Olisiko tämä liian creepyä?
Moi, mulla on pulma. Olen ihastunut. Tiedän kyseisen naisen nimen ja missä hän on työssä. Henkilökohtaisesti en ole koskaan tavannut. Mutta ihan sattuman kautta päädyin katselemaan hänen someaan ja vastaan tuli tuhat ja yksi asiaa, joiden perusteella hän tuntuu olevan se, jota olen etsinyt. Ulkoisesti, sisäisesti, fyysisesti, henkisesti. Kaikki natsaa. Ikä, elämäntapa, arvot, kaikki. Ja ilmeisesti hän on myös sinkku.
Mutta hän ei tiedä että edes olen olemassa. Miten lähestyisin häntä? Olen jo ajatellut, että kirjoitan hänen työsähköpostiinsa treffikutsun. Mutta miten itse kokisit sen, jos saisit yhtäkkiä treffikutsun tuntemattomalta? Jos se on liian lyhyt, tulee fiilis että kyseessä on vain joku vitsi tai joku kummajainen joka lähettää kaikille treffikutsuja. Jos se on liian pitkä (eli selitän juurta jaksain miksi lähestyn häntä) viesti voi vaikuttaa pelottavalta, mielenhäiriöisen kirjoittamalta. Koska eihän kukaan nyt ihastu päätäpahkaa ihmiseen somen perusteella, vai ihastuuko?
Kommentit (4)
Joo ei todellakaan mitää treffikutsuja työsähköpostiin. Miksi et lähesty siellä somen puolella häntä?
Voisin olettaa että naiset saavat keskimäärin aika paljon viestejä tuntemattomilta miehiltä just somessa. En haluaisi olla yksi heistä. En ole koskaan ennen ollut tällaisessa tilanteessa elämässäni enkä ole lähestynyt tuntemattomia edes baaritiskillä, saati sitten viestitse. Tavoitteeni on vain päästä tutustumaan häneen ilman riskiä että ensikontakti aiheuttaisi väärinkäsityksen.
Suoraan sanottuna en tykkäisi enkä varmasti tarttuisi ehdotukseen. Ja kyllä, pitäisin creepynä. Yleensäkin koen tuntemattoman miehen lähestymisen epämiellyttäväksi, jos en itse ole osoittanut häntä kohtaan pienintäkään kiinnostusta. Saati sitten jos en ole koskaan aiemmin edes nähnyt häntä tai tiennyt hänen olemassaolostaan.
Tuossa on myös suuri mahdollisuus, että olet somen perusteella tehnyt liian pitkälle meneviä tulkintoja. Pelkästään somen perusteella et voi päätellä, olisitteko toisillenne sopivia. Ehkä nainen etsii kuitenkin jotain täysin toisenlaista kuin sinä tai ei edes etsi mitään.
Ignooraisin täysin tuollaiset sähköpostit.
Etkö voi tietää millainen hän on oikeasti. Some voi olla ihan täyttä sontaa.