Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eri huoneissa nukkuminen, vaikka naimisissa? Toimiiko jollain?

Vierailija
07.10.2019 |

Ollaan oltu yhdessä 22 vuotta, josta 20 vuotta asuttu saman katon alla. Minä olen iltakukkuja (nukkumaan mieluiten 23-00) ja nukkuisin aamuisin puoleenpäivään, jos olisi mahdollista. Viikonloppuisin teen näin, mutta työaamuina on pakko nousta aikaisin.

Mies taasen nukahtaa illalla (yleensä nojatuoliin tai sohvalle..) jo 21 ja herää joka päivä, oli arki tai pyhä 6-7 aikaan. Mies nukahtaa siis illalla yleensä johonkin muualle kuin sänkyyn ja kun tökkäisen sen siitä hereille, torkkuu vielä jossain muualla kuin sängyssä pari tuntia ja tulee sitten vasta sänkyyn. Yleensä reippaasti puolenyön jälkeen.

Minä olen tähän niin tottunut, etten osaa mennä nukkumaan, jos mies on vieressä. Minulla on harvoin myöskään havaintoa siitä, että mies ylipäätään on nukkunut vieressäni, koska mies tulee nukkumaan, kun olen jo nukahtanut ja herää ennen kuin minä herään.

Nyt mies keski-iän kriisissään on päättänyt parantaa yöuniaan ja se tarkoittaa sitä, että tulee sänkyyn jo silloin, kun minä yritän nukahtaa. EN SAA UNTA! Pyörin ja pyörin, eikä uni tule. En osaa nukkua, kun joku on vieressä, koska olen tottunut nukkumaan "yksin" (eli nukahtamaan yksin ja heräämään yksin) viimeiset 20 vuotta.

Tätä unisekoilua on jatkunut jo puoli vuotta, enkä jaksa enää. Mies sen sijaan nukkuu paremmin kuin ikinä.

Toimiiko jollain erilliset huoneet? Minä haluan nukkua yksin, kuten tähänkin asti. Onko outoa?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa ja toimii ja suosittelen. Miksi ihmeessä ihminen ei saisi toivoa ja vaatia hyvää unta, jos on naimisissa? Tekeekö yhteinen sänky avioliitosta paremman? Me ollaan nukuttu omissa huoneissa 15 vuotta, ja sekä parisuhteemme että seksielämämme on täysin kunnossa. Kumpikin on levännyt ja pirteä, ja on myös tila omalle rauhalle silloin kun sitä tarvitsee.

Vierailija
2/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aina nukuttu eri huoneissa. Mies on erittäin herkkäuninen ja kaipaa 100% unirauhaa, ja kyllä minäkin paremmin nukun yksin.

Jotkut olettavat, että tämä tarkoittaa ongelmia avioliitossa ja/tai seksissä mutta ei se sitä ole. Hyvin käytännöllinen ratkaisu vain hyvinvoinnin lisäämiseksi. Panopuuhat ja muu suhteen hoitaminen tehdään joka tapauksessa valveilla ollessa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaisi nukkua ilman miestä vaikka eri rytmeissä ollaankin. Jotenkin tulisi sellainen lopun alku-fiilis. Muutenkin on ihanaa aamuisin hivellä ja silittää alastonta vartaloa vieressä, tyyny ei aja samaa asiaa. Yli 20 vuotta yhdessä myös.

Vierailija
4/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erilliset makuuhuoneet, on ollut jo pitkään. Syy: erilaiset nukkumistottumukset, esim. minä haluan nukkua viileässä huoneessa ikkuna auki, mies on vilukissa, joka haluaa lämpimän makuuhuoneen ja ikkunan ehdottomasti kiinni. Kun kerran tilaa on, niin miksi ei asioita järjestäisi niin, että molemmilla on hyvä olla? Kummankin elämänlaatu parani erillisten makuuhuoneiden myötä. Ja epäilijöille tiedoksi: erilliset makuuhuoneet ei ole sama asia kuin seksielämän loppu! (Päin vastoin - virkeänähän seksikin maittaa paremmin!)

Vierailija
5/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhdessä vasta vajaa kymmenen vuotta ja nukutaan eri huoneissa. Yritettiin nukkua samassa huoneessa, mutta ei siitä koskaan tullut mitään. Intiimielämäkin sujuu oikein hyvin - itse asiassa paremmin - vaikka on omat huoneet.

Vierailija
6/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan aina nukuttu eri huoneissa. Mies on erittäin herkkäuninen ja kaipaa 100% unirauhaa, ja kyllä minäkin paremmin nukun yksin.

Jotkut olettavat, että tämä tarkoittaa ongelmia avioliitossa ja/tai seksissä mutta ei se sitä ole. Hyvin käytännöllinen ratkaisu vain hyvinvoinnin lisäämiseksi. Panopuuhat ja muu suhteen hoitaminen tehdään joka tapauksessa valveilla ollessa :D

Tätä juuri mietin, että olettaako kaikki automaattisesti, että meillä on jotain ongelmia, jos nukutaan eri huoneissa? Että seliseli vaan, nukutaan paremmin muka omissa huoneissamme?

Eihän tämä kovin yleistä ole, mutta mieluummin nukun hyvin kuin välitän muiden mielipiteistä meidän suhteesta. 

ap

Vierailija
7/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii! Meillä on nukuttu nyt vuoden verran omissa huoneissa. Vaikutukset ovat olleet vain positiivisia. Suurin pelko tuossa taitaa monella olla seksielämän loppuminen, mutta meillä se ei ole ainakaan vähentynyt, ehkä jopa lisääntynyt. Ei me olla enää pitkään aikaan keksitty alkaa seksiä harrastamaan arkena siinä vaiheessa kun ollaan jo peiton alla. Se, että molemmat saa nukuttua hyvin, parantaa parisuhdetta ja jättää tarmoa vierailla useammin naapurihuoneessa. Viikonloppuisin mökillä tai reissuissa nukutaan samassa sängyssä, sekään ei ole ongelma.

Vierailija
8/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii! Meillä ei ole muuta yhteistä kuin lapset  ja asuntolaina.

Vierailija
9/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri mietin, että olettaako kaikki automaattisesti, että meillä on jotain ongelmia, jos nukutaan eri huoneissa? Että seliseli vaan, nukutaan paremmin muka omissa huoneissamme?

Eihän tämä kovin yleistä ole, mutta mieluummin nukun hyvin kuin välitän muiden mielipiteistä meidän suhteesta. 

ap

Hittoako se kenellekään kuuluu?

Vierailija
10/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onhan teillä ongelma jos ette pysty nukkumaan hyvin samassa huoneessa. Mutta silloin ongelmaan on myös helppo tekninen ratkaisu. Parisuhden todennäköisesti paranee jos uskallatte vain tunnustaa, että omat huoneet on teille hyvä ratkaisu. Turha miettiä mitä muut asiasta ajattelevat.

Vierailija
11/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kuulukaan, mutten halua olla mikään ihmetyksen aihe ja joutua selittelemään sitä, että tämä on ihan ok ja kaikki on hyvin.

ap

Vierailija
12/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaisi nukkua ilman miestä vaikka eri rytmeissä ollaankin. Jotenkin tulisi sellainen lopun alku-fiilis. Muutenkin on ihanaa aamuisin hivellä ja silittää alastonta vartaloa vieressä, tyyny ei aja samaa asiaa. Yli 20 vuotta yhdessä myös.

Meistä toinen kömpii aamuisin toisen viereen hellittelemään. Ei siis tarvitse halailla tyynyä. Eri huoneissa nukutaan vain nukkumisen takia.

3

Vierailija
13/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis n. 80-vuotiaita? 

Ei ole mikään "iltakukkuja", jos menee klo 23 nukkumaan. Olettaen tietysti, että herääminen tapahtuu kuuden, seitsemän aikaan. Aivan keskimääräinen nukkumaanmenoaika aikuiselle työssä käyvälle. 

Yhdeksältä voi nukahtaa, jos raskas päivä ja herännyt viideltä. Monille raksalaisillehan tämä on pakko. 

Mutta ongelma siis rytmien erilaisuus ja erilliset sängyt. Kaikesta tietty voi tehdä tässä elämässä ongelmaa. 

En jaksaisi moisesta välittää. Kunhan vieraiden aikana pysyy hereillä. 

Vierailija
14/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huvittava pari taitaa toimia noin.Naimisissa ovat olleet ikuisuuden.

Vierailija
15/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onhan teillä ongelma jos ette pysty nukkumaan hyvin samassa huoneessa. Mutta silloin ongelmaan on myös helppo tekninen ratkaisu. Parisuhden todennäköisesti paranee jos uskallatte vain tunnustaa, että omat huoneet on teille hyvä ratkaisu. Turha miettiä mitä muut asiasta ajattelevat.

Niinno, minulla on ongelma, miehellä ei. Mies haluaisi nukkua minun kanssani, mutta minä en pysty.

ap

Vierailija
16/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla muka toimimatta?

Vierailija
17/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko siis n. 80-vuotiaita? 

Ei ole mikään "iltakukkuja", jos menee klo 23 nukkumaan. Olettaen tietysti, että herääminen tapahtuu kuuden, seitsemän aikaan. Aivan keskimääräinen nukkumaanmenoaika aikuiselle työssä käyvälle. 

Yhdeksältä voi nukahtaa, jos raskas päivä ja herännyt viideltä. Monille raksalaisillehan tämä on pakko. 

Mutta ongelma siis rytmien erilaisuus ja erilliset sängyt. Kaikesta tietty voi tehdä tässä elämässä ongelmaa. 

En jaksaisi moisesta välittää. Kunhan vieraiden aikana pysyy hereillä. 

Minä tarvitsen 8-9 tuntia unta, joten kun herään klo 6.30, minun pitäisi olla unessa 21.30-22.30. En ole, vaan menen nukkumaan vasta 23-00. Olen todella väsynyt, kun joudun heräämään itselleni epäluontevaan aikaan. 

Ollaan vähän päälle nelikymppisiä.

ap

Vierailija
18/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kuulukaan, mutten halua olla mikään ihmetyksen aihe ja joutua selittelemään sitä, että tämä on ihan ok ja kaikki on hyvin.

ap

Kertoiletko tällaisia muka joillekin? Vai mistä muut tietäisivät miten te olette nukkumisenne järjestäneet?

Noilla vastauksilla 0/5 trolli taas...

Vierailija
19/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero siis avioero on ainoa ratkaisu ne!

Vierailija
20/58 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

No jos muiden kommentit on sulle tärkeämpiä kuin oma yöuni, niin jatka ihmeessä kärsimistä. Etpähän ainakaan erotu joukosta eikä kukaan kysy sulta kysymyksiä.