Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko perustella, miksi kerrostalossa saa kuulua kuorsaus naapuriin

Vierailija
06.10.2019 |

Mutta ei esim musiikin tai TV ääntä?

Kuvitteletko että jos on niin huono äänieristys että kerrostalossa kuuluu naapurin kuorsaus ja puhe muminana seinän läpi niin se seinä osaisi valikoida mitä ääniä päästää läpi ja päättäisi että kuorsauksen ja puheen äänet päästän läpi mutta musiikkia ja TV:tä en?

Jos aletaan väittämään että musiikin ja TV äänet ei saa kuulua ollenkaan naapurin puolelle niin reilu peli olisi silloin kieltää kaikki elämisen äänet kuulumasta naapurin puolelle!

Kerrostalon ei kuulu olla mikään ilottomuuden keidas, vaan siellä saa ihan samalla tavalla nauttia musiikin ja TV kuuntelusta kuten omakotitalossakin.

Sen verran vielä, että kuulokkeet ei oo mikään ratkaisu kerta muutkin elämisen äänet saa kuulua ja tiesitkö että kuulokkeiden käyttö pitkän ajan saatossa voi heikentää kuuloa koska sillon musiikki tulee suoraan korvakäytävään ja rasittaa kuuloa, suositus on että kuulokkeita käytetään max 2h päivässä, kun taas musiikin ja TV kuunteluun ilman kuulokkeita ei ole mitään suositeltua rajaa koska ilman kuulokkeita kuuntelu ei vahingoita kuuloa!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin 2kk kerostalossa josta kuului aivan kaikki läpi. Esim yläpuolen makkarissa kun mies nukkui ja minä olin alakerrassa yksin, kuului kuorsaus, kuin oltaisiin samassa huoneessa oltu. Ja normi puhe kuului myös. Ei tuollaisessa voi asua.

Vierailija
2/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska musiikki ja TV eivät ole pakollisia osia normaalia elämää ja normaalin elämisen ääniä, vaan henkilökohtainen valinta.

AP väittää, että hänen huvituksensa ovat ainakin yhtä tärkeitä kuin muiden pakolliset elämisen äänet.

Toivottavasti pääset pian pehmustettujen seinien väliin hoitoon, AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin 2kk kerostalossa josta kuului aivan kaikki läpi. Esim yläpuolen makkarissa kun mies nukkui ja minä olin alakerrassa yksin, kuului kuorsaus, kuin oltaisiin samassa huoneessa oltu. Ja normi puhe kuului myös. Ei tuollaisessa voi asua.

Voi asua jos oppii vaan sietämään että naapurista kuuluu myös ääniä, ymmärtää että kerta on muuttanut kerrostaloon niin asunnot on rakennettu seinä kiinni toisiinsa joten ei mikään ihme jos naapurista kuuluu ääniä ja väitän että suurimmassa osaa kerrostaloista on huono äänieristys. Ei ikinä tule olemaan sellaista kerrostaloa jossa naapurista tulevat äänet ei rikkoisi omaa mukavuuskuplaa!

Vierailija
4/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee AP:sta mieleen entinen naapurini, joka piti kerrostaloasunnossaan viidennessä kerroksessa puutyöpajaa, jossa teki erilaisia puu- ja metallitöitä.  Vasara paukkui, ja iskuporakone lauloi niin, että koko talo kaikui.  Isännöitsijää ei kiinnostanut, koska vuokranantaja VVO sai lähtevien asukkaiden tilalle korkeampaa vuokraa maksavia, eikä Helsingissä poliisi ehdi tällaisia tutkimaan, kuuluvat isännöitsijälle.

Kyllähän jokaisella on oikeus elantonsa ansaita, naapurini tuumi.

Samalla tavalla AP on sitä mieltä, että hänen musiikin ja TV:n huudattamisensa on vähintään yhtä tärkeää kuin naapureiden hengittäminen.

Toivottavasti jonain päivänä opit häpeämään asennettasi.

Vierailija
5/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska musiikki ja TV eivät ole pakollisia osia normaalia elämää ja normaalin elämisen ääniä, vaan henkilökohtainen valinta.

AP väittää, että hänen huvituksensa ovat ainakin yhtä tärkeitä kuin muiden pakolliset elämisen äänet.

Toivottavasti pääset pian pehmustettujen seinien väliin hoitoon, AP.

Sinä sinne pehmustettujen seinien väliin kuuluisit. Sun mielestä on ilmeisesti sitten mukavaa kun elämässä ei saisi mitään muita ääniä kuulua kuin pakolliset elämän äänet? Ei nautita huvituksista. Voi sua kuivaa ja nuivaa ihmistä, kunnon torvelo olet!

Vierailija
6/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tulee AP:sta mieleen entinen naapurini, joka piti kerrostaloasunnossaan viidennessä kerroksessa puutyöpajaa, jossa teki erilaisia puu- ja metallitöitä.  Vasara paukkui, ja iskuporakone lauloi niin, että koko talo kaikui.  Isännöitsijää ei kiinnostanut, koska vuokranantaja VVO sai lähtevien asukkaiden tilalle korkeampaa vuokraa maksavia, eikä Helsingissä poliisi ehdi tällaisia tutkimaan, kuuluvat isännöitsijälle.

Kyllähän jokaisella on oikeus elantonsa ansaita, naapurini tuumi.

Samalla tavalla AP on sitä mieltä, että hänen musiikin ja TV:n huudattamisensa on vähintään yhtä tärkeää kuin naapureiden hengittäminen.

Toivottavasti jonain päivänä opit häpeämään asennettasi.

Et ole oikeasti tosissasi. Vertaat iskuporakonetta ja läppäriä jossa äänet on 12%/100%?

Vierailija
7/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin myös tajuta että mitenkään ei ole kyse huudattamisesta jos läppärin äänet on 12%/100% ja en omista edes bassoja.

Sillon on kyse ainoastaan huonosta äänieristyksestä jos nämä äänet kuuluu naapuriin.

Vierailija
8/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai taas tämä sama aloitus. Eikö edelliseen tullut tarpeeksi oikeita vastauksia?

Vierailija
9/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa saa kuulua normaalit elämän äänet KOHTUUDEN RAJOISSA, myös tv ja musiikki. Nyt ennen kuin joku alkaa valittaa, niin huomatkaa nuo isoilla kirjaimilla kirjoitetut sanat KOHTUUDEN RAJOISSA. Laitetaanpa varulta vielä kolmannen kerran, niin menee toivottavasti kaikille jakeluun. KOHTUUDEN RAJOISSA. Se ei tarkoita sitä, että kun hiljaisuusaika loppuu vaikkapa klo 6.00, niin 6.01 saat alkaa laulamaan oopperaa niin kovaa kuin lähtee. Ei. Se ei myöskään tarkoita sitä, että jatkuvasti räkyttävä koira on kerrostalossa ihan ok. Ei todellakaan ole, ei mihinkään aikaan päivästä. Vastaavasti myös ilta-aikaan jos hiljaisuus alkaa klo 23, niin 22.59 et saa kuunnella täysiä sitä jotain hikistä konejumputusta joka on olevinaan musiikkia. Ei. Eikä myöskään sitä tv:tä ja radiota eikä mitään muutakaan mölyä täysiä tai epänormaalin kovalla. Normaali keskusteluvolume. Se mitä sillä volumella naapureihin kuuluu, lähinnä seinien vaimentamaa muminaa, on ok eikä oikeuta valittamiseen. Kylppärin ovi pidetään kiinni, koska sitä kautta yleensä kuuluu herkemmin naapuriin. 

Kerrostaloasuminen on lisäksi jokaisen oma valinta. Itsekkäitä kyrpänaamoja löytyy joka lähtöön, niitä jotka mölyävät surutta täysiä, sekä niitä jotka valittavat pienimmästäkin kolahduksesta. Kumpikaan näistä ryhmistä ei kuulu kerrostaloon. Eivätkä ne räkyttävät koirat. Hiljaiset lemmikit on ok. Ja vielä siltä varalta että joku tulee syyttelemään minua koiravihaajaksi, niin ei. Naapurissani asuu vanha mies koiransa kanssa, eikä 10 vuoden aikana yhtäkään kertaa ole kuulunut koiran haukahdustakaan. Erittäin ok.

Vierailija
10/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunlaisiasi mieheni vetää turpaan. Pyydä holhoojaasi käyttämään kuulokkeiden volyymisäädintä.

Vierailija
11/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa saa kuulua normaalit elämän äänet KOHTUUDEN RAJOISSA, myös tv ja musiikki. Nyt ennen kuin joku alkaa valittaa, niin huomatkaa nuo isoilla kirjaimilla kirjoitetut sanat KOHTUUDEN RAJOISSA. Laitetaanpa varulta vielä kolmannen kerran, niin menee toivottavasti kaikille jakeluun. KOHTUUDEN RAJOISSA. Se ei tarkoita sitä, että kun hiljaisuusaika loppuu vaikkapa klo 6.00, niin 6.01 saat alkaa laulamaan oopperaa niin kovaa kuin lähtee. Ei. Se ei myöskään tarkoita sitä, että jatkuvasti räkyttävä koira on kerrostalossa ihan ok. Ei todellakaan ole, ei mihinkään aikaan päivästä. Vastaavasti myös ilta-aikaan jos hiljaisuus alkaa klo 23, niin 22.59 et saa kuunnella täysiä sitä jotain hikistä konejumputusta joka on olevinaan musiikkia. Ei. Eikä myöskään sitä tv:tä ja radiota eikä mitään muutakaan mölyä täysiä tai epänormaalin kovalla. Normaali keskusteluvolume. Se mitä sillä volumella naapureihin kuuluu, lähinnä seinien vaimentamaa muminaa, on ok eikä oikeuta valittamiseen. Kylppärin ovi pidetään kiinni, koska sitä kautta yleensä kuuluu herkemmin naapuriin. 

Kerrostaloasuminen on lisäksi jokaisen oma valinta. Itsekkäitä kyrpänaamoja löytyy joka lähtöön, niitä jotka mölyävät surutta täysiä, sekä niitä jotka valittavat pienimmästäkin kolahduksesta. Kumpikaan näistä ryhmistä ei kuulu kerrostaloon. Eivätkä ne räkyttävät koirat. Hiljaiset lemmikit on ok. Ja vielä siltä varalta että joku tulee syyttelemään minua koiravihaajaksi, niin ei. Naapurissani asuu vanha mies koiransa kanssa, eikä 10 vuoden aikana yhtäkään kertaa ole kuulunut koiran haukahdustakaan. Erittäin ok.

Kiitos sinulle! :) mutta kato kun täällä on ihmisiä joiden mielestä musiikin tai tv ääni ei saisi kuulua edes vaimeana muminana naapuriin.

Vierailija
12/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai taas tämä sama aloitus. Eikö edelliseen tullut tarpeeksi oikeita vastauksia?

Puran v...itutustani niin kauan sinunlaisiin ilonpilaajiin ja pienistä valittajiin kuin mua huvittaa!

Vierailija
13/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se naapuri kuorsaa siellä 24/7! Nuku yösi niin ei kuorsaus haittaa!! Mutta kun pitää "masentuneena" hoonata jotain hu*ranhakkausräppiä ja kiskoa kaljaa.

Vierailija
14/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaisiasi mieheni vetää turpaan. Pyydä holhoojaasi käyttämään kuulokkeiden volyymisäädintä.

Ai miehesi hakkaa naista? sepä on hieno ihminen. Laitetaampa napit vastakkain minä ja miehesi niin katsotaan kumman käytös on kohtuutonta, se että kuuntelee normaalin puheen voimakkuudella musiikkia ja tv ja se kuuluu naapuriin koska huono äänieristys vai se että vetää toista turpaan... Minä keskityn elämään normaalisti, toisin kuin turpaan vetäminen ei ole normaalia käytöstä. Normaali ihminen kun osaa selvittää ongelmatilanteet ilman väkivaltaa.

Vierailija
15/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se naapuri kuorsaa siellä 24/7! Nuku yösi niin ei kuorsaus haittaa!! Mutta kun pitää "masentuneena" hoonata jotain hu*ranhakkausräppiä ja kiskoa kaljaa.

Ensinnäkin olen absolutisti joten mitään ryyppäysbileitä en täällä harrasta eli en ole sen tyyppinen melun aiheuttaja vaan päivittäin katson korkeintaan youtube videoita ja muutaman tv ohjelman, musiikkia kuuntelen kerran kahdessa viikossa 2h ajan ja tosiaan nämä kaikki pelkältä läppäriltä äänenvoimakkuudella 12%/100% voin todistaa että kuuntelen tosiaan tällä voimakkuudella ja jos se silti kuuluu naapuriin vaikka läppäri ei ole edes naapurin seinässä kiinni niin täytyy heidänkin tajuta ettei mitenkään äänenvoimakkuus ole liian korkealla ja on kohtuutonta vaatia mua kuuntelemaan hiljemmalla. Minäkään en siis 24/7 katso youtube videoita, tv ohjelmia tai kuuntele musiikkia vaan aina välillä ja kärsin unettomuudesta joten siksi en saa aina nukuttua öisin ja olen kuullut naapurin kuorsauksen. Olen myös sitä mieltä että huonoa musiikkia ei ole olemassakaan, on olemassa vaan erilaisia musiikkimakuja, se mikä on sinun mielestä huonoa, ei ole välttämättä sitä toisen mielestä!

Vierailija
16/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka kuulokkeissa volyymi olisi normaalin puheen voimakkuudella, silti niitä suositellaan käyttämään vain max 2h päivässä.

Vierailija
17/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vissiin saamassa uusi palstahullu 🤗

Vierailija
18/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrostalossa asuu, niin ylin kerros ja päätyasunto on aika kova sana :)

Vierailija
19/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vissiin saamassa uusi palstahullu 🤗

Kyllähän täällä hulluksi tulee, kun pitäisi elää niin tiukkojen sääntöjen mukaan.

Vierailija
20/42 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesitkö että myöskään korvatulppien käyttöä ei suositella 247? no minä joudun kuitenkin niitä pitämään ensin töissä sen 8 h päivässä (tämä pakollista), kun tulen kotiin, saan hetken nauttia hiljaisuudesta kunnes naapurit kotiutuvat ja alkaa koko illan kestävä puheen ääni/kaappien ja ovien paiskominen/huonekalujen siirtäminen/suihkussa käydään 1.5 h ja tuo putkien kohina kuuluu asuntooni/pe ja la on sitten tietty bileet jossa pieneen asuntoon ahtautuu kymmenisen 18-v humalaista nauravaa teiniä ja voit vaan kuvitella tuon metelin. olen siis käytännössä 247 korvatulpat päässä ja SILTIKIN kuulen nuo kaikki äänet asuntooni. ja kyllä, uusi asunto on etsinnässä. en muuta enää koskaan huonosti äänieristettyyn taloon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan