Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te kenellä on perhe-elämään teidän mielestä riittävästi osallistuva mies, kertokaa mitä kaikkea mies konkreettisesti tekee.

Vierailija
05.10.2019 |

Tämä tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta. Itse en ole kovin tyytyväinen omaan mieheeni tässä suhteessa ja haluaisin kuulla oletteko te, joilla on osallistuva mies tyytyväisiä parisuhteisiinne ja myös vertailukohdetta siitä, mitä kaikkea osallistuvat isät tekevät. Itse olen tosi usein väsynyt vaativan työn, koti- ja lastenhoidon jälkeen ja menen jo klo. 22 nukkumaan, että jaksan seuraavana päivänä saman uudelleen. Eipä jää paljon paukkuja parisuhteelle, kun ei ole tukiverkostoa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kokkailee aika usein, pesee pyykkiä, laittaa tiskejä. Herättää lapsen aamuisn, pukee, vie päiväkotiin, hakee päiväkodista, vie lasta puistoon, ulkoilemaan, ostelee vaatteita lapselle, pesee ikkunoita jne. Toki kaikesta sovitaan, mutta näin tämä sujuu.

Vierailija
2/4 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee ihan kaikkea. Aamusta yöhön asti se on osallisena kaikissa kodin hommissa ja lastenhoidossa. Ei ole mitään sellaista hommaa mitä minä yksin tekisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei enä ole pieniä lapsia, vaan teinejä, joten osaltaan tämä ei varmaan ole sitä,mitä ap hakee. Mutta:

* Mies tekee ruoan lähes joka arkipäivä (koska on ennen minua kotona),minä teen niinä päivänä, kun hänellä on menoa harrastuksiin tm.

* Mies käy kaupassa arkisin työmatkalla (koska kulkee autolla), viikonloppuisin käydään usein yhdessä

* mies täyttää ja tyhjentää tiskaria siinä missä minäkin (ja teinit)

* Mies vie roskat, jotka minä olen usein nostanut kaapista oven pieleen odottamaan (roskapussien vaihto ja täyden roskiksen nostaminen on jostain syystä minun tehtäväni)

* Mies siivoaa viikonloppuisin, mutta useimmiten pitää sanoa "nyt on siivouspäivä", ei ole mietnkään sisäsyntyistä. Mutta imuroi ja/tai pyyhkii pölyt ja/tai lattiat, miten milloinkin sovitaan.

*Pihahommia tekee myös, kun muistuttaa, että nyt pitäisi leikata nurmikko tai pensasaita, äihin joutuu ajoittain patistamaan. Itsekin leikkaan nurmikkoa kyllä. (tämä on minusta ärsyttävää, toivoisin, että tarttuisi pihahommiin omatoimisesti.. en tiedä, miksi tämä on oma kipukohtani miehen "laiskudessa")

* Koirat ulkoilutetaan yhdessä vuorollaan (mies ehkä enemmän), minä taas hoidan niiden kynnet, pesut ja mahdolliset lääkitsemiset

* teinien asioita hoidetaan tasapuolisesti (vaikka lapset eivät ole biologisesti hänen)

Meillä minä pesen pyykit pääosin, vaihdan lakanat, siivoilen kaapit, pesen wc:t ja ikkunat, pyyhin kaappien ovia ja teen sellaisia hommia, mitä ei ihan "perussiivoukseen" kuulu. Mies ei jotenkin näe noita hommia.

Mielestämme asiat on aika hyvin jakautunut, koska miehellä suuri vastuu perusarjesta.

Vierailija
4/4 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja arjen asioita. Käy kaupassa, tekee ruokaa, siivoaa, osallistuu aktiivisesti lasten harrastuksiin ja remontoi ym. Samoja hommia minäkin teen.

Mies hoitaa itse omat asiansa ja maksaa laskut ym ilman että minun pitäisi olla huomauttelemassa.

Mies hoitaa auton. Silittää itse kauluspaitansa.

Minä pesen aina pyykit ja sisustan.