyisin etten puhu miehelle enää ollenkaan, koska en vain saa joko vastakaikua tai hän ei vain kuuntele.

Seurueessa mies saattaa kesken selostukseni ohittaa puheeni täysin, alkaa ojennella pöydästä joko maitopurkkiam ketsuppia tai heittää huomioitaan politiikasta. Jos olemme ravintolassa, niin hän ohittaa tilaukseni tai estää minua tekemästä sitä jos tiedän jo mitä haluan tilata itselleni ja lapselleni.

Kavereiden keskellä emme usein kahdestaan ole, mutta hän ei vaikuta siltä, että olisi varsinaisesti kanssani.

Arjessa yhteisen pöydän ympärillä hän ei joko keskity tai kuuntele. Kesken kertomani hän joko katoaa omiin ajatuksiinsa, alkaa räpeltää kännykkää tai antaa lapsen varastaa huomionsa eli hän alkaa pelleillä tai väitellä lapsen kanssa jostain mikä voisi odottaa sen hetken.

Puhelut ovat yhtä tuskaa ja usein en enää ollenkaan vastaa niihin. Joko hän soittaa autosta, kun lapsi itkee takapenkillä ja hän haluaa osoittaa miten kärsii siitä tai sitten hän pelleilee laitteiden kanssa siten, että puolet puheestani katoavat jonnekin. Monta kertaa olen vastannut hänen kysymykseensä, kun yhtäkkiä huomaan että puhelu kaikuukin kuuroille korville ja tästä johtuen en vain jaksa enää vastata kun mies soittaa.

Toisaalta ei hänkään puhu minulle. Hän unohtaa mainita asioista tai ei vain kommunikoi oikein mistään, ja saan kuulla vasta kuukausia jälkeenpäin asioista joista olisin halunnut tietää mieluiten heti.

Mies myös vaeltaa usein kotona kuulokkeet korvissa, ettei häneen saa halutessaan kontaktia. Ensin hänen huomionsa pitää herättää ja lopulta joudun hokemaan viisi kertaa asiani ennen kuin se menee perille ja saan miehen uskomaan, että riisuu ne melukuulokkeet että saan sanottua asiani.

Jos joku luulee, että höpötän taukoamatta, niin ei. Asiani koskevat nykyisin valtaosin vain lasta tai taloudenhoitoon liittyviä asioita, koska en jaksa sitä keskeytysten määrää tai harhailevia ajatuksia. Jopa illat, jotka olisi varattu meille kahdelle, menevät siinä että mies räpeltää puhelinta tai näyttää väsyneeltä eikä yritäkään kommunikoida mistään. Toisissa pöydissä käy puheensorina, mutta meillä ei etene mikään keskustelu ensimmäisiä lauseita pidemmälle.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies lakkaa kuuntelemasta ja puhumasta, niin koko homma on ohi.

Tietää samasta syystä eronnut nainen.

Vierailija
22/22 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta pystyn samaistumaan. Mulla on myös mies, joka ei kuuntele. En ole nalkuttaja, enkä edes puhelias. Olen enimmäkseen hiljaa ja puhun vain, jos on oikeasti asiaa. Siksi pännii ihan huolella, kun mies ei sitäkään vähää viitsi kuunnella. Hankaloittaa jännästi arkea, kun toinen on aina ihan pihalla kaikesta, koska ei ole kuunnellut, kun olen asioista sanonut. Ymmärtäisin, jos pälättäisin koko ajan jotain turhaa, koska en itsekään jaksa kuunnella sellaista.

Olen useammin kuin kerran huomauttanut nätisti ja vähemmän nätisti, että silloin harvoin, kun puhun, olisi syytä pitää korvat höröllä. Mutta ei mene perille.  Ainut, mikä vähän lohduttaa, on, ettei mies kuuntele ketään muutakaan. Jos olemme vaikkapa kylässä, hän kertaa puhuttuja asioita jälkeen päin ihan päin v**tua, koska ei ole kuunnellut keskustelua kunnolla. Itse kuuntelen, kun ihmiset puhuvat ja pystyn jopa muistamaan kuulemani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi