Tulin juuri juoksulenkiltä, kyllä sohvaperunakin jaksaa :)
Pikkuhiljaa juoksumatkat ovat kasvaneet kun olen tehnyt niin että kävelen - juoksen - kävelen - juoksen jne. Ai että tekee hyvää esim. pururadalla jyrkkään ylämäkeen nousu juoksemalla, ihan paras fiilis tulee juuri siinä vaiheessa kun on jaksanut koko mäen ylös.
Harmi ettei arkena työn takia ehdi iltaisin lenkille niin ei ole säännöllistä harjoittelua mutta näin viikonloppuisin tulee aina käytyä kunhan ei sada.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, nyt on tekemisen meininki! Kertoo asenteestasi paljon, ja myös tuloksista, jos paras tunne on juuri rankimman kohdan voittamisessa :-)
Jee, siltä se myös tuntuu :) Uskomatonta että aloitin juoksemisen ihan vain lyhtypylväiden välejä juoksemalla ja siitä se matka on ihan itsestään kasvanut huomaamatta. Suosittelen kaikille! ap
Minulla ei vain hapenottokyky parane, vaikka olen treenannut yli puoli vuotta. Jaksan kävellä tosi reippaasti ja juosta juoksumatolla 8,5km tuntivauhtia, mutta ylämäessä happi loppuu ja en pysty juoksumatolla juoksemaan kuin hetken 10 kilometrin tuntivauhtia. Aina on ollut näin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei vain hapenottokyky parane, vaikka olen treenannut yli puoli vuotta. Jaksan kävellä tosi reippaasti ja juosta juoksumatolla 8,5km tuntivauhtia, mutta ylämäessä happi loppuu ja en pysty juoksumatolla juoksemaan kuin hetken 10 kilometrin tuntivauhtia. Aina on ollut näin.
Jaksat kuitenkin ylipäätään juosta, se on hyvä se. ap
Vierailija kirjoitti:
Astma?
Upeeta! Kunpa mäkin voisin mutta juokseminen ei onnistu nivelrikon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin!
Hapenottokykyä voi kehittää tehokkaasti intervallityyppisellä harjoittelulla tuon peruskestävyyden harjoittamisen lisäksi. Elikkä lyhyitä kovan sykkeen vetoja, väliin tasoittelua pienemmällä sykkeellä, sitten taas kova veto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin!
Hapenottokykyä voi kehittää tehokkaasti intervallityyppisellä harjoittelulla tuon peruskestävyyden harjoittamisen lisäksi. Elikkä lyhyitä kovan sykkeen vetoja, väliin tasoittelua pienemmällä sykkeellä, sitten taas kova veto.
Jatkan siis samaan malliin noita intervalleja minä ainakin. Ja mulla muuten on jo lapsena diagnosoitu astma. ap
Hyvä, nyt on tekemisen meininki! Kertoo asenteestasi paljon, ja myös tuloksista, jos paras tunne on juuri rankimman kohdan voittamisessa :-)