Suomessa ei osata hoitaa syömishäiriöitä, etenkin B.E.D:n kanssa ravintoterapeutit, psykologit ym ovat ihan kädettömiä
Kyseessä siis ahmimishäiriö ilman oksentamista, ruoka lohduttaa ja korvaa sosiaaliset suhteet. Monilla siihen liittyy myös "kipu" joka helpottaa vain ahmimalla, tuota kipua on vaikea ulkopuolisille kuvailla ja selittää.
Ravintoterapeutit käskee syödä porkkanoita herkkujen tilalla, psykologi neuloa vaikka villasukkia kun ahmimiskohtaus tulee. Mutta kun mitkään neulominen ei vie huomiota ahmimisen tarpeesta eikä B.E.D-potilas ahmi pelkästään herkkuja vaan myös leipää, pastaa tai vaikka vaniljasokeria purkista !
Kommentit (44)
Minulle ravintoterapeutti tk:ssa ehdotti että alkaisin vetää röökiä !
Minulle lääkäri ehdotti 60 kilometrin pyörälenkkiä päivässä. En tiedä, kuinka moni tätä toteuttaa oikeasti, mutta reilusti ylipainoiselle ahmimishäiriöiselle tuo ei kyllä ollut mikään realistinen vaihtoehto. En oikein usko, että se olisi realistinen vaihtoehto edes monelle normaalipainoisellekaan. Joku huippukuntoinen varmaan pyöräilee tuon kepeästi tunnissa mutta sellainen tavallinen liikkuja ei tuota kovin nopeasti vedä lihavasta nyt puhumattakaan. Pitäisikö jättää työ, jotta ehtisin vetää tuon pyörälenkin päivittäin?
Nimittäin en usko, että alle kuuden tunnin tuota saisin eikä ainakaan minulla ole päivässä niin paljon ylimääräisiä tunteja, että voisin helposti irrottaa kuusi tuntia omaan aikaan työni lisäksi. Päivään kun mahtuu lasten hakemista, ruoanlaittoa, harrastuskuskausta ihan niiden töissä vietettyjen kahdeksan tunnin lisäksi.
Painotat, että Suomessa ei osata hoitaa. Ilmeisesti siis sinun mielestä kunnollista hoitoa saa jossain toisessa maassa. Mikset mene sinne parantumaan? Luulisi noin vakavan syömishäiriön hoitaminen olevan elämän ykkösprioriteetti.
Minut ravitsemusterapeutti laittoi ene-dieetille. Ehkä hulluin idea ikinä.