Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äikän tehtäväkirjat lukiossa

Vierailija
07.10.2019 |

Tarviiko/kannattaako äikän ostaa pitkillä lisensseillä? Eli tarviiko niitä kirjoituksiin valmistautuessa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lisäharjoitus aina auta opiskelussa?! Osta, jos nuori haluaa.

Vierailija
2/5 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Jukolan tehtäväkirja on sarjana tosi huono, en ostaisi pitkäksi aikaa. Riippuu sarjasta.

T. Lukion äikän ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori ei itse osaa ajatella tarviiko vai ei, siksi kyselen kokemuksia. Kiitos kommentista äikän ope, kirjasarjana Särmä.

Vierailija
4/5 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelin aiemmin, että Jukola on huono. Ja onhan se huonompi kuin Särmä. Mutta on siellä joissain tehtävissä onnistuttu. Nyt kun tässä lukiossa on taas Särmä, kaipaan muutamia tehtäviä Jukolasta. Mutta vain muutamia.

Esimerkiksi kontekstuaalisuudesta ja videosta tekstilajina on hyvät esitykset, elokuvasta jopa lyhyt opetusvideo. Särmään ei ole tuotettu itse mitään niin hienoa, mutta oppikirjana se on tasalaatuisempi ja varmistaa tyhmemmänkin oppimisen.

Paradoksi on siinä, että siellä missä Jukolaa ei kannattaisi käyttää, nimittäin lukioissa joihin ei ole minkäänlaista sisäänpääsyrajaa, käytetään Jukolaa, koska se on halvempi. Jukola sopii paremmin lahjakkaille oppilaille, suurten kaupunkien keskustakouluihin. Särmä sopii paremmin heterogeenisemmalle opiskelijajoukolle, eli juuri näihin maalaiskouluihin, joihin pääsee kun vain kävelee ovesta sisään.

Jos opiskelijasi osaa tehdä itse hyviä muistiinpanoja, hän ei välttämättä tarvitse lisenssiä kirjoituskevääsen tai -syksyyn saakka. Toisaalta tuskin paljon enempää maksaa se, että lisenssin sinne saakka ostaa, varmuuden vuoksi.

Vierailija
5/5 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lukiossa pitää ostaa Särmä kirjana. On kuulemma jotenkin erilainen kuin se digiversio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi