Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Suomessa voi olla köyhyyttä, kun merkkivaatteet eivät mene kaupaksi kirpparilla edes pilkkahintaan

Vierailija
06.10.2019 |

Otsikossa kysymys. Olen myynyt facebook-kirppiksellä uudenveroisia merkkivaatteita älyttömän halvalla, mutta kukaan ei ole kiinnostunut ostamaan. Esim. 150 euroa uutena maksaneesta vaatteesta olen pyytänyt 30 euroa, mutta eipä vaan mene kaupaksi. Kokokin on varmaan Suomen yleisin. Mistäköhän johtuu?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten Suomessa voi olla köyhyyttä kun ihmiset eivät osta merkkivaatteitani kirpparilta!?"

En ehkä nyt ihan ymmärtänyt miten aloituksen viesti korreloi mitenkään köyhyyden kanssa. Se etteivät ihmiset osta kirpputorilta käytettyjä merkkivaatteita ei tarkoita sitä että ihmiset ostaisivat niitä täysihintaisena muualta. Se tarkoittaa vain sitä ettei ihmisiä kiinnosta merkkivaatteet.

Vierailija
22/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 15e kaupan poistotekistä takin joka ei sisällä toisten kainalohikeä, silsaa,lutikoita ja välivarastoinnista johtuvaa hometta.

Se päälläni en myöskään erotu massasta taloustilanteeni takia, siisti ja värimaailma ei ole mitään ysärin laskettelurinnettä.

Miksi köyhää pitäisi kiinnostaa merkkivaate? Eihän se loisto tanttusi kiinnosta enää sinuakaan, aloittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 15e kaupan poistotekistä takin joka ei sisällä toisten kainalohikeä, silsaa,lutikoita ja välivarastoinnista johtuvaa hometta.

Se päälläni en myöskään erotu massasta taloustilanteeni takia, siisti ja värimaailma ei ole mitään ysärin laskettelurinnettä.

Miksi köyhää pitäisi kiinnostaa merkkivaate? Eihän se loisto tanttusi kiinnosta enää sinuakaan, aloittaja.

Hyvin sanottu tuo eka. Hygieniasyistä sekä terveyssyistä en minäkään ostele kirppareilta yhtään mitään.

Vierailija
24/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee kohtaamosta, koeta kaupata enempi anonyymisti.  

Vierailija
25/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut kaupunginosani kirppisryhmiä ja minulle ei tulisi edes mieleeni ostaa niitä kulahtaneita ja ryttyisiä rääsyjä, vaikka olisikin merkkivaate kyseessä. Ja toisekseen olen huomannut, että onpa ihmisillä huono vaatemaku ja ihmeellinen käsitys yli 3 vuotta vanhojen vaatteiden arvosta.

Vierailija
26/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ei välitä merkistä. Saman vaatteen ilman merkkiä saa vitosella. 

Mutta moni laadukkaan merkin vaate on kestävämpää ja laadukkaampaa materiaalia kuin se vitosen vaate.

Ap

Mitä väliä kun merkkivaatteen hinnalla saa kuusi ei-merkkivaatetta. Kun vanha kulahtaa tai menee rikki niin ottaa kaapista toisen tilalle.

Vierailija
27/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myydä ennemmin tän tyyppisillä saiteilla, jos on todella kalliita vaatteita https://www.hardlyeverwornit.com

Vierailija
28/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia ihmisiä, jotka eivät osta vaatteita niiden merkin vuoksi. Merkkivaatteet ovat usein ylihinnoiteltuja eivätkä sen laadukkaampia kuin muutkaan. Niissä usein maksaa ylimääräistä juurikin siitä merkistä ja jos merkki ei tuo sinulle mitään lisäarvoa, niin miksi ostaisit niitä. Ja osa on kaiken lisäksi rumia. Kirppiksellä ja second hand liikkeissä menevät kaupaksi aidosti laadukkaat, aikaa kestävät vaatteet.

Vierailija
29/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita ei voi syödä. 

Vierailija
30/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla ei mene edes lastenvaatteet kaupaksi. Niitä lahjoitetaan nykyään ilmaiseksi esim. Facen roskalava ryhmissä.

Vierailija
31/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihinnoittelet!

Meillä ei osteta merkkivaatteita, ei ainakaan tuolla hinnalla. ;)

Hieman hintaesimerkkejä elävästä elämästä: kävin eilen isolla kirpparilla. Ostin itselle kahdet farkut; uudet mustat, olivat myyjän hutiostos ja samalta myyjältä kesällä jkv käytetyt leijonankeltaiset farkut. Hinta yht. 2,5 euroa. Kudottu puuvillapaita, kirjoneuletta, 4 euroa sekä Sievin nahkakengät 4 euroa. Koko syksyn ja talven lisävaateostokset tässä minulle. Lisäksi 150 cm haalari 3 euroa, hyväkuntoinen, mutta käytön jälki näkyy ja meneekin kakkoshaalariksi, koska sopiva koko. Nippu puuvillapaitoja (ilman kammottavia printtejä) 7 kpl + puuvillapipo, yht. 2 euroa. Kumisaappaat, mustat Nokiat kokoa 37, 2 euroa. Ai niin ja vielä muksun haluama tyynyliina sänkyyn eli punaista Norsu-kuosia 50 senttiä. Nämä kaikki siis jälkikasvulle. Miehelle uusi urheilupaita (laput kiinni vielä) peleihin ja ensi kesäksi 2 euroa. Hirveää tuhlausta, mutta muuta vaatetta emme ole ostamassakaan talveksi. ;)

Vierailija
32/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan esimerkkinä lasten ulkohaalarin, sillä olen juuri sellaiset ostanut uutena kaupasta.

Kirpparilla on Molo tai Ticket hintaan 50-80e, sillä uutena se on maksanut 150-200e.

Reima haalarin saa 30-50e hinnalla, uutena 100-180e.

Sitten on kauppojen alemyynnit. Ostin uudet Reima Tec -haalarit 30e/kpl. Samaan hintaan noita myydään kirppareilla. Kumpikohan kannattaa ostaa, uusi vai käytetty? Sen uutena ostetun pystyy vielä ehkä myymään eteenpäin, käytetty kestää mitä kestää ja joutaa sitten pahimmillaan kesken kauden roskiin.

Ja ihan muuten vaan, ei mitään järkeä ostaa käytettyä jos samaan hintaan tai edullisemmin saa vastaavan uutena.

Vierailija
33/33 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ostaa tuolla hinnalla, mutta ei ole aikaa kytätä kirppareilla. (Enkä ole köyhäkään, jos se tähän jotenkin liittyy.)

Jos on M-kokoa ja laadukkaita materiaaleja, niin laita linkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä