The Walking Dead, kausi 10 - OFFICIAL
Kommentit (969)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se zpmbiominaisuus myös epidemian alun jälkeen syntyneillä.
Meinaan vaan, että jos se on rokotteesta esim, niin ei olisi
Mutta ei kaikki maapallolla edes oo saanu rokotteita, joten kaikista ei tulisi zombeja.
Syytä ei tiedetä eikä kirkmann aio sitä edes käsitellä
Sarjakuva on loppunut eli Kirkman ei käsittele enää mitään
Tiedän sen, mutta fearissa juoni jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole vielä katsoneet viimeisintä jaksoa enkä halua spoilata, mutta toteanpa vain, että luulisi, että tuossa vaiheessa apokalypsistä ihmiset ymmärtäisivät, että pimeään luolaan ei pidä rynnätä peräkanaa, ainakaan ilman kunnon lamppuja. Mutta kiva, että samassa jaksossa oli myös yritystä lähteä kauemmaksi kuin tavallista. Uudet maisemat olisivatkin tervetullutta vaihtelua.
Puhun nyt siitä etukäteen kerrotusta jaksosta. Älä lue, jollet halua:
Jos ovat epäileväisiä, onko Gamman tieto sijainnista oikea, voisi olla niin varovainen, että ei lähtisi heti alfan nähtyään perään. Sehän kuulosta ilmiselvältä ansalta.
Itse en tykkää siitä, että lähtevät jonnekin pidemmälle. Se on sitten taas sitä, että kaikki päähenkilöt eivät ole yhdessä ja johtaa siihen, että näytetäänkin vain yhtä porukkaa per jakso. Se se vasta tylsää on.
Tai kyllä nimenomaan pitäisin matkustelusta, jos kaikki kiinnostavat lähtisivät mukaan. Sitten olisi huippua. Mitä niitä nyt enää on: Daryl, Carol, pappi, Michonne, kuningas, ehkä jopa Negan. En muista, onko enää muita pidempään oleita päähenkilöitä jäljellä.
Sitten kun Commonwealth löydetään, aletaankin näyttää varmaan paljon vai tapahtumia siellä. Monta jaksoa vain sieltä. Aivan uutta porukkaa taas valtavasti. Ja osa kiinnostavista jää kauas eli alkuperäisiin kyliin.
Näin siis Luulen.
Siis ihan oikeasti: Tässä vaiheessa luulisi porukoiden tajuavan, miten tuntemattomaan pimeään luolaan mennään - varsinkin jos jahdataan vihollista. Kuiskaajat ovat paitsi epäuskottavia myös pakottavat muut toimimaan hyvin epäuskottavalla tavalla. Kaiken kaikkiaan olisi sarjalle eduksi, jos yhteys sarjakuvaan katkaistaisiin tai minimoitaisiin ja luotaisiin tilalle jotain uutta ja mielekkäämpää. Mutta ehkä sarjan tekemisen aikaisempaa pienempi budjetti pitää siitä huolen: tuskin on varaa palkata läjäpäin uutta väkeä, jos ja kun sinne Commonwealthin maisemiin päästään. Joten olen toiveikas ja sinnittelen vielä katsojana mukana.
Nu uudet näyttelijät vaativat vähemmän palkkaa. Kauan olleilla on mahdollisuus pyytää enemmän, kun ovat niin tärkeitä, että ne halutaan pitää mukana, jotta suosio säilyy.
Rickin poistaminen tuotti suuren säästön.
Tässä sarjassa vaihdetaan porukkaa aivan liikaa. Kun alka kiinnostua jonkun persoonasta, niin se jo kohta poistetaan. Siddiqiin jo tykästyin ja nyt se poistettiin. Morgan, Glenn, Rick, ärsyttävää.
Kuuron porukasta en muista yhdenkään nimeä. Varmaan nekin kohta likvidoidaan. Kunkkukin poistuu, kun sillä on syöpä, joka nylykeinoin paranisi, mutta 1700-luvun keinoin ei.
Minun ymmärtääkseni Rick Grimesia esittävä Andrew Lincoln halusi pois itse pois sarjasta ja viettää enemmän aikaa Englannissa oman perheensä parissa. Lisäksi hänellä on tiedossa jonkinlainen kolmen Walking Dead elokuvan sopimus, jossa ilmeisimmin seurataan Rickin myöhempiä vaiheita.
https://screenrant.com/walking-dead-movies-rick-release-date-cast-story/
Carl Grimesin esittäjälle Chandler Riggsille roolihahmon kuoleminen on kyllä jonkinlainen yllätys myöhempien kommenttien perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole vielä katsoneet viimeisintä jaksoa enkä halua spoilata, mutta toteanpa vain, että luulisi, että tuossa vaiheessa apokalypsistä ihmiset ymmärtäisivät, että pimeään luolaan ei pidä rynnätä peräkanaa, ainakaan ilman kunnon lamppuja. Mutta kiva, että samassa jaksossa oli myös yritystä lähteä kauemmaksi kuin tavallista. Uudet maisemat olisivatkin tervetullutta vaihtelua.
Puhun nyt siitä etukäteen kerrotusta jaksosta. Älä lue, jollet halua:
Jos ovat epäileväisiä, onko Gamman tieto sijainnista oikea, voisi olla niin varovainen, että ei lähtisi heti alfan nähtyään perään. Sehän kuulosta ilmiselvältä ansalta.
Itse en tykkää siitä, että lähtevät jonnekin pidemmälle. Se on sitten taas sitä, että kaikki päähenkilöt eivät ole yhdessä ja johtaa siihen, että näytetäänkin vain yhtä porukkaa per jakso. Se se vasta tylsää on.
Tai kyllä nimenomaan pitäisin matkustelusta, jos kaikki kiinnostavat lähtisivät mukaan. Sitten olisi huippua. Mitä niitä nyt enää on: Daryl, Carol, pappi, Michonne, kuningas, ehkä jopa Negan. En muista, onko enää muita pidempään oleita päähenkilöitä jäljellä.
Sitten kun Commonwealth löydetään, aletaankin näyttää varmaan paljon vai tapahtumia siellä. Monta jaksoa vain sieltä. Aivan uutta porukkaa taas valtavasti. Ja osa kiinnostavista jää kauas eli alkuperäisiin kyliin.
Näin siis Luulen.
Siis ihan oikeasti: Tässä vaiheessa luulisi porukoiden tajuavan, miten tuntemattomaan pimeään luolaan mennään - varsinkin jos jahdataan vihollista. Kuiskaajat ovat paitsi epäuskottavia myös pakottavat muut toimimaan hyvin epäuskottavalla tavalla. Kaiken kaikkiaan olisi sarjalle eduksi, jos yhteys sarjakuvaan katkaistaisiin tai minimoitaisiin ja luotaisiin tilalle jotain uutta ja mielekkäämpää. Mutta ehkä sarjan tekemisen aikaisempaa pienempi budjetti pitää siitä huolen: tuskin on varaa palkata läjäpäin uutta väkeä, jos ja kun sinne Commonwealthin maisemiin päästään. Joten olen toiveikas ja sinnittelen vielä katsojana mukana.
Nu uudet näyttelijät vaativat vähemmän palkkaa. Kauan olleilla on mahdollisuus pyytää enemmän, kun ovat niin tärkeitä, että ne halutaan pitää mukana, jotta suosio säilyy.
Rickin poistaminen tuotti suuren säästön.
Tässä sarjassa vaihdetaan porukkaa aivan liikaa. Kun alka kiinnostua jonkun persoonasta, niin se jo kohta poistetaan. Siddiqiin jo tykästyin ja nyt se poistettiin. Morgan, Glenn, Rick, ärsyttävää.
Kuuron porukasta en muista yhdenkään nimeä. Varmaan nekin kohta likvidoidaan. Kunkkukin poistuu, kun sillä on syöpä, joka nylykeinoin paranisi, mutta 1700-luvun keinoin ei.
Minun ymmärtääkseni Rick Grimesia esittävä Andrew Lincoln halusi pois itse pois sarjasta ja viettää enemmän aikaa Englannissa oman perheensä parissa. Lisäksi hänellä on tiedossa jonkinlainen kolmen Walking Dead elokuvan sopimus, jossa ilmeisimmin seurataan Rickin myöhempiä vaiheita.
https://screenrant.com/walking-dead-movies-rick-release-date-cast-story/
Carl Grimesin esittäjälle Chandler Riggsille roolihahmon kuoleminen on kyllä jonkinlainen yllätys myöhempien kommenttien perusteella.
Nyt alkoi taas. Menkää katsomaan.
Kertooko ne Rick-elokuvat siitä ajasta, joka on koko tarinan lopun ja Rickin katoamisen välillä. Vai onko siinä vielä pidemmälle.
Nyt meni ohi että milloin tuo mies, joka tappoi Siddiqin ja yritti tappaa Rositan, liittyi Alexandriaan ja kuka hän alunperin oli. Hän on ollut parissa kolmessa viime jaksossa kai joku lääkäriksi opiskeleva. Kävi ilmi että Alpha ilmeisesti säästi hänen henkensä siellä ladossa jossa seipäisiin päätyneet päät katkaistiin, jos hän soluttautuu Alexandriaan. Oliko hän kenties alunperin yksi niistä maantierosvoista?
Tuossa sanottiin muutama kuukausi sitten liittyi tuo huijari.
Mielestäni masntierosvoista on pidempi aika.
Miksi pappi sai tuollaisen raivarin?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ollut jo tyrmään tullessa päättänyt että Dante on nitistettävä koska elossa siitä on vain harmia, ja hänen on tehtävä se.
Miksi tuo pikkulikka on aikuisten mukana? Ei ketään muuta tuon ikäistä päästettäisi noin vapaasti liikkumaan. Mutta tämähän on legendaarisen Rickin lapsi, niin tottakai hän on koko porukan johtaja suorastaan. Argh. Melkein toivoisin että tuo mukula jäisi zombin hampaisiin, olisi vähän relistisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ollut jo tyrmään tullessa päättänyt että Dante on nitistettävä koska elossa siitä on vain harmia, ja hänen on tehtävä se.
Ilmeisesti noin.
Siitä olisi taas tullut vuosikausia ylläpidettävä vanki, joka voi karata.
Nyt on taas niin pimeää kuvaa, etten saa selvää.
Inhoan pimeitä kohtauksia.
Jo hiukan ärsyttää pikkuvanha Judith.
Miksi linnoituksessa asuva tuhlaisi suuret aseensa satunnaisten tyyppien vuoksi.
Olisi se muutenkin kotiinsa päässyt. Korjannut vain tuhonsa ja lähtenyt.
Tyhmä mainostauko ihan lopuksi. Jotain minuutti ohjelma-aikaa jäljellä varmaan.
Alfan näyttäytyminen oli aivan ilmiselvä ansa. Miksi menivät siihen? Hölmöjä. Juoksivat perässä päätä pahkaa. Siinä olisi voinut olla polulla ansojakin, kun niitä oli juuri aiemmin nähty ja arveltu alfan laittamiksi. Nyt ei varottu yhtään.
(Miksei ne yrittäneet osua?)
Jännään paikkaan jäi.
Tajusiko kukaan, mikä on oikea syy Carolille toimia noin rämäpäisesti. Carol syytti darylia siitä, että Lyydia on hänelle vain suojakilpi, joka pitäisi saada takaisin.
Daryl puolestaan syytti Carolia samassa tilanteessa jostakin. En ymmärtänyt mistä. (Daryl puhios siinä myös Carolin väkivaltaisesta eksästä ja jutteli, että unohda jo. Ukkeli ei elä enää jne)
Kyllä nuo pimeässä kuvatut ostokset ovat sitten ärsyttäviä. Saa arvailla, mitä tapahtuu. Iän myötä pimeänäkö muutenkin huononee kaikilla. Olen jo 50.
Mulla on sellainen ongelma, että tässä sarjassa tekstit vaihtuvat liian nopeasti aika usein tiukoissa tilanteissa. En ehdi aina lukea koko tekstiä, kun täytyy samalla yrittää seurata myös sitä kiperää tilannetta nöytteleviä.
Tämän vuoksi jää epäselvyyksiä. Olen kyllä tottunut ja nopea lukemaan eikä minulla ole muissa sarjoissa yleensä vastaavaa ongelmaa.
Äänet on pois päältä, ettei jo nukkuvat häiriinny. (Enkä muutenkaan ymmärtäisi puhetta riittävän hyvin. Nyt kuitenkin täytyy vielä seurata, kuka puhuu.)
Aivan hölmöä antaa radiopuhelin Judithille (jotta voi soitella Michonnnelle, jos on ikävä tätä.)
Kyllä noin arvokkaan kapistuksen pitäisi olla aikuisen hoidossa. Jonkun oikeasti ryhmän johdossa olevan hallussa. Voi tulla tiukka paikka tai kiiretilanne. Aikuiseen pitää saada yhteys heti. Ja lapsi on heikompi ja voi helpommalla pudottaa kin puhelimen taistellessaan.
Miksi Judith ei pysy poissa jaloista, kun aikuisilla on tositoimia, kuten muutkin lapset.
Alfa lupasi erityisen aseman sille vakoojalleen, joka listi siddiqin.
Miten tuollainen lupaus voisi motivoida tuollaisiin tekoihin. Mikä se asema edes voisi olla. Miksi Alfa edes luottaisi mitään asemaa tuo tapaiselle tyypille. (aika uusikin heillä vielä)
Voisikohan käydä niin, että telkkarissa nämä yhdistyvät fearin kanssa ja sarja jatkuu sitten yhteisenä pidemmälle kuin lehdet?