Työmatkapyöräilkää, suosittelen lämpimästi, kunto nousee
Kommentit (27)
Melkein harmittaa, kun on vaan 4 kilsan työmatka. Saakohan tämän matkan pyöräilystä mitään hyötyä?
Täällä pohjoisessa maassa on vain olemassa sellainekin asia, kuin luminen talvi, jolloin voi olla hyvin kylmää, hyvin liukasta tai upottavaa loskaa, jotka eivät ole mitään kovin mieluisia pyöräilykelejä, kaksi jälkimmäistä noista varsinkaan.
Pylräilisin mielelläni jos meidän työpaikalla olisi suihku. Mutta ei ole. Työmatka on 13 km yhteen suuntaan, ja minulla tulee hiki lyhyemmästäkin polkemisesta..
Toki vois tehdä niin että ottaisi pyörän bussiin ja polkisi edes kotiin työpäivän päätyttyä.. mutta tiedä sitten millaisia mulkoiluja saisin aamulla ruuhkabussissa..
Haluaisin pyöräillä, mutta työmatkaa on 22 kilometriä suuntaansa. Jos pyöräilisin sen jopollani, niin töihin päästyäni saisinkin lähteä heti takaisin.
Työpaikalla pitää olla suihku, vitoselle tiedoksi!
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla pitää olla suihku, vitoselle tiedoksi!
Niin no, meidän työpaikalla ei vaan ole. T.5
kesällä kiva, kylmien ilmojen vuoks en tosiaan pyöräile. :D on muitaki lajeja olemassa ja jos ei haluu jäädyttää itteensä nii se on parempi. :) en pidä pimeestä ja kylmästä, saati et haluisin pyöräillä sen takia vaikka oonki vähän extreme ihminen, mut pitydyn ihan mielellään mun lempilajeissa sisätiloissa talvi-aikaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Täällä pohjoisessa maassa on vain olemassa sellainekin asia, kuin luminen talvi, jolloin voi olla hyvin kylmää, hyvin liukasta tai upottavaa loskaa, jotka eivät ole mitään kovin mieluisia pyöräilykelejä, kaksi jälkimmäistä noista varsinkaan.
Itseäni eivät ole haitanneet. Vaatteilla hoituu lämpö (jota ei edes paljoa tarvita kun pyöräillessä tulee lämmin), talvirenkaat niin ei ole liukasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyöräillyt työmatkani, 20 vuotta. Talvella pyöräily on hauskaa ja lämmintä puuhaa, kun pukeutuu oikein ja ajaa hyvällä pyörällä.
Sen sata metriä en nyt viitsi. Pitäisi vielä kantaa pyörä parvekkeelta ja pelätä, että varastetaan.
Vierailija kirjoitti:
kesällä kiva, kylmien ilmojen vuoks en tosiaan pyöräile. :D on muitaki lajeja olemassa ja jos ei haluu jäädyttää itteensä nii se on parempi. :) en pidä pimeestä ja kylmästä, saati et haluisin pyöräillä sen takia vaikka oonki vähän extreme ihminen, mut pitydyn ihan mielellään mun lempilajeissa sisätiloissa talvi-aikaan. :D
Palellutat itsesi, kun pukeudut väärin. Jos pukeudut oikein, lupaan, että tulee lämmin.
Vierailija kirjoitti:
siinä ne reidet vasta kiinteytyykin, nastat alle
Muutaman kilometrin pyöräily on kuin sohvalla istuisi. Jos taas kymmeniä kilometrejä pyöräilee, haisee hielle jo aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa aivan surkea pyöräilysää osuu vain muutaman (alle 10) kertaa vuodessa. Tämän tiedän koska olen fillaroinut muutaman viimeisen talven työmatkani. Rohkeasti vaan matkaan, niin kyllä se siitä.
liikun liikkumisen ilosta, en velvollisuuden tunteesta tai sosiaalisesta paineesta käsin.. mun täytyy muutenki hommaa matkakortti, mä en halua pyöräillä ties missä säissä muutenki masentavassa pimeessä säässä miettien säätä, näkyvyyttä, liukkautta, lunta, räntää, vettä yms yms. ja käyn urheilemassa muutenkin, harrastaen lempilajeja ja työ fyysistä, mä en näe yhtään syytä miks mä lähtisin viel työmatkapyöräilee, jos liikun jo muutenkin aika paljon. :D joillekki varmasti hyvä, itelle ei.
en oo valmis tinkimään jostain lempilajeista mitä haluun harrastaa muutenkin.... :) työmatkapyöräilyn vuoksi. :D koska en oo tällä hetkellä mikää himo himo himo yli urheilija vaan liikun liikkumisen ilosta.
Miten pitkiä työmatkoja pyöräilette? Kuinka kauan menee?
Haluaisin kulkea pyörällä töihin mutta yhteen suuntaan olisi noin 30 km. Kuinkakohan paljon tarvitsee varata aikaa? Nyt autolla pääse puolessa tunnissa. Julkisilla menisi 1,5h. Se on liikaa.
En viitsi, työmatka on kuitenkin 25 km suuntaansa.