Lapseni kaverin äiti
Lapsen kaverin äiti hyväksikäyttää ja kalastelee ilmaisia lastenhoitopalveluita.
Parhaat palat:
- Voiko lapsi tulla yökylään (pääsiäisenä) koska kaverin 40.v bileet. Kyseessä ei siis mikään hyvä tuttu, ihan lapsen kaveri vaan. Että uhraisin osan pääsiäisestä vaatimalla jonkun toisen kersaa?
- Ollaanko syyslomalla maisemissa, hän ”unohti” että on työmatka. Kuka unohtaa lapsen syysloman tai työmatkan?
- Synttärit kestää 2,5h. Kysyi voiko tuoda aiemmin ja hakea puol tuntii myöhemmin? Öö. Ei. Näin.
Muutaman kerran lapsi ollut meillä. Silloin olen aina rajannut, että voi tulla esim. 14-19. Tuo AINA ajoissa ja hakee sen 30 min myöhässä. Koska tulee aina jotain hässäkkää.
Ikinä törmännyt tällaiseen.
Kommentit (48)
Joo ja oonkin hoitanut, mutta eikö ole vähän outoa tuupata lapsi jollekin puolitutulle tuntikausiksi, tai jopa yöksi? Että mamma pääsee bailaa :D
Vierailija kirjoitti:
Joo ja oonkin hoitanut, mutta eikö ole vähän outoa tuupata lapsi jollekin puolitutulle tuntikausiksi, tai jopa yöksi? Että mamma pääsee bailaa :D
Olet itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Olet itsekäs.
Wut? Justhan kertoi, että onkin hoitanut, ihmettelee vaan. Mikä velvoite muka olis? Miksi pitää jonkun lapsia tehdä jos ei jaksa niiden kanssa olla? Ja kiusata puolituttuja? Häh?
Onhan noita ihmetapauksia , pahin ja röyhkein mistä olen kuullut oli kun yksi äiskä kippas 2 tenavaansa puolitutulle sukulaiselle maalle "ihan pari päivää vaan "-mentaliteetilla kahdeksi (2 viikkoa!) viikoksi. Tuli hakemaan vasta kun oli soitettu (ei aina vastannu puhelimeen) vihainen tiukka puhelu, tuttavalta näet meni omat perhemenot (kuten yhdet hääkutsut ja rippijuhlat) sivusuun kun mammaa ei näkynyt mailla ei halmeilla.
Kun ko äiskä kippasi tenavansa maalle, ei jättänyt vaihtovaatteita eikä ruokarahaa. Ei mitään. Koska "pari päivää".
Tuo perhe osti KAIKKI lapsille tuona aikana, koska eihän ne samoissa vaatteissa tai syömättä voineet olla. Koska olihan ne sentään sukua.
Miksei synttäreille voi tulla aiemmin ja viipyä pidempään?
Ja ainoastaan hihhulille pääsiäinen on jokin ihme pyhä.
Moni kaipaa syyslomalle ohjelmaa ja lapsille seuraa.
Onko yh? Kannattaa välillä joustaa. YH:n on näet vaikea järjestää aikaa seksihetkiin.
Ei oo, kun vuoroviikkovanhempi.
Kuinka vaikeeta on suunnitella arkea lasten ehdoilla???!!! Siis etkai sovi mitään bileitä, jos lapset on sulla? Tai työreissuja ilman, että hoidat asianmukaiset lastenvahdit. Vaikka sitten maksulliset, jos oma suku ei auta. Rahasta ei ole pulaa.
Tai jos on jo pitkä synttäriaika 2,5h niin on mulla muitakin suunnitelmia ko. Päivälle.
Mä en yhtään tajua, miten jengin mielestä tää on normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita ihmetapauksia , pahin ja röyhkein mistä olen kuullut oli kun yksi äiskä kippas 2 tenavaansa puolitutulle sukulaiselle maalle "ihan pari päivää vaan "-mentaliteetilla kahdeksi (2 viikkoa!) viikoksi. Tuli hakemaan vasta kun oli soitettu (ei aina vastannu puhelimeen) vihainen tiukka puhelu, tuttavalta näet meni omat perhemenot (kuten yhdet hääkutsut ja rippijuhlat) sivusuun kun mammaa ei näkynyt mailla ei halmeilla.
