Heräsin yöllä ja näin hallusinaatioita hetken
Kommentit (19)
Mä näin unta että mun koira oli vielä elossa ja nukkui mun jalkoja vasten niinkuin yleensä. Kun heräsin tuntui ihan fyysisesti kuin se olisi ollut siinä, mitään en kyllä nähnyt. Unet voivat olla niin todentuntuisia että "jatkuvat" vielä herätessä.
Mistä tiedätte, että oli hallusinaatio eikä tämä tapahtunut oikeasti? Sanotaan, että kun olet unessa tässä maailmasta, olet itse asiassa hereillä toisessa todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedätte, että oli hallusinaatio eikä tämä tapahtunut oikeasti? Sanotaan, että kun olet unessa tässä maailmasta, olet itse asiassa hereillä toisessa todellisuudessa.
Koska ei olla hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Unihalvaus.
Unihalvauksessa on olennaisinta se, että ei pysty liikkumaan. Toki siihen voi liittyä myös hallusinaatioita. Harhojen näkeminen unenpöpperössä joko nukahtamisen tai heräämisen aikaan on normaali ilmiö, sitä sanotaan valveuneksi.
Olitko vetänyt mitään nappuloita? Ainakin Ambien (en tiedä mikä tuotenimi on suomessa) voi aiheuttaa tätä, varmaan muutkin unilääkkeet.
Unihalvaukselta kuulostaa. Ihan normaalia.
PS. ne halvaukset eivät aina ole mitään kauhukokemuksia. Minäkin kerran näin huoneen nurkassa pirun ja sen kadotessa vaan käänsin kylkeä ja jatkoin unia.
Näit todennäköisesti unta siitä, että olet herännyt. Unihalvaus on niin piinallinen, että sen kokenut ei keveästi kerro nähneensä hallusinaatioita.
Tuttua on. Pahiten mulla tapahtuu tätä yövuoron jälkeen, kun väsymys on jotenkin erilaista.
Vierailija kirjoitti:
PS. ne halvaukset eivät aina ole mitään kauhukokemuksia. Minäkin kerran näin huoneen nurkassa pirun ja sen kadotessa vaan käänsin kylkeä ja jatkoin unia.
Eihän tuo kokemasi ole unihalvaus ollenkaan. Unihalvaus on todellakin halvaus. Silloin ei käännellä kylkiä. Silmiä ainoastaan pystyy liikuttamaan.
Valveen ja unen rajatila. Unihalvaus ei kuitenkaan. Siihen liittyy kauhu ja täysi kykenettömyys liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei olla hulluja.
Mutta mitä jos ne ns. hullut onkin oikeassa? Hullultahan tuo kieltämättä kuulostaa, mutta toisaalta miten todistat, että se ei voi olla totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo kokemasi ole unihalvaus ollenkaan. Unihalvaus on todellakin halvaus. Silloin ei käännellä kylkiä. Silmiä ainoastaan pystyy liikuttamaan.
Kun halvaus loppuu niin pystyy liikkumaan. Ongelmasi oli?
Valveunelta tuo kuulostaa: https://fi.wikipedia.org/wiki/Valveuni
Valveuneen saattaa joskus liittyä unihalvaus, joka siis tarkoittaa, ettei pysty liikkumaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Itsellänikin on joitakin kokemuksia valveunista, mutta yksi on jäänyt elävästi mieleen muutaman vuoden takaa.
Nukuin säkkipimeässä huoneessa, kunnes heräsin unesta, jossa kävelin jonkinsortin vanhan linnan käytävää pitkin (oli kaarevat kiviseinät ja oviaukot, semmosia seiniin kiinnitettäviä kynttilänjalkoja, verhoja yms yms, kynttilöistä tuli sellainen tietty himmeä ja lepattava valaistus, kuin jostain elokuvasta otettu kohtaus)
Noh, herätessä avasin silmät ja katsoin jalkopäähän ja kappas, se käytävä näkyi edelleen selvästi edessäni. Nousin istumaan ja istuin ja tuijotin sitä näkyä usean minuutin, ennen kuin se alkoi pikkuhiljaa hälvetä.
Vähän aikaan vielä istuin siinä unenpöppörössä miettien mitvit ja kävin takaisin nukkumaan :D
Oli vain hämmentävä kokemus, ehkä hieman hermostutti kun ei tiennyt mitä tapahtuu, siksi jäänyt niin elävästi mieleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei olla hulluja.
Mutta mitä jos ne ns. hullut onkin oikeassa? Hullultahan tuo kieltämättä kuulostaa, mutta toisaalta miten todistat, että se ei voi olla totta?
Itsehän sinä kuvittelet, mitä hullut ajattelevat, ja miksi. Ihan se on sinun Omassa päässäsi. Sitten kohtelet ihmisia kuvittelusi mukaan.
Lopulta se on näin, koska psykiatria ei ole todistava, vaan kuvitteleva valetiede. joka vielä kuvittelullaan aiheuttaa sitä mistä, miksi kuvittelee vielä jatkossakin.
Leipoo itse todisteensa, ja kuvittelee niistä edelleen.
Kaikki mt-ongelmat ovat kuvittelun, ajattelun tuotosta. Kaikkkien ihmisten. Jokaisen.
Minä näin illalla nurkassa loistavan valkoisen ylösalaisin olevan ristin. Oikealla puolella seisoi hymyilevä Beelzebuupi kivääri kädessä, vasemmalla puolella oli irvistelevä vaarallisen näköinen Neitsyt Maria, ruoska kädessään.
Valveunissa näkee hallusinaatioita. Mun äiti näki aina haamuja.