Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan hyvin ainakin kolmet vieraat nukkuvat samoilla petivaateilla

Vierailija
04.10.2019 |

En itsellekään joka ilta vaihda petivaatteita.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, oikeastiko joku muka vaihtaa puhtaat pussilakanat yökyläilevien lasten välillä? Meillä ainakaan ei, jatkuvasti saisi olla pesemässä.

Omalle lapselle laitan aina omat mukaan tai ottaa makuupussin, olen ajatellut olevan ihan yleinen käytäntö tuo ap:n malli.

Ei tulisi mieleenkään kuormittaa kenenkään muun pyykkihuoltoa, ajattelen että oma moka jos ei ole omia lakanoita mukana.

Tämä selittää kihomatojen leviämisen. Omassa lapsuudessani niitä oli vain siivottomien perheiden lapsilla.

Vierailija
42/59 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saa.ta.na. Jos menisin kaverille yökylään ja se koittaisi laittaa mut nukkumaan pas.kaisissa lakanoissa niin se ystävyys olisi sitten siinä. Kamat taksiin, adios, älä soittele.

Kaikenmaailman kuvotuksia tälle pallolle mahtuukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi nukkuu aina spermani tahrimilla lakanoilla.

Vierailija
44/59 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisesti tämä keskustelu liirasi päättömyyksiin: Joo meilläkin tarjotaan vanhaa ruokaa, on meilläkin vähän kakkaa ja kuukautisverta lakanoissa..jne

Aloitus: Ihan hyvin voivat ainakin kolmet vieraat nukkua samoilla petivaatteilla.

Totta: MInun siskoni käy meidän kotitalossa nukkumassa yön tai pari. Sitten tulen käymään minä ja minua ei haittaa ollenkaan että saunassa käynyt siskoni on nukkunut noilla lakanoilla yhteensä n. 16 tuntia yöpuku päällä. 

Seuraavaksi voi tulla yökylään veljeni ja hän nukkuu lakanoissa, joissa minun jälkeeni on nukuttu n.32 tuntia tai hieman enemmän.  

Emme ole havainneet paskaa, hikeä, kusta tai kuukautisverta.  

Laitamme tilavaatteet kyllä pesuun, kun tuntuu että aika on... ja kierto alkaa taas.

Vierailija
45/59 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä teidän lakanoissanne on paskaa?  Siis ihan paskaa, sitä ihteään, ettekä silti vaihda lakanoita, vaikka yökylään ei tulisi ketään?

Vierailija
46/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voi vieraille tarjota päiväysvanhaa ruokaa. En itsekään viitsi mitään päiväyksiä katsella.[/quote

Älkää nyt yrittäkö vaihtaa puheenaihetta! Ruoka ja juoma on eri asia kuin tilavaatteet.

Meillä on vierashuone ja tilavaatteita EI vaihdeta jos joku käy nukkumassa pari yötä. Vieraamme ovat puhtaita (meillä on suihku ja sauna halutessa) . Itsekään en vaadi puhtaita lakanoita, jos menen kylään yöksi.

En ole koskaan sairastunut käytetyistä tilavaatteista eikä kukaan ole sairastunut meidän tilavaatteista.

Tottakai petivaatteet vaihdetaan , jos joku niin haluaa. Eipä ole kukaan yökyläilijä katsonut sitä tarpeelliseksi vaikka olemme sanoneet että sisko nukkui sängyssä pari yötä.

Enkä minäkään, pääasia, että on sänky ja petivaatteet, eikä suotta tuhlata vettä joka kahdeksan tunnin yö-unen jälkeen.

Siis mitä nuo tilavaatteet oikein ovat?? Ja miksi kirjoitat viestisi noin sekavasti roiskien välilyöntejä ihan minne sattuu? Hirveän vaikeaa lukea tuollaista hyppivää tekstiä.

Vierailija
47/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin käy yövieraita, mutta AINA annan puhtaat lakanat, pyyhkeet ja saunaliinat. (saunotaan talon saunassa perjantaisin.) Sekä ruokaan panostetaan erityisesti, näin minun kotona.

Vierailija
48/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samahan se on kuin sohvalla istuu. Vai pesettekö sohvan joka vieraan jälkeen? 

Minä ainakin oletan, että yövierailla on asianmukainen puhdas yöasu eivätkä alasti nuku. 

Varsinkin lasten kohdalla aivan naurettavaa vaihtaa lakanat joka kyläilyn jälkeen. Tyynyliinan vaihdan kyllä. Todella epäekologista tuollainen turhan peseminen.  Hygienian liioittelua. 

Vierailija
49/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä turhalta tuntuu aina pestä yhden yön käytetyt petivaatteet, mutta pakkohan se on.

Vierailija
50/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
51/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kysynyt vierailta, että haittaako, että joku toinen on nukkunut samoilla petivaatteilla kuukausi sitten? Luonani käyvät vieraat tuntevat myös toisensa joten ei ole haitannut. Vain tyynyliinan olen vaihtanut.

Multakin on kysytty samaa ja olen sanonut ettei haittaa. Olen myös itse ottanut vieraan käyttämän pyyhkeen käyttöön, kun pyyhettä on vain kerran käytetty, turha sitä yhden käyttökerran jälkeen on pestä. Vieraalle toki puhtaan pyyhkeen kuitenkin aina antanut.

Meillä tosin ei ole mitään hienostovieraita, vaan ihan vaan kavereita/sisaruksia jotka käy sillointällöin yötä.

Vierailija
52/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kysynyt vierailta, että haittaako, että joku toinen on nukkunut samoilla petivaatteilla kuukausi sitten? Luonani käyvät vieraat tuntevat myös toisensa joten ei ole haitannut. Vain tyynyliinan olen vaihtanut.

Multakin on kysytty samaa ja olen sanonut ettei haittaa. Olen myös itse ottanut vieraan käyttämän pyyhkeen käyttöön, kun pyyhettä on vain kerran käytetty, turha sitä yhden käyttökerran jälkeen on pestä. Vieraalle toki puhtaan pyyhkeen kuitenkin aina antanut.

Meillä tosin ei ole mitään hienostovieraita, vaan ihan vaan kavereita/sisaruksia jotka käy sillointällöin yötä.

Kuinka moni mahtaa tuossa tilanteessa kehdata sanoa, että no hyi v***u, totta kai haittaa?

Vierailija
53/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä provo! Onneksi mä kuskaan kyläpaikkoihin omat vuodevaatteet, kun ei koskaan voi ihmisistä tietää, että onko ne oikeesti hulluja vai selväjärkisiä.

Vierailija
54/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, oikeastiko joku muka vaihtaa puhtaat pussilakanat yökyläilevien lasten välillä? Meillä ainakaan ei, jatkuvasti saisi olla pesemässä.

Omalle lapselle laitan aina omat mukaan tai ottaa makuupussin, olen ajatellut olevan ihan yleinen käytäntö tuo ap:n malli.

Ei tulisi mieleenkään kuormittaa kenenkään muun pyykkihuoltoa, ajattelen että oma moka jos ei ole omia lakanoita mukana.

Missä sä säilytät niitä paskaisia lakanoita vieraiden välillä?

Vierailija
55/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö likaisia lakanoita kuukauden sängyssä? Yök? Ja pyyhe, johon on tarrtunut edellisen käyttäjän ihoa ja bakteereita? Hyi! Lika pinttyyy kuukaudessa ja bakteeerit lisääntyvät pyyhkeessä.

Vierailija
56/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana "peti" on ällö.

Vierailija
57/59 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana "peti" on ällö.

Sopii siis hyvin tähän ällöketjuun

Vierailija
58/59 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti?

Vierailija
59/59 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan käy hotelleissakin ja laivoilla, joissa edellinen on nukkunut vain yhden yön. Mitä nyt pikku kastikkeet siellä haittaa.