Hauskoja nämä roskalavaryhmien jonottajat facebookissa
Joku antaa jonkun toimivan käyttöesineen 40" telkkarin tai käyttämättömän dysonin imurin tai sähkövatkaimen, niin se jonottajien määrä. Siinä se Jenna kerkesi ensin ja sitten sen perässä on 12 muuta laittamassa "jonoon". Mietin vaan, että mitähän siinä ajatellaan kun ollaan kymmenes, niin jännätäänkö siinä oikein sormet ja varpaat pystyssä, että jospa se Jenna ei ottaisikaan sitä eikä ne 9 muutakaan jonossa olevaa. Luulis, että järkikin sanoo, että jos siihen on jo kolmas laittanut, niin olet jo erittäin heikolla saada sen hilavitkuttimen.
Kommentit (11)
No joo, en minäkään ymmärrä, jos jonossa on monta. Mutta siinä tapauksessa ymmärrän jonottamisen, jos ilmoittaja on selkeästi kertonut, että ainoastaan nouto ja mahdollisimman pian. Ne nopeimmat varaajat ovat helposti sellaisia, joilla ei ole mahdollista hakea telkkaria tai sohvaa itse.
Mutta silti joskus kun porukka niitä jonoja avaa, niin se ei olekkaan se eka, ei toka, ei kolmas tai vielä neljäskään tavaraa ottamassa. Tai sama tavara pyörii viikkotolkulla, kun ne varaajat yksi toisensa jälkeen tippuvat jonosta pois. Jotkut nyt vaan ovat sellaisia, että varaavat kaikkea mutta kun pitäisikin noutaa tuote, hoksataankin että emmää sitä halua.
Itse kun olen roskalavalla tavaraa lahjoittanut, on se mennyt usein pitkällä jonossa olleille. Kun ei vaan halutakaan, varaillaan varmuudeksi. Ja vaikkei itseä kinnostaisi, varataan, jos joku kaveri ehkä saattaisi haluta.
Ei siinä ole mitään outoa, ihan hyvät mahdollisuudet on saada se tavara, vaikka olisi itse vasta 10. Usein noissa kun noudon aika koittaa, ei ekasta kuulu mitään ja seuraavat 5 peruvat heti varauksensa, sitten odotellaan sitä 6. varaajaa pari päivää joka ei koskaan vastaa ja loputkin peruvat varauksensa. Noissa ryhmissä on niin paljon hupivarailijoita/mies ei halua/en saa lupaa mieheltä/en jaksa mitata/ei mahdukaan/en haluakaan/en ehdi katsoa mahtuuko jne. tyyppejä.
Kerran oli todella hieno pöytäryhmä tuoleineen/ jatkopaloineen ja juuri sellaista olin etsinyt ja katsellut kuinka perhanan kalliita uutena. Tuli kuin tilauksesta mutta olin neljäs. Sainpa kuitenkin ja edelleen ilonani tuo. Toki tuossa monella tyssäsi koko/peräkärryn hankkiminen luulen.
Imuri ehkä eri.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olen roskalavalla tavaraa lahjoittanut, on se mennyt usein pitkällä jonossa olleille. Kun ei vaan halutakaan, varaillaan varmuudeksi. Ja vaikkei itseä kinnostaisi, varataan, jos joku kaveri ehkä saattaisi haluta.
Mulla on mennyt kaikki ekalle paitsi ite tehty tv-taso joka kelvannut kellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta silti joskus kun porukka niitä jonoja avaa, niin se ei olekkaan se eka, ei toka, ei kolmas tai vielä neljäskään tavaraa ottamassa. Tai sama tavara pyörii viikkotolkulla, kun ne varaajat yksi toisensa jälkeen tippuvat jonosta pois. Jotkut nyt vaan ovat sellaisia, että varaavat kaikkea mutta kun pitäisikin noutaa tuote, hoksataankin että emmää sitä halua.
Mulla oli sohva tarjolla roskalavalla, ja jonottajia muodostui 20 henkilöä. Vasta toiseksi viimeinen sen sitten tuli hakemaan.. Miksi ihmiset jonottelevat ja varailevat jos eivät kerran oikeasti edes kykene hakemaan tavaraa?? Helpommalla olis päässy ku olis samantien kantanu kaatopaikalle, kuin sopia 18 henkilön kanssa hauista ja saada 17 oharit...
Mä sain kerran parvekekalusteet, vaikka olin vasta 6. jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sohva tarjolla roskalavalla, ja jonottajia muodostui 20 henkilöä. Vasta toiseksi viimeinen sen sitten tuli hakemaan.. Miksi ihmiset jonottelevat ja varailevat jos eivät kerran oikeasti edes kykene hakemaan tavaraa?? Helpommalla olis päässy ku olis samantien kantanu kaatopaikalle, kuin sopia 18 henkilön kanssa hauista ja saada 17 oharit...
Kyllä minä ymmärrän esim sen sohvan kohdalla tämän. Jos oikeasti voisi saada ilmaiseksi hyvän sohvan, tottakai sen yrittää jotenkin saada. Mutta kantoavun tai auton rai peräkärryn saaminen ei ole aina helppoa ja varmaa, joten pakkohan se on silloin perua. Pienempien tavaroiden kohdalla ja mieltään muuttavia en kyllä tajua.
Höö, itsekin olin antamassa tavaraa, mutta ensimmäinen varaaja sopi 4 aikaa noutaakseen tuotteen, mutta eipä koskaan kuulunut häntä.
Ja monet muutkin kiinnostusta ilmaisseet sanovatkin etteivät voi noutaa yms.
Olen huomannut saman - jopa jo noudettua tuotetta jonotetaan...