Onko Kanarialla kivaa tammikuussa?
Mietin että ei olisi niin kaukana ja hyvätasoisen hotellin saa melko edullisesti. Ei mitään hellettä tammikuussa mutta ei tarvi ollakaan kunhan olisi kuitenkin melko lämmintä.
Kommentit (13)
Kivanhan määrittelet ihan itse :D mutta lämmin, en tiä, sellanen suomen kesä. Parikyt ja tuulee.
Paikalliset lämpömittarit näyttöä aina ihan omiaan.
Teneriffa on sulle varmaan paras vaihtoehto tuohon aikaan vuodesta, jos et ihan kaukomaille halua lähtee,
Vierailija kirjoitti:
En oo Kanarialla käynyt mutta Espanjan Barcelonassa tammikuussa ja silloin siellä suht lämmintä. Jos ei siis hae rantalomaa.
Kaveri kävi Barcelonassa viime vuonna oiskohan ollut helmikuussa, ja lämpötila melkein nollassa.
Vierailija kirjoitti:
Teneriffa on sulle varmaan paras vaihtoehto tuohon aikaan vuodesta, jos et ihan kaukomaille halua lähtee,
Mutta ei pohjois-Teneriffa. Siellä saattaa olla todella kylmä. Eikä kaikissa hotelleissa ole kunnon keskuslämmitystä.
Saattaa olla lämmin, mutta saattaa myös tuulla ja sataa ja lämpötila olla matala.
Minäkin suosittelisin Dubaita, jos varmaa lämpöä, upeita hotelleja ja lyhyttä lentoa tammikuulle kaipaat.
En lahtisi, liian kylma (alle 20 astetta ja yoksi viilenee reippaasti).
Olin just viime viikolla, paivalampotila 26-30 astetta ja yollakin yli 20 :)
Viime vuoden tammikuussa Las Palmasissa oli (sen viikon aikana kun siellä oltiin) lämpötila muutamana päivänä oikein lämmin t-paitakeli ja ihmisiä rannalla ja muutamana päivänä hyvin tuulista ja takit päällä mentiin. Ei mitään sen ihmeempää odotettukaan. Valoa lähinnä mentiin hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama lentoaika Dubaihin. Ja takuulämmin.
Dubai vaan on ihmisoikeudellisesti vahan paska lomakohde.
Jos haluaa tukea turismin kautta esim. siirtolaisten riisto/orjatyovoimaa niin sitten toki sinne vaan. :)
Ysi jatkaa vielä. Varmaan yli puolet päivistä lämpötila oli alle 20 astetta (esim. 18), ja ainakin yhtenä päivänä tuli sadekuuroja. Silti mielummin uudelleen Kanarialle kuin Dubaihin. Tätä ennen olin Kanarialla käynyt -90 -luvulla.
Jep. Pohjoisosassa ollut kahtena keväänä (maalis-huhtikuuta) ja palelin asunnossa. Ei ollut lämmitystä. Olin tutun luona kyläilemässä.
En oo Kanarialla käynyt mutta Espanjan Barcelonassa tammikuussa ja silloin siellä suht lämmintä. Jos ei siis hae rantalomaa.