Meille tuli sähkön katkaisu varoitus
Kommentit (41)
Nyt tuli vielä yhdys sana varoitus!
Mutta heikkolahjaisetkin ovat valittettavasti keskuudessamme. Mitä tehdä? Kuka maksaa sähkölaskun?
Me muutetaan nyt mun vanhempien ok talon yläkertaan t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sähköjä ei saa katkaista talvikauden aikana asumiseen käytetysta kiinteöstöstä (laki kuluttajansuojasta), ei vaikka sähkölaskut olisivatkin jo ulosotossa. Keväällä-kesällä toukokuu-syyskuu voi sähkölaitos katkaisun sitten tehdä esim. saatavien takia.
Koskee ainoastaan kiinteistöjä joissa ainoana lämmitysmuotona on sähkö.
Siinä katkaisuvaroituksessa on päivämäärä milloin ne sähköt katkeaa JOS ei ole siihen mennessä laskut maksettu.
Soita sähköyhtiölle ja yritä saada maksettua edes osa ja lopuista sovi joku maksuaikataulu niin saat sähköt pidettyä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä katkaisuvaroituksessa on päivämäärä milloin ne sähköt katkeaa JOS ei ole siihen mennessä laskut maksettu.
Soita sähköyhtiölle ja yritä saada maksettua edes osa ja lopuista sovi joku maksuaikataulu niin saat sähköt pidettyä.
Ja varaudu myös siihen, että nämäkin maksaa.
Ryyppäsit siis rahat.
Semmoista se on.
Sinccis
Tyhmästä päästä kärsii koko sähköt.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy diakoniasta apua. Auttavat tuollaisissa vaikka ei kuuluisi kirkkoon.
Tämä on minua kummastuttanut jo pitkään. Miksi ensin kaikkia kehotetaan eroamaan kirkosta, koska verotus on niin tympeää ja sitten kun joku sössii asiansa kunnolla, niin juuri niistä kirkollisveroista ollaan ensimmäisenä vaatimassa itselle. Miksi ei neuvota, että ota yhteyttä paikallisiin hyväntekeväisyysjärjestöihin, varmasti siellä kerätään rahaa tuohon tarkoitukseen.
Mitä vingut?
Sinccis
Lopeta vinkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Sähköt pitäisi katkaista ilman mitään ilmoitusta ihmisiltä jotka eivät hoida asioitaan.
Samoin jos vuokra maksamatta välittömästi ulos
Mitä jos taloudessa asuu sairas ihminen, jonka elämä on jonkun sähköisen apulaitteen varassa. Sähköt katkaistaan ilman ilmoitusta ja henkilö kuolee.
Menikö oikein?
En kyllä leveilisi tuollaisella asialla täällä..
Hagertin sähköä saa rappukäytävästä :-)
Huomioikaa muuten sellainen seikka, että vaikka sähköt on katkaistu eikä sähköä kulu JOUTUU KUITENKIN MAKSAMAAN SIIRTO- YMS. MAKSUT!
AP! Olisit iloinen, kun sentään varoitetaan! Asun maassa, jossa laskun (sähkö/vesi/netti yms.) maksamatta jättäminen aiheuttaa liki välittömän katkaisun. Ei mitään varoituksia etukäteen!
Vierailija kirjoitti:
Hagertin sähköä saa rappukäytävästä :-)
Huomioikaa muuten sellainen seikka, että vaikka sähköt on katkaistu eikä sähköä kulu JOUTUU KUITENKIN MAKSAMAAN SIIRTO- YMS. MAKSUT!
Siirto maksua mistä?
Sinccis
Yms äms blaa blii blää. Isot kirjaimet, että olisin mahdollisimman wt.
Jos sähkö siirtyy 0 kw, niin paljonko on siirron hinta ;)
Hihi ;)
Sinccis
Perusmaksua varmaan joutuu maksamaan. Tuossa tilanteessa olisi parempi olla vain 1 sähköyhtiö käytössä, näin perusmaksutkin maksaisi vain 1 kertaan.
Sinccis
Jos taas olet kilpailuttanut sähkösi, mihin ap ei varmaan kykene, kuten ei suurin osa mammoistakaan on tilanne eri.
Vierailija kirjoitti:
AP! Olisit iloinen, kun sentään varoitetaan! Asun maassa, jossa laskun (sähkö/vesi/netti yms.) maksamatta jättäminen aiheuttaa liki välittömän katkaisun. Ei mitään varoituksia etukäteen!
Itse olet maasi valinnut, joten älä vingu.
Sinccis
Tuliko teille myös yhdyssanankatkaisuvaroitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköt pitäisi katkaista ilman mitään ilmoitusta ihmisiltä jotka eivät hoida asioitaan.
Samoin jos vuokra maksamatta välittömästi ulosMitä jos taloudessa asuu sairas ihminen, jonka elämä on jonkun sähköisen apulaitteen varassa. Sähköt katkaistaan ilman ilmoitusta ja henkilö kuolee.
Menikö oikein?
Jos elämä on sähköisen apulaitteen varassa niin luulisi sähkölaskun olevan ensimmäisenä tärkeysjärjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos soittaisit sinne sähköfirmaan? Tilapäisessä ahdingossa ainakin pystyy neuvottelemaan eräpäivistä. Jos sulla on pitempiaikainen tilanne, niin ota yhteys johonkin varallisuusneuvojaan, että saisit asiat kuntoon.
Jep. Niin pystyy. Olin ennen sähköyhtiöllä asiakaspalvelussa ja olin yllättynyt miten paljon ihmisiltä jäi maksamatta 2-3 sähkölaskua ja sitten tietenkin sähköt laitettiin poikki. Ja tottakai minä sain haukut siitä ja vinkumiset piti kuunnella, että eikö vielä saisi maksuaikaa plaa plaa plaa. Jos asiakas soitti hyvissä ajoin, niin saatiin eräpäivää siirrettyä ainakin se 14pv.
Tämä on minua kummastuttanut jo pitkään. Miksi ensin kaikkia kehotetaan eroamaan kirkosta, koska verotus on niin tympeää ja sitten kun joku sössii asiansa kunnolla, niin juuri niistä kirkollisveroista ollaan ensimmäisenä vaatimassa itselle. Miksi ei neuvota, että ota yhteyttä paikallisiin hyväntekeväisyysjärjestöihin, varmasti siellä kerätään rahaa tuohon tarkoitukseen.