Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin ystävän lapselle lahjaa ja kaupassa kysyttiin tuleeko tytölle vai pojalle - laitetaanko vaaleanpunainen vai sininen lahjanaru

Vierailija
07.10.2019 |

Lahja oli keltainen potkupuku. Miksei myyjä voinut kysyä "Haluatko vaaleanpunaisen vai sinisen lahjanarun" ilman vauvan sukupuolen tiedustelua? Ärsyttää, kun jo vauvasta saakka tuputetaan tytöille punaista ja pojille sinistä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan edelleen tytöille vaalenpunaista ja hempeää ja pojille sinisiä vaatteita, siis vauvoille ja pienille.

Kaikkien ei tarvitse lähteä mukaan kaikkeen. Meidän vanhempien naisten ja miesten mielissä on ja pysyy edelleen ne vanhat tavat ja tottumukset, poika on poika ja tyttö on tyttö.

Maailma saa muuttua ihan rauhassa, tässä asiassa me vanhat emme enää muutu.

Olet ihan oikeassa poika on poika ja tyttö on tyttö (elleivät itse toisin tunne), mutta miten tähän värit liittyy?

No joku värihän se on vaatteeseenkin valittava.

Vierailija
22/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan edelleen tytöille vaalenpunaista ja hempeää ja pojille sinisiä vaatteita, siis vauvoille ja pienille.

Kaikkien ei tarvitse lähteä mukaan kaikkeen. Meidän vanhempien naisten ja miesten mielissä on ja pysyy edelleen ne vanhat tavat ja tottumukset, poika on poika ja tyttö on tyttö.

Voihan poika olla poika vaikka pitäisi vaaleanpunaisesta ja tyttö olla tyttö vaikka pitäisi sinisestä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas. Itse olisin varmaan pyytänyt keltaista tai vaalenavihreää nauhaa. ;D

Siis tytöt ovat tyttöjä ja pojat poikia mutta tässä lahja-asiassa olen jo muutaman vuoden ostellut pikkuisille keltaista ja vaaleanvihreää (esim. tytölle vihreä ainu-pupu) ihan siitäkin syystä että johan ne ressukat saavat läjäpäin sinistä tai vaaleanpunaista kaikilta muilta.

Ja eikös vihreä pupu sovi lahjaksi erähenkiseltä luontoihmiseltä?

N44

Vierailija
24/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poitsut ja tytöt kerran on samanlaisia niin miksi tiede on osoittanut että ovat erittäin erilaisia

Vierailija
25/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helevetti, en käytä hametta, niin luullaanko mua mieheksi? Ja yleensä mulla on just siniset housut. Apua!

N40

Vierailija
26/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poitsut ja tytöt kerran on samanlaisia niin miksi tiede on osoittanut että ovat erittäin erilaisia

Tämä liittyy mihin ja miten?

Vierailija
27/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helevetti, en käytä hametta, niin luullaanko mua mieheksi? Ja yleensä mulla on just siniset housut. Apua!

N40

Ja mun miestä pidetään sitten homona?

Sama

Vierailija
28/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta kun mun tekee pahaa. Tommosta meni hölmö  myyjä kysyyn...

Nyt näyttää kyllä tosi pahalta, tosi pahalta näyttää tämä tilanne nyt.

Vierailija
29/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit pyytänyt k*senkeltaista tai P*skanruskeaa narua. Ne kun ovat sukupuolesta riippumatta pääosin saman väristä. Ja kertois sun ajatusmaailmastakin jotain.

Vierailija
30/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän oli kans tosi vaikee päättää sidontanauhan väri tuttujen lapsen lahjalle, koska vauvan valokuvasta ei osattu tulkita mahdollista LBGT-suuntatumista, vaikka toki epäiltiin. Laitettiin sitten kuitenki vaalenpunainen vaikka oli poika ja sattumalta osu oikeaan, mikä helpotus!

Vierailija
31/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli ihan oikein kysytty. Nyt on niin että nykyään sotketaan terveiden heteroiden päät jo nuoresta pitäen sukupuolineutraaliushömpötyksellä. Pojat poikina ja tytöt tyttöinä.

Ei niillä väreillä oikeasti ole yhtään mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Ennen vaaleanpunainenkin oli poikien väri ja vaaleansininen tyttöjen.

Vierailija
32/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen käy kummallekin sukupuolelle oikein hyvin.

Tai olisit voinut pyytää laittamaan molemmat.

Vierailija
33/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut myyjälle, että "nyt tarvitaan sateenkaarinauhaa".

Vierailija
34/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa että tyttö on tyttö ja poika on poika, mutta ei värit kyllä liity asiaan millään tavalla.

Vierailija
35/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko laittaa linkin siihen tutkimukseen, jonka mukaan pojat automaattisesti pitää vaaleansinisestä ja tytöt vaaleanpunaisesta?

Vierailija
36/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten ihmisten maailma on täynnä sukupuolittuneita fetissejä ja kouluttaminen niiden tunnistamiseen on aloitettava mahdollisimman varhain: pitsit, meikkailu, vaaleanpunaiset ja muut pastellit korkokenkineen kuuluvat tytöile, sininen, miekkailu, autot ja tappelemines pojille.Piste. End of story.

Vierailija
37/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää! Miten olet pärjännyt tapauksen jälkeen?

Vierailija
38/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta maailma on jo muuttunut siihen suuntaan, että ei ollut ole ok olettaa että pojan lahjaan laitetaan sininen ja tytön punainen naru. Jos vaihtoehdot olisivat vain nuo kaksi väriä, niin todellakin kysyisin kumpi väri laitetaan, enkä puhuisi sukupuolesta mitään.

En varmasti yöuniani tuosta menettäisi, mutta huomioisin asian kyllä. Kysyin 15 v pojaltani, onko ihan sama kummin kysyisi. Pojan mukaan olisi "kaikin puolin parempi kysyä vaan laitetaanko naru ja kumpi väri laitetaan". Piti tuota itsestäänselvänä.

Meillä poika pitää pinkistä ja tyttö sinisestä. Vauvana puettiin varsin perinteisiin väreihin. Eli me vanhemmat emme ole noita värejä heille pakottaneet.

Vierailija
39/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollainen hirveän vanhanaikaista. Kyllä, sukupuolet ovat olemassa mutta niiden erojen pitäisi olla enimmäkseen biologisia eikä sitä, mitä värejä saa käyttää tai miten pukeutuu!

Ei tuo nyt itsessään mikään vakava asia ole, mutta kertoo vaan niistä pinttyneistä sukupuolittuneista käsityksistä joista tällä sukupuolineutraaliushömpötyksellä yritetään päästä. Sukupuolella ei pitäisi olla merkitystä silloin, kun sillä ei ole merkitystä.

Vierailija
40/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta on nykyajan elämä. 90-luvun alussa syntynyt sukulaispoika piti vaaleanpunaisia potkareita, shortseja ym. ja oma tyttöni sinisiä ja mitä milloinkin ”poikien” värisiä vaatteita.

Pääasia, että vaatteet ehjiä ja puhtaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme