Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voikohan mulla olla kaksisuuntainen mielialahäiriö? En voi tehdä mitään elämänvalintoja

Vierailija
04.10.2019 |

Suunnitelmani muuttuu mielialani mukaan. Joskus haluaisin muuttaa maalle ja elää siellä rauhassa, ilman aktiviteetteja tai sosiaalista elämää. Välillä haluaisin muuttua tosi sosiaaliseksi ja alkaa elää sillä lailla, että koko ajan on jotain menneillään, kiertää festivaaleja jne. Joskus haluaisin toisen lapsen ja joskus en todellakaan.
Sama lemmikkien kanssa, ideoin ottavani milloin minkäkin.
En oikein osaa päättää edes pukeutumistyyliä, vaatteet ovat eri paria keskenään.
Olen jo yli 30,että nuoruuden piikkiin tällainen itsensä etsiskely ei mene. Minulla on lapsikin ja siihen olen päättänyt sitoutua - tämä helpottaakin ajelemista siinä mielessä, että teen lapsen takia tietynlaisia päätöksiä enkä oman oloni mukaan.
En ole sillä lailla impulsiivinen että menisin vaan yhtäkkiä ostamaan kissan ja hommaisin talon maalta, koska tiedän kokemuksesta että mieli muuttuu ennenkuin suunnitelma pääsee toteutukseen. Se on kumminkin vähän raskasta, kun en tiedä millainen suunta elämälleni olisi hyväksi minulle. En osaa päättää, kun en tiedä mitä pohjimmiltaan haluan. Siellä pohjalla ei ikäänkuin ole ketään.
Menevä ja sosiaalinen olo saattaa aktivoitua vaikka musiikkivideosta, jonka henkilöllä on sellainen elämä kuin minä (sillä hetkellä) haluaisin. Turvallisuutta ja rauhaa kaipaava olo menee päälle erityisesti ennen kuukautisia ja jotain lapsuudesta muistuttavaa ohjelmaa katsellessa. Nämä aallot kestävät tunteja tai päiviä, joskus yli viikonkin.
Mitä ajattelette tästä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä. Mulla on samaa ja bipo 2 -diagnoosi. Mielestäni en ole kaksisuuntainen kuitenkaan, vaan pikemminkin unipolaarisesti masentunut, jos niikseen haluaa ajatella. En ole ikinä tehnyt elämässäni mitään tuosta vain, vaan olen tosi harkitseva, eikä (hypo)manioitakaan ole ollut. Mielestäni mieleni muuttuu kuukautiskierron mukaan pääasiassa ja minulla on myös kroonisesti huonossa hoitotasapainossa oleva kilpirauhasen vajaatoiminta: ehkä se vaikuttaa, en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tiedä. Mulla on samaa ja bipo 2 -diagnoosi. Mielestäni en ole kaksisuuntainen kuitenkaan, vaan pikemminkin unipolaarisesti masentunut, jos niikseen haluaa ajatella. En ole ikinä tehnyt elämässäni mitään tuosta vain, vaan olen tosi harkitseva, eikä (hypo)manioitakaan ole ollut. Mielestäni mieleni muuttuu kuukautiskierron mukaan pääasiassa ja minulla on myös kroonisesti huonossa hoitotasapainossa oleva kilpirauhasen vajaatoiminta: ehkä se vaikuttaa, en tiedä.

Mulla on musta pipo. 

Mistä te otte hommanneet piponne? Mitä materiaalia.

Mulla on yks villapipo, mutta vähän kutittava. Haluaisin ostaa sellaisen merinovillapipon, mutta ne on järkyttävän ohuita. 

Tuuli varmaan puhaltaa läpi, niin ettei mitään .. mitä niiden markkinamiesten päässä liikkuu?

Jos mä ostan pipon, niin sen pitää olla tiukkaa materiaalia, ettei tuule läpi, sitten sen merinovillapipon hinta saa olla vaikka tuplat. Ei mua kiinnosta, mutta mitä tekee paskalla pipolla?

Sinccis

Vierailija
4/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmisuuntainen mielialahäiriö,arvatkaapa onko helppoa esim. kahden tien risteyksessä.

Vierailija
5/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dissosiaatiohäiriö

Vierailija
6/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dissosiaatiohäiriö

Miksi/miten niin? :o Ap

Vierailija
7/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kokemuksesta. Mietin omalla kohdalla sitä bipoakin, mutta ei se tunnu sopivan kovin hyvin, jos maniajaksot eivät ole selviä ja impulsiivisia. Ellei ajatella jotain epätyypillistä bipolaarihäiriötä, mutta se taas mielestäni on jo aika kaukaa haettua. Ap

Vierailija
8/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla bipo vinossa.

Sinccis

Vierailija
9/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tapasin yhden naisen nettitreffeillä, tai siis ravintolassa nähtiin, mutta netissä "tavattiin".

Hän luuli olevansa sairauskertomuksensa. Oli surullinen tapaaminen, muuten oli kyllä oikein mukava ..

Mutta en minä jaksa treffailla ketään, jonka koko elämä on joku oma sairautensa.

Sinccis

Kaikki pyörii oman itsensä ympärillä, kuin narsistilla. Minä minä minä ja sairauteni, minä. 

Mistään muusta ei puhuttu niillä deiteillä ;(

Arvatkaa meninkö seuraavaksi.

Vierailija
10/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ykköstyypin kaksisuuntainen ja en ole noin hillitty kuin sinä. Tämä ei kuulosta minusta kaksisuuntaiselta, vaan epävakaalta/riippuvaiselta persoonallisuushäiriöltä. Lue näistä lisää netistä. Ystävälläni on nämä ja on aivan samanlainen, mitä itseäsi kuvailit.

Vierailija
11/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ET ole sairautesi, et enempää kuin kipeä varvas.

Oletko sinä VARVAS ?!? 

Häh ??

Sinccis

Vierailija
12/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sincciksellä on kyllä pointtia tässä. Täytyy miettiä.

Vierailija
13/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ykköstyypin kaksisuuntainen ja en ole noin hillitty kuin sinä. Tämä ei kuulosta minusta kaksisuuntaiselta, vaan epävakaalta/riippuvaiselta persoonallisuushäiriöltä. Lue näistä lisää netistä. Ystävälläni on nämä ja on aivan samanlainen, mitä itseäsi kuvailit.

Luin siitä eikä kuulosta kyllä minulta epävakaa persoonallisuus. Voisi vielä jonkun pikatestin tehdä. Mutta juu bipot on varmaan just rajumpia tapauksia toiminnassaan -Ap

Vierailija
14/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vastaamo.fi/persoonallisuus/

En tiedä, saako tänne linkkejä laittaa. Mutta tuolla on testi eri persoonallisuushäiriöille. 50 kysymystä

Vierailija
15/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vastaamo.fi/persoonallisuus/

En tiedä, saako tänne linkkejä laittaa. Mutta tuolla on testi eri persoonallisuushäiriöille. 50 kysymystä

Tämä testaa persoonallisuuden piirteitä, ei häiriöitä.

Vierailija
16/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ehkä hieman tuollainen aiemmin. Sitten löysin sen oman juttuni ja tasaannuin. Jutun löytämisessä kesti kauan, koska luulin, että kaikki ovat siitä yhtä kiinnostuneita kuin minä, enkä siksi tajunnut, että juuri minun kannattaisi tehdä siitä itselleni ammatti. Tämä oma juttuni on siis tyyliä kauneus/hyvinvointi/terveys josta tietenkin kaikki ovatkin jollakin tavalla kiinnostuneita mutta minä elän ja hengitän sitä. Ennen tätä oivallusta oli juuri tuollainen kokemus, että syvimmiltäni en ole kiinnostunut yhtään mistään/ei ole mitään omaa juttua.

Sinun pohdintasi eivät näemmä kyllä liity ollenkaan ammatin löytämiseen, mutta tulinpahan nyt kertomaan.

Vierailija
17/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä tiedä, mulla on bipo (ii). Ei mun suunnitelmat niin kovasti heitä, mutta toki hypomaniassa on menovaihe ja biletys fiilis, jolloin jaksaa nähdä ihmisiä ja haaveilee matkustamisesta ja muusta. Masentuneena lymyilen introverttiluolassani, haaveilen muutosta jonnekin maalle. Tunnen kuitenkin itseni sen verran hyvin, etten lähde toteuttamaan mitään isompia ideoita jos en mieti asiaa yön tai viikonlopun yli.

Mulla ehkä samaa pohjalla olevaa tyhjyyttä, en ihan tiedä kuka olen ja mihin menossa, ikää 40 vuotta jo. Se on mielestäni kuitenkin enemmän persoonaa ja hajanaisen lapsuuden aiheuttamaa kuin itse sitä bipoa.

Vierailija
18/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse ehkä hieman tuollainen aiemmin. Sitten löysin sen oman juttuni ja tasaannuin. Jutun löytämisessä kesti kauan, koska luulin, että kaikki ovat siitä yhtä kiinnostuneita kuin minä, enkä siksi tajunnut, että juuri minun kannattaisi tehdä siitä itselleni ammatti. Tämä oma juttuni on siis tyyliä kauneus/hyvinvointi/terveys josta tietenkin kaikki ovatkin jollakin tavalla kiinnostuneita mutta minä elän ja hengitän sitä. Ennen tätä oivallusta oli juuri tuollainen kokemus, että syvimmiltäni en ole kiinnostunut yhtään mistään/ei ole mitään omaa juttua.

Sinun pohdintasi eivät näemmä kyllä liity ollenkaan ammatin löytämiseen, mutta tulinpahan nyt kertomaan.

Kyllä mulla on yksi juttu mikä on "mun juttu" mutta se on harrastus. Sitäkin alan joskus harvoin epäillä, mutta se menee nopeasti ohi. Työn suhteen kaikki on aikalailla pakkopullaa. Ap

Vierailija
19/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse siis kuvailisin sitä hypomaniavaihetta niin, että energiaa on niin paljon, ettei vain pysty olemaan paikallaan. Toiset alkaa siivoamaan tai lähtevät lenkille vaikka keskellä yötä. Itsellä on pää kuin ampiaispesä, jota on pakko lähteä purkamaan heti johonkin toimeen. Jos ei sulla tällaista, niin sitten lienee kyse muusta.

T. ehkä edellinen

Vierailija
20/31 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä tiedä, mulla on bipo (ii). Ei mun suunnitelmat niin kovasti heitä, mutta toki hypomaniassa on menovaihe ja biletys fiilis, jolloin jaksaa nähdä ihmisiä ja haaveilee matkustamisesta ja muusta. Masentuneena lymyilen introverttiluolassani, haaveilen muutosta jonnekin maalle. Tunnen kuitenkin itseni sen verran hyvin, etten lähde toteuttamaan mitään isompia ideoita jos en mieti asiaa yön tai viikonlopun yli.

Mulla ehkä samaa pohjalla olevaa tyhjyyttä, en ihan tiedä kuka olen ja mihin menossa, ikää 40 vuotta jo. Se on mielestäni kuitenkin enemmän persoonaa ja hajanaisen lapsuuden aiheuttamaa kuin itse sitä bipoa.

Niin ja eihän me kaikki olla sellaisia, että on ominaisuuksinemme helppoa löytää oma paikka siinä maailman ajassa ja paikassa, mihin olemme sattuneet syntymään. Sattumallakin on paljon osaa. Ap