Kun ko äiskä kippasi tenavansa maalle, ei jättänyt vaihtovaatteita eikä ruokarahaa. Ei mitään. Koska "pari päivää".
Tuo perhe osti KAIKKI lapsille tuona aikana, koska eihän ne samoissa vaatteissa tai syömättä voineet olla. Koska olihan ne sentään sukua.
Vaikka olisi miten sukua, niin mä olisin jo viimeistään 4-5 päivän kohdalla soittanut sossut hakemaan lapset, jos äitiä ei olisi alkanut kiinnostaa hakea. Uskomatonta, että odottivat hakua 2 viikkoa!
Vierailija kirjoitti:
Onko yh? Kannattaa välillä joustaa. YH:n on näet vaikea järjestää aikaa seksihetkiin.
No mitenparisuhteessa olevat saisi yhtään sen paremmin järjestettyä aikaa seksihetkiin kuin yh?
Minkä ikäinen lapsi ja miten hyviä kavereita ovat lapsesi kanssa? Tykkääkö oma lapsesi siitä että kaveri on yökylässä ym.?
Meidän naapuri pyysi kerran hoitamaan lapsiaan lapsiaan hetken, jotta ehtisi harrastukseensa, kun vaimollaan työpäivä venähti pakottavan syyn takia. Vaimo kuulemma oli jo kotimatkalla ja tulisi vartin päästä. Suostuin ja oli mukava voida olla avuksi. Noh, vaimolla kesti 1,5 h. "Anteeksi, että kesti, mutta kun lapset niin viihtyvät teidän lasten kanssa, niin ajattelin, ettei teitä varmaan haittaa, jos käyn kaupassa tässä välissä." Kun pyydettiin uudestaan lastenvahdiksi kieltäydyin sanoen, että omien askareideni hoitaminen käy hankalaksi, jos lasten hakuaika ei pidä. Sanoin tämän ihan ystävällisesti, mutta jämäkästi ja käsittääkseni olemme ihan hyvissä väleissä vielä. En aio enää heidän lapsiaan hoitaa, vaikka lupailivat, että varmasti tulisivat sovittuun aikaan jatkossa. Meni maku auttamiseen, kun sovitusta ei pidetty kiinni, eikä viitsitty edes ilmoittaa, miksi haku kestää. Tuli hyväksikäytetty olo.
Vierailija kirjoitti:
Mun serkku yritti tuota joululomalla jokunen vuosi sitten. Lasten (8 ja 12) oli määrä olla meillä viikonloppu. Sunnuntai-iltana soitin serkulleni, että missä sä oot ja oli lähtenyt Rukalle, ku "on niin hirvee stressi et pakko saada lomaa". Maanantaina soitin, että joko tuun ja sain taas selittelyä et ei me nyt päästä täältä lähteen ja heillä on torstaihin varattu mökki. Pakattiin miehen kans oma 14-v ja serkun muksut autoon ja ajeltiin pari tuntia Rukalle, soitin sieltä, että me ollaan nyt täällä raflassa x syömässä ja tuu hakee omat muksus.
Jonkun pitkäaikaisen ystävän, joka on jo kouluikäinen ja me vanhemmatkin tulleet tutuiksi keskenään, ymmärtäisin tuon aina silloin tällöin.
Mutta kyllähän näitä hyväksikäyttäjiä on äideistä siinä missä muissakin ihmisissä. Pari kertaa lastenvaatteita myydessä on tullut vastaan k*settajia. Olen kyllä oikeasti jäänyt miettimään, että millaisiahan tuollaiset ovat äiteinä lapsilleen. Millaisiahan tuollaisen lapsen arki on tai kuinkahan saa rakkautta ja tukea kotona, jos oman äidin moraalikäsitykset ovat tuollaiset.
Ja ihan samaa jään miettimään AP:n lapsen kaverin äidin kohdalla. Että aika surullista on, kun äiti pystyy noin vain jättämään kenelle tahansa lapsensa.
No mun mielestä ei oo normaalia jos on jatkuvaa tommonen. Tietysti lasten kaverit voi tulla yökylään, mutta ei niin, että joku aina tunkee lapsensa meille kun haluaa bilettämään. Jonkunlainen vastavuoroisuus on mun mielestä semmoista mikä kuuluu näihin kaverikyläilyihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun serkku yritti tuota joululomalla jokunen vuosi sitten. Lasten (8 ja 12) oli määrä olla meillä viikonloppu. Sunnuntai-iltana soitin serkulleni, että missä sä oot ja oli lähtenyt Rukalle, ku "on niin hirvee stressi et pakko saada lomaa". Maanantaina soitin, että joko tuun ja sain taas selittelyä et ei me nyt päästä täältä lähteen ja heillä on torstaihin varattu mökki. Pakattiin miehen kans oma 14-v ja serkun muksut autoon ja ajeltiin pari tuntia Rukalle, soitin sieltä, että me ollaan nyt täällä raflassa x syömässä ja tuu hakee omat muksus.
Järkyttäviä juttuja, toihan on lapsillekki kauheeta kun ei yhtään tiedä mitä tapahtuu. Itekkin olen hoitanut useampienkin kavereiden lapsia, eikä koskaan oo tullu mieleenkään, että joku voi lapsensa tollee hylätä. Onneksi teidän tapauksessa jättivät kuitenkin vastuullisille ihmisille.
6- vuotias. Ovat ihan hyviä kavereita, mutta meidän lapsella on kyllä muitakin hyviä kavereita, joiden vanhemmat ei käytä hyväksi lapsenvahtipalveluina. Oon ehkä aika ehdoton, mutta mun mielestä omat menot pitää sovittaa lasten kanssa (varsinkin jos joka toinen viikko lapsivapaa) Leikkitreffejä saa ja pitää olla, mutta silloin pidetään sovituista ajoista kiinni, eikä sovita niitä omat menot edellä. Vierastan sitä, että ”kutsutaan oma lapsi kylään”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itsekäs.
Oletko se sama idiootti kun romanikerjäläisketjussa tulit joka paikkaan horisemaan tuota itsekkyyttäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi miten sukua, niin mä olisin jo viimeistään 4-5 päivän kohdalla soittanut sossut hakemaan lapset, jos äitiä ei olisi alkanut kiinnostaa hakea. Uskomatonta, että odottivat hakua 2 viikkoa!
Olisitko todella soittanut sossut hakemaan sukulaislapset sinun luotasi niin kivasta "kesäpaikasta sukulaisten luota", varsinkin jos olisit itse avosylin tarjoutunut ottamaan ja leväperäinen äiti sitten vaan sössöttänyt ettei tiennyt että "se ny on muutamasta päivästä kiinni" elämä ja niin tarkkaa siel maalla. . .ku eihän me mitää tarkkaa kellonaikaa sillee sovittu.
Katsos noin se noilla hyväksikäyttäjillä menee ja avuliaat hölmöt saa pahan maineen niskaansa kiitokseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttäviä juttuja, toihan on lapsillekki kauheeta kun ei yhtään tiedä mitä tapahtuu. Itekkin olen hoitanut useampienkin kavereiden lapsia, eikä koskaan oo tullu mieleenkään, että joku voi lapsensa tollee hylätä. Onneksi teidän tapauksessa jättivät kuitenkin vastuullisille ihmisille.
Jep. Mä soitin sen puhelun salassa siellä raflan vessassa ettei ne lapset kuule, jos pitää alkaa vääntää enemmänkin, että hakeeko se ne lapsensa vai ei. Lapsille sanottiin illalla, et äitillä tuli pieni viivästys eli jäätte vielä yhdeksi yöksi. Aamulla kerroin, että tuli nyt semmonen muutos suunnitelmaan, että me lähetään aamupalan jälkeen kaikki Rukalle, teiän äiti meni jo edeltä ja te jäätte viettään lopun joululomasta sit äidin kans sinne. Eivät varmaan vielä tänäkään päivänä tiedä mikä on oikea tarina ja ihan hyvä niin. Ei lasten tartte tietää tämmösiä. Serkun lapset jäi ihan hyvillä mielin sinne, serkusta en tiiä kuin paljon sitä vitu tti ku tulikin perheloma.
Jos joskua antaa saattaa joskua saadakin.