Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko väärin olla tekemättä ruokaa kyläilevälle kaverille?

Vierailija
03.10.2019 |

Jos esim. tarjoaa asuinsijan kaverille useammaksi päiväksi, onko epäsoveliasta jos tänä aikana ei tarjoa kokata toiselle (eikä kokkaa itsellekään)?
Kuitenkin kaveri saa itse kokata, syödä mitä talosta löytyy, käydä ulkona syömässä yhdessä.
Onko normaalia käytöstä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia kysyä sitä täältä sen sijaan että sopisi asioista sen vierailijan kanssa.

Vierailija
2/7 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia meillä päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hyväkin kaveri kun ei voi noin perusjutuista puhua suoraan?

Vierailija
4/7 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuosta kannattaa sopia sen kaverin kanssa etukäteen. Olen itse sen verran häveliäs, että vaikka kaveri  sanoo että voin olla kuin kotonani, en kuitenkaan kehtaa mennä keittiön kaapeille kuin kotonani, siinä tilanteessa olisi hyvä jos tietäisin varautua siihen että syön ravintolassa tms.

Vierailija
5/7 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vieras kutsuttu kylään, vai kysyikö hän itse yösijaa?

Jos vieras on itse kysynyt yösijaa, ei yösijaa tarjonnut ole velvollinen tulemaan kesken (työ)päivän kotiinsa palvelemaan yövierasta. Toisaalta, on epäkohteliasta kutsua vieraita kylään sellaisena ajankohtana, jolloin ei ole aikaa ja mahdollisuuksia "pitää vierasta".

Eli jos vieras on kysynyt yösijaa, ja sitä on hyvää hyvyyttään tarjottu, on vieraan tyytyminen siihen, mitä talonväki pystyy sillä hetkellä tarjoamaan. (Olisi voinut mennä hotelliin, jos haluaa täyden palvelun.)

Tietenkin on kohteliasta kertoa siinä vaiheessa kun yösijan tarjoamisesta sovitte, että mitä on tarjolla. (Onko vain katto pään päälle vai tarjoatko patjan/sängyn, entä petivaatteet? lakanat? Pitääkö ottaa omat eväät mukaan vai tarjoaako talo?) Yleinen käytäntö on, että kutsuja tarjoaa ruoat, ellei toisin sovita.

Vierailija
6/7 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi omituista käytöstä minun mielestäni. Jos on niin köyhä ettei pysty tekemään perusruokaa kahden hengen annoksia yhden sijaan edes hetkellisesti, se pitää voida sanoa suoraan toiselle ja ehdottaa, että hankitaan ruokatarpeet yhdessä. Joku spagetti bolognese tai vastaava on niin halpaa tehdä, ettei sen luulisi kenenkään taloutta kaatavan.

Vierailija
7/7 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi omituista käytöstä minun mielestäni. Jos on niin köyhä ettei pysty tekemään perusruokaa kahden hengen annoksia yhden sijaan edes hetkellisesti, se pitää voida sanoa suoraan toiselle ja ehdottaa, että hankitaan ruokatarpeet yhdessä. Joku spagetti bolognese tai vastaava on niin halpaa tehdä, ettei sen luulisi kenenkään taloutta kaatavan.

Luitko aloitusta? Siinähän ap ei kokkaile edes itselleen. En minäkään kokkaile, koska syön lounaan töissä ja illalla riittää pelkkä kahvi ja voileipä.