Rivitalon takapiha
Ihmettelen sitä, että päätyhuoneiston takapihan läpi rampataan ihan joutavien asioiden vuoksi jotka voisi hoitaa etupihankin kautta. Asunto on sellainen, että pihat on taloyhtiön omaisuutta mutta jokainen hoitaa niitä ominaan, etenkin päätyhuoneistot. Tästä on pääsy taloyhtiön varastoon joka on asunnon päässä ja siinä säilytetään ruohonleikkuria sekä oksasilppuria. Laitoimme pienen koiramme takia aidan joka on tönitty moneen kertaan kumoon kun mennään äkäisesti pihan poikki kun aina ennenkin on saanut kulkea. Edellisille asukkaille vanha pariskunta asia varmaan sopikin mutta tilanteet muuttuu. Itsestäni ei ole kiva, että pällistellään takapihalla ja oikaistaan, ruohonleikkurin viemisen vielä ymmärränkin mutta en muuta kulkemista. Sitten kun asiasta huomauttaa loukkaannutaan vaikka itseähän tässä pitäisi loukkaantua. Mielestäni toisen alueita ja pihaa pitäisi kunnioittaa, en ikinä menisi toisten pihalle ja muissa yhtiöissä joita tiedä tätä sääntöä on kunnioitettukin. Pitää varmaan itsekin mennä kävelemään muiden takapihoille kun kaikki kerran on piha-alueilla yhteistä ja kurkkia vielä ikkunastakin mennessään.
Kommentit (55)
Ikkunoista kurkkiminen ei ole luvallista.
Kirjoittamaton sääntö on, että muiden pihoille ei mennä kuin pakon edessä ja olisi suotavaa kysyä lupa myös. Uskomatonta, että aidat kumotaan mennessään, jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.
Otapa kesällä puutarhatuoli ja mene pokkana naapurien takapihalle ottamaan aurinkoa kun kerran kaikki on yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Ikkunoista kurkkiminen ei ole luvallista.
Varmasti noin röyhkeät ihmiset ohimennessään kuikuilevat myös ikkunasta.
Rivitaloyhtiöitä on monenlaisia, useimmat naapurisovun takia kunnioittavat toisten yksityisyyttä. Tyhmät ja röyhkeät eivät kunnioita mitään eivätkä ketään kun järki ei riitä. Ovat yhtä epäsosiaalisia asuivatpa sitten missä asumismuodossa hyvänsä, aiheuttavat naapureille käytöksellään häiriötä.
Naapuri kulkee aivan terassimme vierestä. Kai se on vain kestettävä, enpä olisi tällaista kuvitellut muuttaessamme.
Naapureista ei tarvitse pitää mutta pitää yrittää tulla toimeen. Just reviirien kunnioittaminen on tärkeää, ei asuta kolhooseissa. Yleensä rivitaloissa jokainen "omii" takapihat itselleen ja laittaa mieleisekseen olivatpa ne sitten yhteistä omaisuutta tai ei.
Minä asun rivarin päädyssä, takana metsä, jonka läpi kulkee joku oikopolku. Sinne metsään kuljetaan minun oven edestä porraspieliä hipoen, monta kertaa päivässä. Ärsyttää! Koiranulkoiluttajat antaa koiransa lähestulkoon kuseksia ovenpieleen.
Luuleeko ne typerykset että heillä on oikeus oikaista toisten pihan läpi,koska se oikopolku on ollut siellä aina.
Vierailija kirjoitti:
Naapureista ei tarvitse pitää mutta pitää yrittää tulla toimeen. Just reviirien kunnioittaminen on tärkeää, ei asuta kolhooseissa. Yleensä rivitaloissa jokainen "omii" takapihat itselleen ja laittaa mieleisekseen olivatpa ne sitten yhteistä omaisuutta tai ei.
Kotirauhan rikkomista se on, jos naapurit tulevat toisen takapihalle, vaikkei se asukkaan henkilökohtaista omaisuutta olekaan.
ette osaa yhtä aitaa pistää itse?
Vierailija kirjoitti:
Minä asun rivarin päädyssä, takana metsä, jonka läpi kulkee joku oikopolku. Sinne metsään kuljetaan minun oven edestä porraspieliä hipoen, monta kertaa päivässä. Ärsyttää! Koiranulkoiluttajat antaa koiransa lähestulkoon kuseksia ovenpieleen.
Luuleeko ne typerykset että heillä on oikeus oikaista toisten pihan läpi,koska se oikopolku on ollut siellä aina.
Itse menin kerran vahingossa kaupunkipuutarhamökkien pihan läpi kun oikaisin pitkälti sitä kautta. Omistaja tuli pihalle sanomaan, ettei saa oikaista pihojen läpi, hävetti ja pyysin anteeksi ja toisen kerran kiersin pitkähkön matkan. Normaalit osaa hävetä eivätkä kulje enää toista kertaa, toisilla taas ei ole mitään häpeäntuntoa, kertoneeko se myös tyhmyydestä, röyhkeydestä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
ette osaa yhtä aitaa pistää itse?
Oliko tuo aloittajalle tarkoitettu? Aita on laitettu koiraa varten, sellainen kevytrakenteinen aita mutta se tyrkitään kumoon kiukkuisena kun estetään vapaa pääsy pihalle.
Isännöitsijä sanoi, että kevytrakenteisen aidan saa laittaa koiraa varten, sen voi kelata syrjään jos pitää viedä ruohonleikkuri tms. Isännöitsijä sanoi, että joka siitä liikkuu, niin hänen on laitettava aita myös takaisin koiran takia. Yleensä se on tallottu kumoon tai heitetty äkäisenä syrjään levälleen.
Talvella tein tyttäreni kanssa lumiukon oven viereen. Pihan läpi oikaisevat kakarat olivat koulusta tullessaan potkineet sen kumoon. Pikkutyttö oli todella harmissaan ja surullinen.
Ihmettelen, millaiset vanhemmat niillä pojilla oikein on, kun eivät ole opettaneet minkäänlaisia tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Talvella tein tyttäreni kanssa lumiukon oven viereen. Pihan läpi oikaisevat kakarat olivat koulusta tullessaan potkineet sen kumoon. Pikkutyttö oli todella harmissaan ja surullinen.
Ihmettelen, millaiset vanhemmat niillä pojilla oikein on, kun eivät ole opettaneet minkäänlaisia tapoja.
Kertoo paljon niiden sivistyksestä, ei mitään kunnioitusta toisen omaan, kotikasvatus retuperällä. Jos itse olisi tuollaista tehnyt lapsena, olisi saanut vähintään mennä pyytämään lakki kourassa anteeksi naapurilta.
Yleensä rivitaloissa ei tulla toisten pihoille. Varmaan tavallista tyhmempää sakkia. Sekin vielä, että närkästyy kun ilmaistaan, ettei läpikulusta pidetä.
Jos piha on yhteinen se on yhteinen. Ehdota yhtiökokouksessa että kaikilla on oma piha joka aidaltaan.
Alapa tehdä niin eli ei muuta kuin menet toisten takapihoille pällistelemään, niin eiköhän naapurien röyhkeys siitä laannu.