Mitä teidän perheen 14-18-vuotiaat lapset toivovat joululahjaksi?
Alkaa kohta olla jo taas aika vääntäytyä joululahjaostoksille, koska vihaan joulukuun ruuhkia sekä kaupoissa että posteissa, jos lahjoja tilaa verkkokaupoista.
Meillä yksi toivoo yli tuhannen euron kännykkää, jota ei tule saamaan edes unelmissaan, toinen ei keksi mitään ja kolmas suklaata..
Kommentit (37)
15-vuotias tyttö toivoo treenivaatetta, villasukat, suuren huivin ja rahaa vaateostoksiin. Nämä varmaa saakin. Lisäksi olen hankkinut jo 80 -osaisen tussisetin ja kunnon piirustuspaperia.
Pienemmät lahjat tänä vuonna, koska parin viikon päästä täyttää tuon 15 ja maksetaan moposta eli noin puolet 800-1000 euroa (Itse maksaa ehkä 500 (säästänyt rahaa) ja isovanhemmilta ja kummeilta saanee synttärilahjaksi loput. Synttäreiden jälkeen katsotaan minkähintainen mopo voidaan hankkia.
14 v toivoo uusinta iphonea, lumilautaa, jotain pelikonsolia ja muutamaa peliä. Isänsä varmaan nuo ostaa vaikka yritän sanoa ettei kaikkea tarvitse. Minä olen enemmän ostanut aineettomia lahjoja, kuten matkoja. Viime jouluna sai äiti-poika reissun Kanadaan.
15 v tyttö toivoo sitä Harry Potterin värisevää luutaa mutta sehän on jo vanha juttu. Mistähän sellaisen vielä löytäisi?
En toivo oikeastaan mitään, tärkeintä on yhdessäolo ja tunnelma. Niistä ne muistot jää, ei lahjoista. Toki jos jotain olisi pakko keksiä, niin vaikkapa langattomat kuulokkeet olisivat ihan hyvät juoksulenkillä. Minulle parasta joulussa on kuitenkin aina ollut se, että koko perhe ja isovanhemmat viettävät joulun yhdessä isolla porukalla ja nautimme toistemme seurasta. Siihen vielä joku hyvä elokuva illaksi niin on täydellistä, monesti tulee Titanic tai Yksin kotona-leffoja aattoiltana. <3 Valitettavasti yhä pienemmällä porukalla joudutaan joulua viettämään, kun toinen ukki ja toinen mummo valitettavasti kuolleet nyt parin vuoden sisään. Ei ole enää sitä samanlaista tunnelmaa kuin lapsena.
T16
Itselle teininä mieluisia lahjoja olivat:
Kirjat.
Sveitsin armeijan linkkuveitsi.
Rinkka.
Lasermaalit, joihin ammuttiin infrapuna"laser"leikkipyssyillä.
Lautapelit (nykyisin esim Pandemia, Terraforming Mars, Catanin uudisasukkaat, Agricola, Dixit, Menolippu-sarjan pelit, Santorini, jne voisi toimia).
Kampauspöytä, oletettavasti 1920-luvulta. On yhä omassa kodissani käytössä.
Rannekello.
Korut. Aidot, ei mitkään pukukorut.
Korulipas.
Joulukoristeet.
Koruja (ei mitään merkkituotteita, mutta tietyn tyylisiä), jotain fanijuttuja (leffasarjaan liittyviä), piirustusvälineitä. Varsin maltillista siis.
Jos nuori tykkää piirtämisestä, bujoilusta, kalenteriaskartelusta, niin:
Leuchturm tai Nuuna-merkkinen muistikirja.
Pentel Color Brush-kynät.
Laadukkaat akvarelli-puuvärit tai Derwentin Inktense-värikynät.
Tombow-merkkiset tussit.
Sakura Koi Colouring Brush Pens-merkkiset kynät.
Esimerkiksi.
Eivät toivo oikein mitään mutta odottavat kuitenkin jotain saavansa. Kiva yhtälö.
Ehkä vaatekauppojen lahjakortteja, jotain joulukarkkeja, toiselle joku konsolipeli ja toiselle joku kirja.
Itse haluaisin skipata koko joulun, mennä vaikka ulkomaille lämpimään.
Koko perheelle elokuvalaatikko tai pelilaatikko.
Perusjuttuna laatikkoon tietysti leffa tai peli, josta koko perhe voisi tykätä.
Sitten siihen liittyen limsaa, karkkia, perunalastuja, ehkä kaikille leffankatsomissukat tms. Mukit tai lasit, lasinaluset.
Nämä teeman mukaan paketoituna.
Voisi toimia myös seurustelevan nuoren parin yhteisenä lahjana.
Jokin tosi haastava tekniikkalegosetti.
Tai keksi jouluinen pakohuonepeli-tyyppinen mysteeri, jonka vihjeet paljastuvat useammasta paketista ja jota ratkotaan joulunpyhät. Palkintona sitten vaikka liput oikeaan pakopelihuoneeseen välipäivinä.
Tuvan täydeltä rakkautta, lämpöä ja kiveshikeä!
Kiikarit, laadukkaat taskulamput, luontokuvat ovat hyviä.
17v erilaisia vaatteita verkkokaupoista, 14v urheilukello.
Vierailija kirjoitti:
15 v tyttö toivoo sitä Harry Potterin värisevää luutaa mutta sehän on jo vanha juttu. Mistähän sellaisen vielä löytäisi?
Mikähän sillä värisevällä luudalla mahtaisi olla käyttötarkoitus neidillä?
Kertovat ne aikaisintaan marraskuussa. Sitä ennen meillä on kiellettyä aloittaa joulujutut.