Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin ystävän lapselle lahjaa ja kaupassa kysyttiin tuleeko tytölle vai pojalle - laitetaanko vaaleanpunainen vai sininen lahjanaru

Vierailija
07.10.2019 |

Lahja oli keltainen potkupuku. Miksei myyjä voinut kysyä "Haluatko vaaleanpunaisen vai sinisen lahjanarun" ilman vauvan sukupuolen tiedustelua? Ärsyttää, kun jo vauvasta saakka tuputetaan tytöille punaista ja pojille sinistä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan edelleen tytöille vaalenpunaista ja hempeää ja pojille sinisiä vaatteita, siis vauvoille ja pienille.

Kaikkien ei tarvitse lähteä mukaan kaikkeen. Meidän vanhempien naisten ja miesten mielissä on ja pysyy edelleen ne vanhat tavat ja tottumukset, poika on poika ja tyttö on tyttö.

Maailma saa muuttua ihan rauhassa, tässä asiassa me vanhat emme enää muutu.

Olen aika vanha, mutta olen kyllä laittanut pojalle nuken ja tytölle auton ja - voi kauhistus - pyssyn. Ilmanko tyttäreni ajaa työkseen isoa autoa. Palkka on paljon parempi kuin leikkikeittiön lahjaksi saaneella.

Vierailija
42/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt pahoittaisi mieltäni tuosta, mutta siis miksi pitää edes olla kahta eri väristä nauhaa? :D Miksei voi olla vain yksi, ihan vaikka valkoinen. Ei kaikki edes tykkää vaaleanpunaisesta tai -sinisestä. Valkoinen tai vaikka hopeinen paljon hienompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Minttu-Juhani Susanna-Petterille tietysti molemmat!

Vierailija
44/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan edelleen tytöille vaalenpunaista ja hempeää ja pojille sinisiä vaatteita, siis vauvoille ja pienille.

Kaikkien ei tarvitse lähteä mukaan kaikkeen. Meidän vanhempien naisten ja miesten mielissä on ja pysyy edelleen ne vanhat tavat ja tottumukset, poika on poika ja tyttö on tyttö.

Olen aika vanha, mutta olen kyllä laittanut pojalle nuken ja tytölle auton ja - voi kauhistus - pyssyn. Ilmanko tyttäreni ajaa työkseen isoa autoa. Palkka on paljon parempi kuin leikkikeittiön lahjaksi saaneella.

Ihanko meinaat, että leikkikeittiössä leikkiminen aiheuttaa mielenkiinnon pienipalkkaisiin töihin? Ja leikkiauton ostaminen oli avain autonkuljettajan ammattiin? Hienot analogiat sulla, tieteelliset suorastaan :D

Lähes kaikki lapset muuten tykkää leikkikeittiöstä, sukupuolesta riippumatta. Katsos kun suurin osa lapsista näkee ruuanlaittoa ja ruokaan liittyviä asioita ihan päivittäin arjessaan, ja he tykkäävät leikkiä heille tuttuja asioita. Pikkuautoillakin leikkii suurin osa lapsista, mutta vain pienestä osasta tulee ammattikuskeja. Mun lempilelu lapsena oli junarata. Miksei musta tullut veturinkuljettajaa, vaan asiakaspalvelija??

Vierailija
45/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin sanonut myyjälle, että "nyt tarvitaan sateenkaarinauhaa".

🤣 Repesin täysin.

Vierailija
46/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksivuotiaasta pojastani juuri viimeksi tänään sanottiin, että onpa harvinaisen taitava tytöksi kiipeilemään.

Eikä ollut päällä edes possunpunaista, vaan tumma fuksianpunainen haalari ja tummansiniset asusteet.

Joten ihan oikeasti kannattaisiko pitää välillä suunsa kiinni, jos ei osaa muuta kuin arvailla lapsen sukupuolta pieleen ja samalla epäsuorasti arvostella toisen sukupuolen taitoja.

Vierailija
47/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä jaksetaankin valittaa. Hyppää sillalta ap. Ai niin, joku varmaan pahoittaa mielensä siitäkin.

Vierailija
48/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vanha myös, ja tiedän, että kaikki vauvat ja taaperot tykkäävät eniten kirkkaista väreistä. Ostan lahjan miellyttämään sitä pientä, en ketään muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän