Ai että ottaa päähän, kun yksi ystäväni on alkanut linkata blogiaan Facebookiin.
Ennen oli kiva katsoa ystäväni Facebook-päivityksiä. Kertoi hauskasti omasta arjestaan ja pysyin kärryillä, missä hän menee. Nähdään nykyään harvemmin.
No, nyt on perustanut blogin ja kaikki Facebook-päivitykset ovat tyyliä "Oi ei. Pahin pelkoni oli tapahtua tänään. Lue lisää blogista täältä (linkki)!" tai "Tänään on ollut tämän vuoden paras päivä. Ai miksi? Kurkkaa blogiini, niin saat tietää (linkki)!"
Facebookia on helppo selata, mutten oikeasti jaksa lukea sivukaupalla jotain blogitekstiä ja tuhansia kuvia jostain yksittäisestä asiasta. En yksinkertaisesti ehdi paneutua siihen blogiin, koska tekstit ovat hirveän pitkiä.
Nyt sitten joka kerta, kun nähdään ja kysyn kuulumisia, kaveri olettaa minun lukeneen blogiaan, eikä "jaksa" kertoa uudestaan, mitä on puuhaillut. Siis oikeasti sanoi kerran, että "ääh, emmä jaksa kertoa, lue mun blogista"..
Kommentit (21)
Pakko nostaa tämä ketju, kun tapasin ystäväni eilen. Hän oli kovin vaisu ja kertoi, että on pahoittanut mielensä, kun en lue hänen blogiaan. Ottaa sen niin, ettei minua kiinnosta ollenkaan. Siis hän, ei asiat.
Yritin olla tosi kiva, kohtelias ja ihminen, mutta loppujen lopuksi ilta meni siihen, että ystävä sanoi, ettei jaksa panostaa yksipuoliseen ystävyyteen, jossa hän jakaa koko elämänsä (BLOGIIN!), mutta mua ei kiinnosta lukea, enkä kerro hänelle (SIIS KOMMENTOI BLOGIIN!!!) minun elämääni.
Aargh. Sinne meni pitkä ystävyys, blogiavaruuteen.
Mun eläkkeellä oleva äiti on samanlainen. Sillä on marjastus-/sienestys-/käsityöaiheinen blogi, jonne laittaa myös ILMAN LUPAA kaikenlaisia juttuja lapsistaan ja lapsenlapsistaan. Ilman kuvia ja nimiä nykyään, kun kiellettiin se julkisesta blogista. Silti edelleen tulee sellaisia "Tyttärellä on tänään jännittävä päivä - menee työhaastatteluun. Pitääpä tehdä sienikakku viime viikonloppuna kerätyistä sienistä ja viedä tyttärelle. On se sen ansainnut, meni haastattelussa miten vain." Eli kertoo minun käyvän työhaastattelussa, lääkärissä, lapsi käy baletissa tms. henkilökohtaista ja kirjoittelee omalla nimellään. Ei tarvitse olla mikään it-nörtti, että selvittäisi kenestä kirjoittelee.
No, äiti siis suoltaa blogiinsa koko elämäänsä (ja on loukkaantunut, kun ei saa lisätä meistä kuvia..) ja itkee, kun me aikuiset, kiireiset lapset ei lueta sen sienimetsäretkistä ja kommentoida mitenkään. Viimeksi kun toi mustatorvisieniä, niin tiuskaisi, että "Jos lukisit mun blogia, niin tietäisit mistä nämäkin sienet on noukittu ja mikä hauska eläin sillä matkalla nähtiin iskäs kanssa. Mutta kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta."
Vierailija kirjoitti:
Mun eläkkeellä oleva äiti on samanlainen. Sillä on marjastus-/sienestys-/käsityöaiheinen blogi, jonne laittaa myös ILMAN LUPAA kaikenlaisia juttuja lapsistaan ja lapsenlapsistaan. Ilman kuvia ja nimiä nykyään, kun kiellettiin se julkisesta blogista. Silti edelleen tulee sellaisia "Tyttärellä on tänään jännittävä päivä - menee työhaastatteluun. Pitääpä tehdä sienikakku viime viikonloppuna kerätyistä sienistä ja viedä tyttärelle. On se sen ansainnut, meni haastattelussa miten vain." Eli kertoo minun käyvän työhaastattelussa, lääkärissä, lapsi käy baletissa tms. henkilökohtaista ja kirjoittelee omalla nimellään. Ei tarvitse olla mikään it-nörtti, että selvittäisi kenestä kirjoittelee.
No, äiti siis suoltaa blogiinsa koko elämäänsä (ja on loukkaantunut, kun ei saa lisätä meistä kuvia..) ja itkee, kun me aikuiset, kiireiset lapset ei lueta sen sienimetsäretkistä ja kommentoida mitenkään. Viimeksi kun toi mustatorvisieniä, niin tiuskaisi, että "Jos lukisit mun blogia, niin tietäisit mistä nämäkin sienet on noukittu ja mikä hauska eläin sillä matkalla nähtiin iskäs kanssa. Mutta kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta."
Apua. 😂
Mulla oli samanlainen kaveri. Halusi että kuullaan hänen kuulumiset vlogistaan. Ihan älytöntä. Mun mielestä kuulumiset pitää KESKUSTELLA kaverin kanssa, eikä yksipuolisesti niin että toinen seuraa toista kuin hän olisi julkkis
Tää on näköjään yleinen ongelma. Luulin olevani ainut :O
Mä en missään nimessä ala lukea kenenkään kuulumisia mistään blogista tai vlogista, jos kaveri on sen verran läheinen, että tavataan muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Pakko nostaa tämä ketju, kun tapasin ystäväni eilen. Hän oli kovin vaisu ja kertoi, että on pahoittanut mielensä, kun en lue hänen blogiaan. Ottaa sen niin, ettei minua kiinnosta ollenkaan. Siis hän, ei asiat.
Yritin olla tosi kiva, kohtelias ja ihminen, mutta loppujen lopuksi ilta meni siihen, että ystävä sanoi, ettei jaksa panostaa yksipuoliseen ystävyyteen, jossa hän jakaa koko elämänsä (BLOGIIN!), mutta mua ei kiinnosta lukea, enkä kerro hänelle (SIIS KOMMENTOI BLOGIIN!!!) minun elämääni.
Aargh. Sinne meni pitkä ystävyys, blogiavaruuteen.
Ehdota, että hän lukee sen blogin voicemailina sinulle. Sanot, että kuuntelet mielellään häntä varsinkin, kun teet samalla muuta. Voit sitten kommentoida voicemaililla. Tai siis voihan hän soittaa sulle suoraan ja lukea sen blogin sinulle? Koska ei kai se nyt niin tylsä ole ettei hän itse jaksa sitä kertaakaan lukea edes itse ääneen?
Olet muuttunut ystävästä potentiaalisesti asiakkaksi ja ystäväsi elämän rahoittajaksi. Kaupallinen yhteistyö ™. 'Millainen päivä sinulla oli?'
Tää on sekä hauskaa että surullista yhtä aikaa.
Mulla kans on yks tämmönen ystävä. Laittaa kans viestii että voinko tilata hänen affiliate linkin kautta jotain, että hän saisi rahallista hyötyä siitä. En oo nähnyt reiluun vuoteen kun tää alko.
Voi kamalaa! Kyllä on murheet suuria!
Kuinka selviätte? Tarvitsetteko kriisiapua?
Simppeliä. Lakkaat seuraamasta hänen julkaisujaan.
Itse en lukisi blogia, ellei se ole tosi tasokas, tai jostain hyvin kiinnostavasta aiheesta. Esim. voisin lukea, jos kaverilla on vaikka joku harvinainen sairaus josta kertoo avoimesti. Tai erityislapsi tai jotain vastaavaa. Sen tyyppinen blogi auttaisi ymmärtämään kaverin tilannetta, ja ehkä oppisin jotain uuttakin.
Sen sijaan joku "päivän asu", "koristeltiin lapsen huonetta", "tätä laitoin iltaruoaksi" yms. yms. yms. ei kiinnosta yhtään.
Jos kaveri vaatisi blogin lukemista tai ystävyys on poikki, varmaan panisin mieluummin poikki. Riippuu miten hyvä ystävä kyseessä.
Fb.ryhmissä monet mainostavat blogejaan.
Typerää, enkä peukkujen puutteesta päätellen ole ainoa jota blogityrkytykset ärsyttävät.
Totuushan on, että 99,9% blogeista on tylsää ja huonosti kirjoitettua jaaritusta yhdentekevän henkilön x elämästä, joka ei kiinnosta ketään.
Minua ei hirveästi häiritse vaikka kaverit mainostavatkin tuotoksiaan, mutta tietysti olisi kiva jos joskus olisi oikeitakin päivityksiä. Ja jos kaveruus on blogin lukemisesta kiinni, niin sitten se on ehkä vähän heikolla pohjalla. Kurja juttu tuollainen.
siis minullakin oli tuollainen kaveri. aloitti blogin kavereilleen, johon kirjoittaa kuulumisiaan, että ei tarvitse sitten lähetellä viestejä/sähköposteja. sitten oletti, että kaikki käyvät sieltä juttujaan lukemassa. hällä kaveripiiri supistui aikalailla tuon blogihulluuden edetessä, kun ketään ei kiinnsotanut mitään blogeja käydä lukemassa. Siis hältä ei saanut edes vastausta kysymyksiin tyyliin "voitaisko käydä kahvilla syyskuussa", hän kirjotiti blogiin kaikille, että jos haluaa minua käymään, pitää varata aika tästä blogin kalenterista, ole nopea, nopeet syö hitaat!
Oi luoja. Itse en koskaan lue mitään lifestyle -blogeja. Jos joku ystäväni alkaisi sellaista pitää, menisi varmaan välit poikki koska en tahdo seurustella ihmisten kanssa joilla on niin vähän aivotoimintaa.
Tuo jonka äiti kertoo hänenkin asioitaan blogissaan: luulenpa että tuosta voisi jopa tehdä rikosilmoituksen. Itse en sietäisi hetkeäkään että joku kirjoittaa minusta blogiin. En kertoisi tuollaiselle ihmiselle enää yhtään mitään elämästäni.
Blogit olivat minusta laadukkaampia 10-15 vuotta sitten.
Siihen aikaan blogeja kirjoitettiin ajatuksella, tekstit olivat hyvin kirjoitettuja ja persoonallisia.
Sitten jossain vaiheessa blogit muuttuivat muotisivuiksi, joissa on hirveästi kuvia tylsistä muotivaatteista, valkoisesta sisustuksesta, omatekemistä käsitöistä jne. Kirjoitustaito ei ole enää tarpeen, riittää että laittaa niitä kuvia ja kuvia ja kuvia. Kuvatekstit ovat jotain tyyliin "löysinpä ihq:n mekon!!!"
Ilmeisesti blogi on helppo tapa saada rahaa eri mainosdiileistä. Vaikea sanoa, mitä niiden on tarkoitus antaa lukijoille. Muuta kuin mainoksia.
Vierailija kirjoitti:
siis minullakin oli tuollainen kaveri. aloitti blogin kavereilleen, johon kirjoittaa kuulumisiaan, että ei tarvitse sitten lähetellä viestejä/sähköposteja. sitten oletti, että kaikki käyvät sieltä juttujaan lukemassa. hällä kaveripiiri supistui aikalailla tuon blogihulluuden edetessä, kun ketään ei kiinnsotanut mitään blogeja käydä lukemassa. Siis hältä ei saanut edes vastausta kysymyksiin tyyliin "voitaisko käydä kahvilla syyskuussa", hän kirjotiti blogiin kaikille, että jos haluaa minua käymään, pitää varata aika tästä blogin kalenterista, ole nopea, nopeet syö hitaat!
Mitä helvettiä? Ei ihme että kaverit alkoi tippua pois. En todellakaan varaisi blogista aikaa kenellekään.
Esim. jos googlaat jotain reseptiä, saat tulokseksi blogilinkin.
Ensin saat rullata lässytyksen ohi. Lopussa on resepti, jonka bloggari on kopioinut netistä.
Entäs nää loistavat nimet! En ikimaailmassa
tekisi kakkua, jonka ohjetta levittää 'Suklaapossu'! 🙄
Onkohan meillä sama ystävä? Mulla on yksi ihan samanlainen kaveri! Järkyttävän ärsyttävää. En todellakaan lue mitään blogia!