Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellokortti ja työvaatteet?

Vierailija
04.10.2019 |

Mitenkäs homma menee, kun vaatekerroksia riisuttavana/puettavana, tapahtuuko se ns omalla ajalla vaiko niin, että kellokortilla sisään ja työaikaa?
Minusta väärin, jos omaa aikaa, koska työvaatteita ja kerroksia on työssä pakko vaihtaa, pukea ja riisua.
Mitähän liitto sanoisi..

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leimaus on ulko-ovella. Eli vaatteiden vaihto on työaikaa. Moni esim. pyöräilee töihin ja käy suihkussa ja vaihtamassa vaatteet aamulla leimaamisen jälkeen.

Vierailija
22/24 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leimaus työvaatteet päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatauon osaltahan tästä on tosiaan ennakkopäätös, jonka työntekijä/-tekijät voittivat. Eli ruokatauon osalta työvaatteiden vaihto on työaikaa ja tauko alkaa vasta vaatteiden vaihdon jälkeen ja päättyy ennen työvaatteiden pukemista, eli työvaatteiden vaihto on työaikaa.

Tmä ei kuitenkaan koske ennen työvuoroa ja työvuoron jälkeen tapahtuvaa vaatteiden vaihtoa.

https://www.tehylehti.fi/fi/uutiset/tuomio-vaatteiden-vaihto-tyoaikaa

Vierailija
24/24 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla ajalla se meikkaaminen ja toimistovaatteiden pukeminenkin tapahtuu, miksei siis haalareidenkin... ja toimistoporukka vielä kustantaa itse työvaatteensa.

Eli omalla ajalla. Leimaus aina työvaatteet päällä, sekä sisään että pois. Ethän sä silloin ole työnantajan käytettävissä kun olet pukemassa.

Tällöin työvaatteet pitäisi voida pukea päälle kotona. Jos siis näitä verrataan.

Itse toimistotöissä puin ja meikkasin kotona, katselin samalla aamu-TV:tä, join kahvia jne.

Työvaatteiden vaihtoa varten minun on saavuttava työpaikalle, haettava vaatteet varastosta ja vaihdettava ne yleisessä pukuhuoneessa työpaikalla yhdessä muiden kanssa. Tämä ei millään tavalla ole verrattavissa toimistotöihin pukeutumiseen ja meikkaamiseen.  Kun on kokemusta molemmista.

Samalla tavalla se työvaatteisiin pukeutuva joutuu kotona pukemaan säälliset kamppeet päälle ja huolehtimaan siitä, että voi liikkua ihmisten ilmoilla. Ja sitten työpaikalla uudestaan vaihtamaan vaatteet.

Itse vaihdan vaatteet nopsaan, mutta ärsyttää kuitenkin se 5-10 minuuttia minkä se kaikkineen ottaa kylmemmillä säillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme