Ihan hyvin ainakin kolmet vieraat nukkuvat samoilla petivaateilla
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun teit tämän aloituksen! Jos joskus menen jonkun luo yökylään, muistan taatusti pakata omat lakanat mukaan.
Luulisi ilman tätä ketjuakin ymmärtävän, että se on kohteliasta aina.
Ihan hyvin voi vieraille tarjota päiväysvanhaa ruokaa. En itsekään viitsi mitään päiväyksiä katsella.
Ihan hyvin voi kala-allergisillekin tarjota kalaa. En itsekään saa kalasta mitään oireita
Siksihän käytetään yöpukua, että suojaa petivaatteista. Jos ei esim. kovin ´paljon ole kuukautisverta tai lirahtaneita pissoja, en ole vaihtanut vieraille. Paskalakanoissa en sentään ketään nukuta toisen jäljillä.
Ihme hygienianatseja täällä.
Sama juttu se on kotoa poissakin, että kun on vaatteet päällä voi istua melkein missä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksihän käytetään yöpukua, että suojaa petivaatteista. Jos ei esim. kovin ´paljon ole kuukautisverta tai lirahtaneita pissoja, en ole vaihtanut vieraille. Paskalakanoissa en sentään ketään nukuta toisen jäljillä.
Ihme hygienianatseja täällä.
Sama juttu se on kotoa poissakin, että kun on vaatteet päällä voi istua melkein missä vaan.
"ei kovin paljon"
YÖK
Ihan hyvin voi pyyhkiä koko perhe samaan vessapaperipalaan ainakin pari päivää. Älytöntä tuhlausta jos jokainen ottaa rullasta aina lisää paperia.
Itse asiassa mielestäni on ok, jos vieras itse on mukana valitsemassa.
Esimerkki: vierassängyssä on vielä lakanat viime viikolta, kun pikkuveli oli kissavahtina. Vanhemmat tulevat yökylään, ja heiltä kysytään nukkuvatko samoissa lakanoissa vai laitetaanko uudet. He sanovat että samat käyvät ihan hyvin.
Toinen esimerkki: mökkireissulla meidän on tarkoitus nukkua asuntovaunussa, jossa tuntemamme pari nukkui viimeksi käydessään. Siististi pedatuissa sängyissä on lakanat heidän jäljiltään. Asuntovaunun pöydällä on meitä varten käyttämättömät lakanat, jotka saamme itse vaihtaa sänkyihin (jos haluamme).
Tässä tosielämän esimerkissä mies päätti että vaihdetaan, ja mehän vaihdoimme. Itse olisin voinut ihan hyvin nukkua kerran käytetyissä.
Riippuu tietysti ihan tilanteesta ja lakanoiden edellisestä käyttäjästä. Kännibileissä varmaan koiran filtti käy siinä missä edellisten kahden vuoden vierailijoiden käyttämät lakanatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun teit tämän aloituksen! Jos joskus menen jonkun luo yökylään, muistan taatusti pakata omat lakanat mukaan.
Luulisi ilman tätä ketjuakin ymmärtävän, että se on kohteliasta aina.
Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän, että kaikilla ei ole kokemusta yökyläilystä - ainakaan ap:n kaltaisten ihmisten luona. Itse menen muuten aina hotelliin, paitsi omien vanhempieni luona yövyn. Ja jos veisin sinne omat lakanat, äitini saisi varmasti slaagin. Hänelle on kunnia-asia laittaa mankeloidut, tuoksuvat petivaatteet valmiiksi ennen kauan odotettujen vieraiden saapumista.
Vierailija kirjoitti:
Nhmmm no minäpä valvon :) että käytät minun antamia lakanoita :) Katson vierestä kun nukut.
Olethan ystäväni, maai friiind.
Ihan hyvin voi kahvilassa syödä pullan samalta lautaselta kuin edellinen kävijä. En itsekään ota joka kerta uutta leipälautasta käyttöön.
Esimerkki 3: olin teininä jossain reissussa, ja poissaollessani serkkuni oli meillä yhden yön ja nukkui sängyssäni. Palatessani löysin sängystä rullalle käärityn siteen. En koskaan saanut selville, oliko serkulle pedattu puhtaat lakanat ja minun petivaatteeni (side välissään) rullattu pois tieltä siksi aikaa, vai oliko serkku nukkunut minun lakanoissani ja unohtanut siteen sinne. Vai oliko lakanat vaihdettu puhtaisiin serkkua varten, mutta jätetty sänkyyni minulle (mikä minulle ihan ok), jolloin side olisi serkun unohtama.
Minun mielestäni myös hotelleissa voitaisiin olla luonnonystäviä ja vaihtaa lakanat ja pyyhkeet vain joka kolmannelle vieraalle.
Ihan hyvin voi vieraille kattaa pöytään samat servietit kuin viime viikonloppuna vierailleille appivanhemmille - varsinkin jos ei niissä ole kovin paljon tahroja.
Ihan hyvin vieraille voi antaa koiranruokaa, kun se kelpaa koirallekin.
Toki toki ja paljon enemmänkin kuin kolmet vieraat.
Eräässä kyläpaikassa ei petivaatteita vaihdeta koskaan.
Kaikki nimittäin JUOVAT KILJUA niin paljon että sammuvat. Sitten vaan pehkuihin, kenkiäkään ei riisuta. Kätevää kun aamulla on tikkana aloittamaan taas.
Toiset vaan suotta hienostelee vuodevaatteitten kanssa.
Meillä menee niin, että raittiille yövieraille vaihdetaan puhtaat joka kerta.
Kännisille on ihan turhaa touhua laittaa puhdasta petiä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee niin, että raittiille yövieraille vaihdetaan puhtaat joka kerta.
Kännisille on ihan turhaa touhua laittaa puhdasta petiä.
Sinä siis eriarvoistat ihmisiä.
Oletpa ilkeä!!!
Ihan hyvin voi nukkua vaikka omassa sängyssä jos on petivaatefobia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi vieraille tarjota päiväysvanhaa ruokaa. En itsekään viitsi mitään päiväyksiä katsella.[/quote
Älkää nyt yrittäkö vaihtaa puheenaihetta! Ruoka ja juoma on eri asia kuin tilavaatteet.
Meillä on vierashuone ja tilavaatteita EI vaihdeta jos joku käy nukkumassa pari yötä. Vieraamme ovat puhtaita (meillä on suihku ja sauna halutessa) . Itsekään en vaadi puhtaita lakanoita, jos menen kylään yöksi.
En ole koskaan sairastunut käytetyistä tilavaatteista eikä kukaan ole sairastunut meidän tilavaatteista.
Tottakai petivaatteet vaihdetaan , jos joku niin haluaa. Eipä ole kukaan yökyläilijä katsonut sitä tarpeelliseksi vaikka olemme sanoneet että sisko nukkui sängyssä pari yötä.
Enkä minäkään, pääasia, että on sänky ja petivaatteet, eikä suotta tuhlata vettä joka kahdeksan tunnin yö-unen jälkeen.
Hah, oikeastiko joku muka vaihtaa puhtaat pussilakanat yökyläilevien lasten välillä? Meillä ainakaan ei, jatkuvasti saisi olla pesemässä.
Omalle lapselle laitan aina omat mukaan tai ottaa makuupussin, olen ajatellut olevan ihan yleinen käytäntö tuo ap:n malli.
Ei tulisi mieleenkään kuormittaa kenenkään muun pyykkihuoltoa, ajattelen että oma moka jos ei ole omia lakanoita mukana.