Eri huoneissa nukkuminen, vaikka naimisissa? Toimiiko jollain?
Ollaan oltu yhdessä 22 vuotta, josta 20 vuotta asuttu saman katon alla. Minä olen iltakukkuja (nukkumaan mieluiten 23-00) ja nukkuisin aamuisin puoleenpäivään, jos olisi mahdollista. Viikonloppuisin teen näin, mutta työaamuina on pakko nousta aikaisin.
Mies taasen nukahtaa illalla (yleensä nojatuoliin tai sohvalle..) jo 21 ja herää joka päivä, oli arki tai pyhä 6-7 aikaan. Mies nukahtaa siis illalla yleensä johonkin muualle kuin sänkyyn ja kun tökkäisen sen siitä hereille, torkkuu vielä jossain muualla kuin sängyssä pari tuntia ja tulee sitten vasta sänkyyn. Yleensä reippaasti puolenyön jälkeen.
Minä olen tähän niin tottunut, etten osaa mennä nukkumaan, jos mies on vieressä. Minulla on harvoin myöskään havaintoa siitä, että mies ylipäätään on nukkunut vieressäni, koska mies tulee nukkumaan, kun olen jo nukahtanut ja herää ennen kuin minä herään.
Nyt mies keski-iän kriisissään on päättänyt parantaa yöuniaan ja se tarkoittaa sitä, että tulee sänkyyn jo silloin, kun minä yritän nukahtaa. EN SAA UNTA! Pyörin ja pyörin, eikä uni tule. En osaa nukkua, kun joku on vieressä, koska olen tottunut nukkumaan "yksin" (eli nukahtamaan yksin ja heräämään yksin) viimeiset 20 vuotta.
Tätä unisekoilua on jatkunut jo puoli vuotta, enkä jaksa enää. Mies sen sijaan nukkuu paremmin kuin ikinä.
Toimiiko jollain erilliset huoneet? Minä haluan nukkua yksin, kuten tähänkin asti. Onko outoa?
Kommentit (58)
Meillä on pää makkarissa iso sänky ja vierashuoneessa vähän pienempi. Kukaan vieras ei ihmettele. Nukumme eri huoneissa, eri päissä taloa kun puolisoni kuorsaa ajoittain niin etten pystyisi nukkumaan kun pätkittäin. Minä taas pyöriskelin koko ajan miehen valittaessa siitä.
Ratkaisu oli tehtävä kun hermoni alkoivat olla ihan riekaleina ja aloin vaeltamaan kauheassa väsymyksessä.
Kummankin hermot ja elämisen laatu parani huomattavasti niin että kyllä se uni on ihan kaikkein tärkeintä elämässä enkä ymmärrä niitä jotka valittavat huonosta nukkumisesta kärvistellen ihan väkisin samassa sängyssä vain muka yhteenkuuluvaisuuden takia. Eivät ne eri makkarit parisuhdetta erota vaan jopa parantaa sitä kun on hyvin nukkunut. Sitten on vielä erilaiset elämisen rytmitkin pariskunnilla.
Hyvin toimii. Itse kuorsaan aika kovaa, mutta ei haittaa kun nukutaan omissa huoneissa. Jos nukuttaisiin samassa sängyssä niin tulisi vähän väliä nyrkkiä, kun kuorsauksen melutaso nousee liian kovaksi. Silloin ei kumpikaan nukkuisi hyvin. Omat huoneet on loistava ratkaisu, jos vaan on varaa siihen.
Toimii, kerron 30 v. kokemuksella.
AINA NUKUTTU ERI HUONEISSA. HYVIN ONSOPEUTUNUT MIEHENI.
MUMMU 70V AVIOTA PIAN 50V.
Pitkän avioliittomme aikana emme ole vielä koskaan kotonamme nukkuneet eri huoneissa. Nukumme sylikkäin, käsikkäin...milloin mitenkin, mutta aina hyvin lähekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Pitkän avioliittomme aikana emme ole vielä koskaan kotonamme nukkuneet eri huoneissa. Nukumme sylikkäin, käsikkäin...milloin mitenkin, mutta aina hyvin lähekkäin.
No jos tuollain pystyy hyvin nukkumaan niin siitä vain. Ihmiset ovat erilaisia.
Onneksi on tilaa. Meillä omat huoneet ja oma rauha. Mies iltakukkuja, katsoo töllöä ja valvoo. Ja kuorsaa!!! Minulla aikainen töihin lähtö ja raskas työ, en saa nukuttua kuorsauksen takia ja häiriinny jos möngitään sänkyyn kun olen juuri nukahtanut. Toimii hyvin.
Ei ole outoa. Olemme nukkuneet eri huoneissa jo pari vuosikymmentä ja puolisoni on sitä mieltä, että se oli paras päätöksemme koskaan.
Uni on ihmisen hyvinvoinnille äärimmäisen tärkeää. Parisuhdekin voi paremmin kun kumpikaan ei kärsi univaikeuksista.
Miten eri makuuhuoneet voisivat olla ongelma, kun yhä useampi pariskunta asuu omissa asunnoissaankin ja hyvin menee.
Me siirryttiin aviokriisin aikana nukkumaan eri huoneisiin, ja vaikka kriisi meni ohi, päätettiin jatkaa samalla tavalla. Minä kuorsaan välillä niin että olohuoneessa sohvat tärisee (ei ole apneaa), ja se tietenkin häiritsee miehen unta jos ollaan samassa sängyssä. Mies sitten tökkii mua hereille että lopettaisin kuorsaamisen, ja näin kun menee koko yö niin molempien uni on huonoa. On ihanaa nukkua yksin parisängyssä, aina löytyy se viileä kohta sängystä mihin kierähtää..
Onko sulla mahdollisuus omaan makuuhuoneeseen. Jos on niin siirry sinne nukkumaan. Puoliso varmaan ymmärtää miksi näin ja jos ei ymmärrä niin se on hänen ongelmansa. Ja muillehan tämä asia ei kuulu eikä siitä tarvii edes mainita.Miksi se, että haluaa nukkua kunnon yöunet olisi jotenkin outoa, päinvastoin.
Anoppi ja appiukko nukkuvat eri huoneissa, koska appiukko kuorsaa ja anoppi on illantorkku ja aamuvirkku (se on jo salilla viiden jälkeen aamuisin ja käy nukkumaan heti puoli ysin uutisten jälkeen), appiukko taas valvoo vähän pitempään. Minusta tämä on vain järkevää. Niillä on hyvä avioliitto, parempi kuin mun vanhemmilla, jotka nukkuvat samassa sängyssä.
Jos ihmiset menee eri aikaan nukkumaan joka tapauksessa, niin miten se samassa sängyssä nukkuminen heikentäisi seksielämää? Tuskin se viimesenä sänkyyn tuleva kiskoo hereille sen jo nukkuvan, että hei kulta, tulin nyt sänkyyn, rakastellaanko? Luultavasti seksistä "joutuu" sopimaan joka tapauksessa. Muutenkin itestäni tuntuisi hassulta, että kun klo 22.30 ryömitään sänkyyn ihan väsyneenä, niin siinä alettaisiin viritellä romanttista tunnelmaa. Kyllä sinne sänkyyn mennään vähän aikaisemmin, että ei tartte väsyneenä touhuta ja sitten aamulla herätä väsyneenä, kun on illalla nukkumaanmeno venynyt...
Ollaan nelikymmpinen pariskunta, naimisissa 17v ja ollaan jo vuosia nukuttu eri huoneissa. Lähti siitä kun lapset oli pieniä ja nukkuivat vieressä. Mies meni toiseen huoneeeseen kun ei mahtunut omaan sänkyyn. Vuosia näin eikä sitten enää osattu yhdessä nukkuakaan. Itse olen niin herkkäuninen ja rytmini on aikaisempi. Arvostan hyviä yöunia ja haluan myös omaa tilaa ja rauhaa.
Parisuhde voi silti hyvin.
Kodin tilastahan se on kiinni. Ei mistään "onko soveliasta" tai "laimeneeko suhde"- jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan aina nukuttu eri huoneissa. Mies on erittäin herkkäuninen ja kaipaa 100% unirauhaa, ja kyllä minäkin paremmin nukun yksin.
Jotkut olettavat, että tämä tarkoittaa ongelmia avioliitossa ja/tai seksissä mutta ei se sitä ole. Hyvin käytännöllinen ratkaisu vain hyvinvoinnin lisäämiseksi. Panopuuhat ja muu suhteen hoitaminen tehdään joka tapauksessa valveilla ollessa :D
Tätä juuri mietin, että olettaako kaikki automaattisesti, että meillä on jotain ongelmia, jos nukutaan eri huoneissa? Että seliseli vaan, nukutaan paremmin muka omissa huoneissamme?
Eihän tämä kovin yleistä ole, mutta mieluummin nukun hyvin kuin välitän muiden mielipiteistä meidän suhteesta.
ap
Hittoako se kenellekään kuuluu?
Ei kuulukaan, mutten halua olla mikään ihmetyksen aihe ja joutua selittelemään sitä, että tämä on ihan ok ja kaikki on hyvin.
ap
Kertoiletko tällaisia muka joillekin? Vai mistä muut tietäisivät miten te olette nukkumisenne järjestäneet?
Noilla vastauksilla 0/5 trolli taas...No käyhän meillä hyvänen aika vieraita, joten näkevät, jos meillä onkin yhtäkkiä "mun huone" ja "miehen huone".
ap
Mistä ne vieraat tietää onko kyseessä' sun huone', 'miehen huone' vai vierashuone? Ja kuka vieras tällaista ääneen edes ihmettelisi kyläillessään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaisi nukkua ilman miestä vaikka eri rytmeissä ollaankin. Jotenkin tulisi sellainen lopun alku-fiilis. Muutenkin on ihanaa aamuisin hivellä ja silittää alastonta vartaloa vieressä, tyyny ei aja samaa asiaa. Yli 20 vuotta yhdessä myös.
Meistä toinen kömpii aamuisin toisen viereen hellittelemään. Ei siis tarvitse halailla tyynyä. Eri huoneissa nukutaan vain nukkumisen takia.
3
Ihanalta kuulostaa tämä viereen kömpiminen ja hellittely. Se kuulostaa paljon intiimimmältä ja läheisemmältä kuin se, että tavan (ja muitten mielipiteen!) vuoksi nukutaan samassa sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Kodin tilastahan se on kiinni. Ei mistään "onko soveliasta" tai "laimeneeko suhde"- jutuista.
Ei ole kodin tilasta todellakaan kiinni. Me asumme tällä hetkellä mieheni kanssa kahdestaan n. 450 neliön omakotitaloa. Makuuhuoneitakin on useita; nukumme silti samassa huoneessa/ - sängyssä.
Miten tää edes tulisi muiden tietoon? Itse kertomalla, ei kai muuten? Jos teillä käy vieraita, käykö ne kyyläämässä ja nuuhkimassa makuuhuoneissa?