Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko oppinut olemaan hyvä sosiaalisissa suhteissa? Voiko siinä tulla hyväksi opettelemalla?

Vierailija
07.10.2019 |

Miten? Haluaisin ystäviä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi oppia. Sosiaalisia taitoja oppii olemalla ihmisten parissa, ei lukemalla kirjoista. Lukea kannattaa kyllä myös eli seurata ajankohtaisia asioita, joista ihmiset puhuvat. Olennaista on kuitenkin lähteä ihmisten pariin, avata suunsa, ottaa kontaktia, lukemaan nonverbaalia viestintää jne.

Vierailija
2/3 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla siihen voi oppia. 

Mulla ei esim. ole hirveasti empatiakykya, eli joudun sosiaalisissa tilanteissa usein feikkaamaan kiinnostusta. Esimerkiksi jos multa kysytaan etta mita kuuluu, niin kerron kylla mielellani mutta mun pitaa erikseen muistuttaa itseani, etta on kohteliasta kysya sitten myos takaisin etta mita sille toiselle kuuluu. Ja viela jopa kuunnella, mahdollisesti kommentoiden, etta mita sille kuuluu. 

Ja kaikki tuntuvat pitavan mua erittain sosiaalisena ja empaattisena, "kuuntelevana" ihmisena. Vaikka siis oikeasti vihaan ihmisia, viihdyn yksin tai korkeintaan pienessa porukassa, eika mua voisi vahempaa kiinnostaa toisen ihmisen 1st world -ongelmat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oppinut paljon paremmaksi kuin joskus olin. En ole vakuuttunut, että tässä edes tarvitsee olla niin hirveän hyvä: tarpeeksi riittää sittenkin pitkälle. Se, että aidosti ajattelee myös toisen mukavuutta ja tavoitteita.