Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ostaa mulle vaatteita joista en tykkää...

Vierailija
06.10.2019 |

Sit jos sanon että ei oo mun tyylisiä niin alkaa huutamaan ja haukkumaan "tyyli ja tyyli!! Ei sillä ole mitään väliä!!!" Mä saan kyllä päättää myös itse omista vaatteista mut kun sit äiti ostaa mulle jotain vaatteita joita en sitten koskaan käytä ja sitten mua alkaa ahistaa että kaappi on täynnä käyttämättömiä vaatteita. Ja kun yleensä syy siihen ostamiseen on että "oli niin halvat ja hyvät" (ostaa siis sentään kirppareilta). Mutta kun mä haluun pitää kiinni mun omasta tyylistäni eikä siinä oo mun mielestä mitään väärää et mulla on oma tyyli.

T: 16-vuotias tyttö

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap hyvä. Olet oikessa siinä, että sinulla saa olla oma tyyli. Äitisi taas on oikeassa siinå, että yksittäisten vaatekappaleiden tyylillä ei ole väliä. Tyylissä on kyse siitä miten vaatteita yhtistelläön ja asustetaan. Vain sellaiset ihmiset, joilla ei ole mitään omaa tyyliä, joutuvat ostamaan kaiken valmiiksi kokonaisuuteen sopivana.

Vierailija
2/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No myy me turhat pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alaikäinen, joten äitisi saa päättää vaatteistasi.

Vierailija
4/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap hyvä. Olet oikessa siinä, että sinulla saa olla oma tyyli. Äitisi taas on oikeassa siinå, että yksittäisten vaatekappaleiden tyylillä ei ole väliä. Tyylissä on kyse siitä miten vaatteita yhtistelläön ja asustetaan. Vain sellaiset ihmiset, joilla ei ole mitään omaa tyyliä, joutuvat ostamaan kaiken valmiiksi kokonaisuuteen sopivana.

Mulle on tärkeetä että vaatteet sopii yhteen, mut en ostakkaan mitään valmiita kokonaisuuksia. Mutta kun äiti ei tajuu että mua ei kiinnosta käyttää jotain neuleita, joita on lähinnä mummoilla.

Vierailija
5/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat pääsisitte helpommalla, jos äitisi antaisi sulle rahaa, että voit ite mennä kirpparilta hakemaan niitä vaatteita. Ei siinä ole mitään mieltä, että kaapit pursuaa käyttämättömiä vaatteita. Jos et jaksa myydä niitä, niin lahjoita surutta käyttämättömät vaatteet uffille tai vastaavalle. Mikään ei ole ahdistavampaa, kuin tursuava vaatekaappi. Sinne hukkuu sit ne kivatkin vaatteet. Eikä niitä vaatteita tarvii edes jatkuvasti ostella, kun kasvukin on jo pysähtynyt.

Vierailija
6/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään ostaa teinille vaatteita ilman, että teini itse valitsee.

Vierailija
7/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta valitat vähän turhasta, jos kerran sinulla on myös tyyliisi sopivia vaatteita. Ymmärrän, että turhien vaatteiden ostaminen tuntuu ärsyttävältä, mutta jos ne ovat kirpparilta, niin vahinko ei ole kuitenkaan kovin suuri.

Vierailija
8/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta valitat vähän turhasta, jos kerran sinulla on myös tyyliisi sopivia vaatteita. Ymmärrän, että turhien vaatteiden ostaminen tuntuu ärsyttävältä, mutta jos ne ovat kirpparilta, niin vahinko ei ole kuitenkaan kovin suuri.

Mun mielestä rahankäyttö ei ole järkevää, jos ostetaan turhaa, vaikkakin sitten kirpparilta. Onneksi ne vaatteet on aloittajan, hän saa myydä ne eteenpäin ja ostaa tilalle jotain muuta, jota sitten käyttää.

Vierailija
9/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat pääsisitte helpommalla, jos äitisi antaisi sulle rahaa, että voit ite mennä kirpparilta hakemaan niitä vaatteita. Ei siinä ole mitään mieltä, että kaapit pursuaa käyttämättömiä vaatteita. Jos et jaksa myydä niitä, niin lahjoita surutta käyttämättömät vaatteet uffille tai vastaavalle. Mikään ei ole ahdistavampaa, kuin tursuava vaatekaappi. Sinne hukkuu sit ne kivatkin vaatteet. Eikä niitä vaatteita tarvii edes jatkuvasti ostella, kun kasvukin on jo pysähtynyt.

Kyllä mä saankin rahaa ja ostan melkein kaiken nykyään kirppareilta. Mutta silti ahdistaa että niiden lisäksi kaapissa pölyyntyy jotain kukkakuvioisia housuja ja paitoja mitä en ikinä käytä...

Vierailija
10/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä rahankäyttö ei ole järkevää, jos ostetaan turhaa, vaikkakin sitten kirpparilta. Onneksi ne vaatteet on aloittajan, hän saa myydä ne eteenpäin ja ostaa tilalle jotain muuta, jota sitten käyttää.

Niinpä. Mieluummin jättäisin ne vaatteet sellaisten löydettäväksi, jotka niitä oikeasti haluaa.

Vierailija
11/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ätini rakastaa kaikenlaisia hörhelöitä, minä en. Pukeudun huomattavasti pelkistetymmin.

Silti hän koki pitkälle aikuisikääni asti tarvetta esitellä minulle oman makunsa mukaisia vaatteita. Emme käy yhdessä vaateostoksilla tai vain kiertelemässä kaupoissa, koska en jaksa koko ajan toistella ei, en, ei, en... ymmärrän täysin ap:n närkästyksen, enkä toimi oman teinin kohdalla äitini tavoin.

Vierailija
12/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pinoa be turhat kasseihin ja Laita myyntiin

Vierailija
13/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma.

Olen 34-vuotias.

Vierailija
14/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä suuret murheet jos tosta ahdistuu :D

Vierailija
15/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa että olet juuri sellainen teini joka ostaa kalliita merkkivaatteet hienojen ig kuvien takia jonka vuoksi äidin oatamat asialliset ei kelpaa :D

Vierailija
16/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa että olet juuri sellainen teini joka ostaa kalliita merkkivaatteet hienojen ig kuvien takia jonka vuoksi äidin oatamat asialliset ei kelpaa :D

Kukkakuvioiset housut ja paidat ovat siis asiallista teinipukeutumista? Et taida tuntea yhtäkään teiniä.

Vierailija
17/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä suuret murheet jos tosta ahdistuu :D

Kuvittele äitisi täyttämässä kaappisi vaatteilla tai tavaroilla, joita et käytä.

Vierailija
18/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisvauvalle ostetaan sitä, mitä tarve vaatii.

Vierailija
19/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisvauvalle ostetaan sitä, mitä tarve vaatii.

Ongelma on se, että osa äideistä ei aikuistu/kasva lapsensa mukana. Jäävät kiinni äiti-lapsi suhteeseen.

Vierailija
20/20 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy viemässä ne vaatteet joita et käytä johonkin keittiöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä