Miksi olet ylipainoinen?
Oletko tyytyväinen painoosi? Etkö pysty vastustamaan sokeriherkkuja? Pelkäätkö sairastuvasi ylipainon vuoksi? Onko laihduttaminen sinulle mahdotonta?
Kommentit (16)
Oon ollut tosi pahasti koulukiusattu kaikki kouluvuodet. Rupesin tunnesyömään masennukseen ja itseinhoon, koska oon ällöttävä *aska. Olin kyllä nuorempana todella hoikka. Yritän laihduttaa. Pääasia kuitenkin että yritän!
Herkuttelen liikaa. Heittäydyn nautinnoille. En pidä fyysisestä rääkistä, enkä kykene olemaan nälässä. Rankka laihduttaminen ja kuntoilu on mahdoton yhtälö.
Itse minä kiloni kannan.
Juon paljon alkoholia. Toistaiseksi ei kiinnosta painoni tarpeeksi, että olisin lopettanut.
Pitkäkestoinen kortisonitablettihoito vaikeaan niveltulehdukseen. Prednisoloni sekoittaa aineenvaihdunnan ja kerää kudosnestettä järkyttävät määrät. Liikunnan harrastamisessa on nivelongelmien vuoksi paljon rajoituksia. Ruokavalioni on gluteeniton, sokeriton ja maidoton. Annokset pieniä ja vähärasvaisia. Silti paino vaan nousee.
Minkähän takia kuusi on kuusi, eikä esim mänty. Mitenhän paljon kuusi kuluttaa vettä suhteessa mäntyyn. Onkohan huomenna aurinkoinen päivä. Pitääköhän huomenna jonkun mennä ulos vesisateessa. Minkä takia kissalla on häntä ja hevosella jouhet....
Yli 3v?
syitä näyttää olevan yhtä monia kun ylipainoisiakin joten turhaan kiukuttelet. Oma ylipaino on peräisin sortumisista. Vaikea noudattaa tiukkaa ruokavaliota pitempään
Geenit varmaan isoin syy.
Suklaa maistuu.
Ruoka maistuu hyvältä.
Pihvi ja punaviini on hyvää.
En tule kylläiseksi.
Liikunta vaikeutui ja siitä alkoi oravanpyörä.
Ehkä on kivempi olla tyytyväinen kuin nälkäinen.
Tahdonvoima ei riitä.
Pidän ruoasta ja oluesta. En syö sokeria tai sipsejä enkä juo siideriä vaan syön enimmäkseen terveellistä, kotona tehtyä kasvisruokaa, mutta tykkään syödä sitä paljon. En pelkää sairastumista, en yritäkään laihduttaa.
Rakastan ruokaa ja hyvia viineja.
Vastoin ennakkoluuloja syon varsin harvoin makeaa, eli noita "sokeriherkkuja" en syo (jo pelkka ajatuskin jostain berliininmunkista yokottaa).
Nama kilot ovat tulleet ihan itse leivotuista suolaisista piiraista, samosoista ym. :)
Rakastan myos perunaa oikeastaan sen kaikissa muodoissa, mutta toki eniten itse tehtyina ranskalaisina, joita sitten dipataan (tryffeli)majoneesiin. <3
Pizzat ja kebapit kanssa herkkuja, samoin tzatzikiin dipatut falafelit, hummusiin dipatut kasvistikut... Sipsit, juustonaksut ja popcornit leffan kanssa...
Kunnon kermaiset, valkosipuliset pastat - ahh!
Grillatut kaikki.
Pyttipannu.
Pekoni-majoneesi-munaleipa.
Itsetehty lihapiirakka uunipellille.
Quesadillot voileipagrillissa.
Taidanpa lahtea syomaan :D
Vierailija kirjoitti:
En pidä fyysisestä rääkistä, enkä kykene olemaan nälässä. Rankka laihduttaminen ja kuntoilu on mahdoton yhtälö.
Mitä v*ttua minä juuri luin? Mistä sait päähäsi, että laihduttaminen on yhtä kuin nälässä oleminen? Laihtuminen tapahtuu liikunnan ja syömällä terveellisesti, sekä kohtuullinen kalorimäärä. Itsensä nälkiinnyttämisellä ei ole mitään tekemistä laihtumisen kanssa.
Kanna kilosi mitä haluat, mutta älä jauha totaalista p*skaa lihavuutesi syistä.
Olen ylipainoinen masennuslääkkeiden aiheuttaman pohjattoman ruokahalun takia. Ennen näitä lääkkeitä ei koskaan ollut ongelmia syömisen/painon kanssa.
Oletko tyytyväinen painoosi? En todellakaan. Haluan vanhan kroppani takaisin.
Etkö pysty vastustamaan sokeriherkkuja? En pysty vastustamaan ruokaa.
Pelkäätkö sairastuvasi ylipainon vuoksi? En pelkää sairastumista mutta olo on koko ajan huono ylipainon takia. Mitään ei jaksa, hengästyn todella nopeasti enkä selviä edes kaupassa käynnistä ilman vesipulloa mukanani sillä valun hikeä.
Onko laihduttaminen sinulle mahdotonta? Tällä hetkellä on lääkityksen ollessa vielä käytössä mutta tähän tulossa muutos ja toivon että paino putoaa lääkkeen lopettamisen jälkeen eli siis saan sen NORMAALIN ruokahaluni takaisin. Pudotettavaa olisi 20-30 kg.
Kun katson vanhoja valokuvia, näen että olin vielä koulun ensimmäisellä luokalla ihan normaalipainoinen lapsi. Sitten vuotta myöhemmin olen lihonut todella reippaasti, ja siitä asti olenkin sitten ollut lihava. Nykyään tuollaiseen puututtaisi mutta tämä oli 1970-lukua eikä silloin katsottu näitä asioita samalla tavalla. Syytä siihen, miksi tuo lihominen tapahtui, en ole onnistunut selvitättämään. Ruokavalio säilyi ihan samana, eikä muitakaan muutoksia ollut.
Nykyään sitten viisikymppisenä olen erittäin lihava. Tietysti haluaisin laihtua, ja olenkin elämässäni laihtunut varmasti 200 kiloa. Ikävä kyllä tulos ei koskaan ole ollut pysyvä.
Toisaalta sitten, olen ollut tässä samassa painossa kymmenen vuotta vaikka syön todella paljon yli kulutuksen. Eli kehoni jostain syystä ei sitten tästä enää liho? Sen kun tietäisi, miksi.
Terveys on (vielä) ihan hyvin, ja kun on hyvä työpaikkakin, erittäin hyvä taloudellinen tilanne, ja rakastava mies, niin laihduttamisen motivaatio on vaikea löytää.
Koska elimistöni on varastoinut ylijääneen energian rasvana kehooni.
Olin nuorena hyvin laiha, suorastaan alipainoinen. Muutin opiskelujen vuoksi pois kotoa ja siitä alkoi lihominen. Söin arkisin edelleen samalla tavoin kuin aiemmin, mutta mukaan tuli villit opiskelijabileet ja niiden mukana alkoholi. Alkoholista tuli krapula, krapulassa tuli syötyä kaikkea rasvaista ja epäterveellistä.
Syön enemmän kuin kulutan. Miksi kyselet?