Vähän palmuöljyä sisältävä margariini?
Becel Original 8% palmuöljyä. Laskettu tuoteselosteen perusteella. Onko jossain margariinissa vähemmän?
Kommentit (18)
Me käytetään ingmanin voi + rypsiöljy + merisuolaa. Levittyy kevyemmin kuin pelkkä voi ja on eettisempää kuin palmuöljy. 100% kasvisvaihtoehtoa yritettiin etsiä, mutta en muista, löysimmekö koskaan, eli onnea missioon.
Vierailija kirjoitti:
Me käytetään ingmanin voi + rypsiöljy + merisuolaa. Levittyy kevyemmin kuin pelkkä voi ja on eettisempää kuin palmuöljy. 100% kasvisvaihtoehtoa yritettiin etsiä, mutta en muista, löysimmekö koskaan, eli onnea missioon.
Vai oisko ingmariini... Kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon tuotteen mutta kaikki eivät tykkää tuosta rypsiöljyn mausta voihin sekoitettuna.
Harmittavaa miten hankalaksi menee. Voi ei ole yksinkertainen vaihtoehto, koska voita pitää sulattaa jonkin aikaa ennen kuin se levittyy.
Oivariinin oliiviöljy + merisuola on täysin palmuöljytöntä. En tiedä muista Oivariineista, tuota mies syö. Luulisi kaikkien olevan palmuöljyttömiä?
Keiju 3 öljyä, rypsiöljymargariini:
AINEOSAT
Kylmäpuristettu rypsiöljy (46 %), vesi, kookosöljy (8 %), shea öljy (6 %), suola (0,7 %), emulgointiaine (E471), luontaiset aromit, A- ja D2-vitamiinit, väri (beta-karoteeni).
Keiju normaalisuolainen 60 sisältänee laskujeni mukaan noin 11% palmuöljyä.
Jos sinulla on sauvasekoitin niin margariinin teko on älyttömän helppoa.
Tarvitaan vain yhtä paljon voita, öljyä ja jääkylmää vettä, ja suolaa maun mukaan
Voi pitää olla hyvin pehmeää. Kaikki laitetaan sellaiseen korkeaan sauvasekoittimen mukiin, ja surrutetaan tasaiseksi. Suolaa voi lisätä makunsa mukaan. Kaavitaan nuolijalla sopivaan rasiaan. Se on löysähköä aluksi, mutta kiinteytyy muutamassa tunnissa jääkaapissa.
Esim. 125g voita + 125g öljyä + 125g (1,25dl) vettä tekee 375g margariinia ja mahtuu hyvin 0,5l pakasterasiaan.
Tällä ohjeella tulee noin 60% rasvaa sisältävä levite, jossa ei ole yhtään mitään lisä- eikä säilöntäaineita, eikä palmuöljyä ellei itse sitä sinne laita. Jos teet sen laktoosittomasta voista on tämäkin laktoositon. Jos suolattomasta niin tämäkin on suolaton.
Öljyn valitsemalla voi säätää terveellisyyttäkin. Mä käytän itse eniten luomu-auringonkukkaöljyä, se on mukavan neutraali maultaan ja kuumentamattomana ilmeisesti suht terveellinenkin.
Ainut "huono" puoli tuossa on, että jos sitä pitää pitkään pöydällä sen kiinteys häviää nopeammin kuin ostomargariinin, mutta en itse ole huomannut ongelmaa käytännössä.
Kokeilin tänään auringokukkaöljy + voi + vesi reseptiä. Vaatii vähän säätöä, mutta tästä se lähtee. Viskositeettia aavistuksen lisää tähän.
Rypsiöljykokeilu seuraavana ja vertailu noihin edellämainittuihin kaupan malleihin...
Onpa palmuöljyhullu tänään aktiivinen. Kirjoittaa useita aloituksia ja kommentoi omia viestejään.
Vierailija kirjoitti:
Onpa palmuöljyhullu tänään aktiivinen. Kirjoittaa useita aloituksia ja kommentoi omia viestejään.
Ainoa yksittäinen hullu olet sinä joka ilmeisesti jotenkin hyötyy palmuöljybisneksestä
Vierailija kirjoitti:
Keiju 3 öljyä, rypsiöljymargariini:
AINEOSAT
Kylmäpuristettu rypsiöljy (46 %), vesi, kookosöljy (8 %), shea öljy (6 %), suola (0,7 %), emulgointiaine (E471), luontaiset aromit, A- ja D2-vitamiinit, väri (beta-karoteeni).
Tätä margariinina, Voimariinia muuten...
Maitoallergisille ja vegaaneillekin löytyy muuten palmuöljyttömiä margariineja, Keiju 3 öljyä ja Naturlin luomu-vegelevite. Näistä jälkimmäinen on tosi hyvä ja "voimainen" muutenkin!
Hyi että. Katsokaas foodiesta margariinien ravintosisällöt. Esim. Flora Kulta - margariinissa ensimmäinen ainesosa on palmuöljy! Järjestäen muissakin margariinimeissä sitä on. Pthyi!
Itse olen jo vuosia maun takia ostanut Oivariinia tai Ingmariinia.
Tuo Keiju 3 öljyä on palmuöljytön mutta maistuu hirveältä. Itse käytän Naturli luomu maidotonta vegaanista levitettä, maku muistuttaa hyvin paljon voita eikä sisällä palmuöljyä. Kilohintakin yllättäen vain 8€ pinnassa.
KevytLevissä ei ole palmuöljyä. Käytetty rypsiöljyä.
Samaa pohdin. Aiemmin kaupasta sai jotain margariinia jossa oli pelkkää maitoa ja kermaa, ja pieni määrä suolaa. Nyt en enää löydä sitä.
Joka helvetin tuotteessa tuota palmuöljyä. En osta.