Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kohtaat romanikerjäläisen kaupan edessä?

Vierailija
06.10.2019 |

Kävelet kauppaan. Ainoalla sisäänkäynnillä istuu päivästä toiseen sama kerjäläinen joka irvistää ja heiluttelee kuppiaan. Hellooo! Pliiiis! Pliiiis, kuulet kun kävelet ohi.

Miten kohtaat romanikerjäläisen kaupan edessä?

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn haluaako hän minun ostavan hänelle ruokaa minkä jälkeen menen kauppaan, hänelle ei kelvannut.

Vierailija
2/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menen ohi, joskus annan muutaman hilun. Riippuu siitä, onko kiire ja siitä, miten paljon rahaa mulla sillä hetkellä on. Ja joskus kyllä ihan mielialastakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan rahat siitä kupista, mitä hän ojentelee minulle.

Vierailija
4/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson silmiin ja tervehdin aina, mutta ikinä en anna rahaa tai mitään muutakaan. Ajattelen, että kaikille on tärkeä tulla nähdyksi.

Vierailija
5/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu, eli muistutan heitä joka kerta että Suomi on köyhä maa, ja heidän olisi parempi matkustaa takaisin Romaniaan. Ihmettelen myös kuinka heillä on ollut varaa matkustaa tänne sen kuppinsa kanssa; itselläni ei ole varaa matkustaa edes ruotsinlaivalle.

Vierailija
6/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkaisen kipon nurin ja käsken loisivan rikollisen painua takaisin kotiin.

Vierailija
7/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa kävelen ohitse. Ideaalimaailmassa istahdan alas juttelemaan. Kuuntelen, mitä hänellä on sanottavaa. ja esitän muutaman kysymyksen. Taidanpa tehdä niin ensi kerralla.

Vierailija
8/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus menen ohi, joskus annan muutaman hilun. Riippuu siitä, onko kiire ja siitä, miten paljon rahaa mulla sillä hetkellä on. Ja joskus kyllä ihan mielialastakin.

Miksi annat rahaa? Tämä on selvä viesti että kannattaa kerjätä lisää. Suomessa ei tarvitse kenenkään kerjätä. Paitsi vihervassareiden mielestä.

Vierailija
9/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen sosiaalityöntekijäksi ja kävelen aina heidän ohi enkä sen enempää heitä noteeraa. En ymmärrä mitä muka voisi tehdä. Asialle pitäisi yleisellä tasolla tehä jotain. Se ei tee kenestäkään pahaa ihmistä jos pyrkii olemaan neutraali noissa tilanteissa. Rahaa en suoraan käteen ainakaan tule koskaan kerjäämässä oleville. En usko sen johtavan pitkäaikaisiin muutoksiin.

Kerran nuorempana annoin omat lapaseni kadulla istuvalle. Mulla oli monet kotona ja naisen kädet oli aivan paleltuneen näköiset. Tuskin siitäkään apua oli. Ei ehkä edes hetkellistä.

Vierailija
10/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen ohi. Hyvä kun on itselleni tarpeeksi rahaa.

Vierailija
11/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon annat ps-nuorille?

Vierailija
12/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdyn ja annan hänelle lapun jossa on Vihreiden puoluetoimiston osoite. Neuvon menemään sinne kerjäämään.

Vierailija
13/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä annan jonkun euron.  Ajattelen, että jos itse olisin siinä tilassa.  Ei ole todellakaan kylmällä ilmalla mukava istua maassa ja kerjätä.  Olkoonkin, että kerjäläinen ei välttämättä saa itse pitää niitä kolikkoja.

Vierailija
14/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä annan jonkun euron.  Ajattelen, että jos itse olisin siinä tilassa.  Ei ole todellakaan kylmällä ilmalla mukava istua maassa ja kerjätä.  Olkoonkin, että kerjäläinen ei välttämättä saa itse pitää niitä kolikkoja.

Ylläpidät ongelmaa antamalla heille rahaa. Tiedostathan tämän?

Vierailija
15/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat rahaa? Tämä on selvä viesti että kannattaa kerjätä lisää. Suomessa ei tarvitse kenenkään kerjätä. Paitsi vihervassareiden mielestä.

Tuskin kukaan siellä huvikseen tai ajankulukseen kerjää. Siihen lienee jokin syy. Ajattelen että niistä antamistani kolikoista on heille kuitenkin jotain apua.

Mutta kun on itse köyhä, niin ei ole paljoa antaa. Ja kiirekin on yleensä siksi, että yritän päästä vaihdolla takaisin ja säästää yhden bussimaksun.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, että Suomessa ei kenenkään tarvitse kerjätä. Monilla kantasuomalaisillakin ainoastaan ylpeys estää sen. Tarvetta olisi.

Vierailija
16/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson silmiin ja saatan hymyillä hieman säälivästi. Joskus ostan banaanin. En anna rahaa. Teininä annoin rahaa ja kerran mulla ei ollut, pahoittelin ja ravistelin päätä kieltävästi. Tunsin hieman syyllisyyttä. Tämä akka nosti mun hameen helman ylös ja langetti ylleni ties minkä kirouksen. Että hienoa ja oikein nöyrää väkeä nämät . Yhtä pientä kerjäläis poikaa vein Heurekaan ja uimaan

Vierailija
17/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn että eikö sitä yhtään hävetä tuollainen touhu.

Vierailija
18/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kerjäläisiä pahanhajuisena ilmana. Jos kerjääminen tajuttaisiin kieltää, yksikään kerjäläinen ei kuolisi nälkään. He vain siirtyisivät sinne missä päättäjät ovat tarpeeksi tyhmiä salliessaan sen.

Vierailija
19/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylläpidät ongelmaa antamalla heille rahaa. Tiedostathan tämän?

Olen eri, mutta mitä Suomi (tai EU tai mikä tahansa taho) on tehnyt tämän ilmiön poistamiseksi? Ollut kuitenkin jo olemassa toistakymmentä vuotta. Vaikuttaa siltä, että kukaan ei välitä tarpeeksi.

Ne ovat oikeita ihmisiä, ja tarvitsisivat apua.

Vierailija
20/52 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteista ja peukuista päätellen täällä on surullisen paljon epäempaattisia, tunnekylmiä ihmisiä. :(

Tuntuu pahalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi