Nykymiespyöräilijöiden raivopäisyys kaupungissa? Miten näissä tilanteissa pitäisi menetellä?
Tänään vuorostaan minullekin kävi sellainen episodi, että auton liikennevaloissa auton kattoon pamahti nyrkinisku ja ohi suhahti pyöräilijä joka heitti pyöränsä keskelle ajokaistaa autoni keulan eteen, etten vaan pääsisi lähtemään.
Sitten tämä höyrypää tuli repimään autoni ovea auki ja huusi vaan että MITÄ V...A SÄ TEET, MITÄ V..A SÄ TEET!!! ja piti mua rinnuksista kiinni. Mulla ei IHAN OIKEASTI ollut mitään hajua mitä oli tapahtunut ja mistä tää hullu oli suuttunut. Se jätkä huusi vielä, että rekkari on ylhäällä ja autoani naarmutetaan ja poistui paikalta vihaisesti polkien. En saanut sanansijaa, kun yritin kysyä että mitä sitten oli tapahtunut.
Sellainen urheiluvaatteisiin pukeutunut reilu 2-kymppinen akateemisen näköinen kaveri Tapiolan suunnalla. Miten voi olla noin seko? Ehkä siksi ei olekaan saanut ajokorttia.
Miten näiden nykypyöräilijöiden kanssa pitäisi oikein menetellä?
Kommentit (26)
Mistä sä revit näitä juttuja?
Eiks isi ostanu sulle uutta mopoa vai mikä on ongelma?
Ite olen alkanut harkita kojepeltikameraa juurikin noitten hullujen takia. Toivottavasti sait todistajat siihen kun jätkä kävi käsiksi, siitä rapsahtaa sakot pyöräilijälle.
Meinasit tappaa pyöräilijän etkä edes huomannut sitä? Tuskin tyhjästä raivosi
Vahvaa yleistystä ja epäuskottavia yksityiskohtia taas tässä provossa. Ei jatkoon.
Miksi autossasi on liikennevalot, joissa on vielä toinen auto?
Onnettomuusuutisissa on usein "autoilija ei havainnut pyöräilijää/jalankulkijaa/lasta/mummoa". No ei havainnut kun ei katsonut siihen suuntaankaan, mistä etuajo-oikeutettua kevyttä liikennettä tulee. Kummasti rekat ja bussit havaitaan kuitenkin.
Tämähän on provo, mutta valitettavasti näitä "ihan pihalla" -tyyppejä on liikenteessä. Sitä aina ihmettelen, miten niille muka ajokortti on annettu. Ilmeisesti ei inssiajossa ole osunut yhtään kevyttä liikennettä samaan aikaan risteyksiin.
Noissa tilanteissa tulee nousta autosta rauhallisesti ja polkaista fillarikommarin pyörästä etuvanne mutkalle. Lopuksi voi kehottaa lopettamaan vinkumisen ja toivottaa iloista päivänjatkoa.
M40
Vierailija kirjoitti:
Onnettomuusuutisissa on usein "autoilija ei havainnut pyöräilijää/jalankulkijaa/lasta/mummoa". No ei havainnut kun ei katsonut siihen suuntaankaan, mistä etuajo-oikeutettua kevyttä liikennettä tulee. Kummasti rekat ja bussit havaitaan kuitenkin.
Ajokortti tekisi pyöräilijöillekin hyvää. Ainakin moottoripyöräkurssille opetettiin ajamaan niin kuin muut eivät sinua huomaisi. Kyllähän pyöräilijä voi aina luottaa etuajo-oikeuteensa, mutta kolaritilanteessa ei auta, kun paljon painavampi auto jyrää yli. Kai nuo pyöräilijät ovat periaatteen miehiä ja juhlivat pyörätuolissa, kun oikeus tuomitsee autoilijan syylliseksi.
Mieluummin siis jarrutan ja väistän pyörällä kuin halvaannun.
Ja toisekseen on vähän vastuutonta ajella kaupungissa noinkin vaarallisella ajoneuvolla kuin polkupyörä, koska autoilija voi joutua edesvastuuseen kuolemantuottamuksesta. Jos ajaisitte autolla, onnettomuustilanteessa puhuttaisiin enintään vammantuottamuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Noissa tilanteissa tulee nousta autosta rauhallisesti ja polkaista fillarikommarin pyörästä etuvanne mutkalle. Lopuksi voi kehottaa lopettamaan vinkumisen ja toivottaa iloista päivänjatkoa.
M40
Mene apina ajamaan naapirin kakaran yli
Pyöräilyjä, tuo liikenteen niegeri ja nainen.
Auto on paras kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnettomuusuutisissa on usein "autoilija ei havainnut pyöräilijää/jalankulkijaa/lasta/mummoa". No ei havainnut kun ei katsonut siihen suuntaankaan, mistä etuajo-oikeutettua kevyttä liikennettä tulee. Kummasti rekat ja bussit havaitaan kuitenkin.
Ajokortti tekisi pyöräilijöillekin hyvää. Ainakin moottoripyöräkurssille opetettiin ajamaan niin kuin muut eivät sinua huomaisi. Kyllähän pyöräilijä voi aina luottaa etuajo-oikeuteensa, mutta kolaritilanteessa ei auta, kun paljon painavampi auto jyrää yli. Kai nuo pyöräilijät ovat periaatteen miehiä ja juhlivat pyörätuolissa, kun oikeus tuomitsee autoilijan syylliseksi.
Mieluummin siis jarrutan ja väistän pyörällä kuin halvaannun.
Ja toisekseen on vähän vastuutonta ajella kaupungissa noinkin vaarallisella ajoneuvolla kuin polkupyörä, koska autoilija voi joutua edesvastuuseen kuolemantuottamuksesta. Jos ajaisitte autolla, onnettomuustilanteessa puhuttaisiin enintään vammantuottamuksesta.
Voisihan sitä jättää autotkin kaupungin rajalle, sehän se vaarallinen kulkuneuvo on.
Vai väitätkö että jos tankeilla jyrättäisiin autoja se olisi autoilijoiden vika? Mitäs olitte näköpiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Noissa tilanteissa tulee nousta autosta rauhallisesti ja polkaista fillarikommarin pyörästä etuvanne mutkalle. Lopuksi voi kehottaa lopettamaan vinkumisen ja toivottaa iloista päivänjatkoa.
M40
Yhdistelmäajoneuvolla on myös kiva kouluttaa jollain kuppasella kauppakassilla ajajia :-D
Vaadi anabolisten stereoidien ja muidenkin hormoonien käyttö rikokseksi. Ne kilipää pyöräilijät ja laturaivot vetää aineita.
Ootko se sama apina joka teki jo pari ketjua pyöräilijöistä ja nyt nostelee niitä ketjuja menneiltä ajoilta?
Mikä sulla on ongelma? Oliko naapurin mannella hienompi fillari?
Pitää olla öyhötettävää; viestintätoimistolla tehdään pitkään tänäänkin disinformaatiota
Tapellaan vaan me suomalaiset niin ollaan helppo kohde Vieraalle Mielipidevaikuttamiselle.
Toi olis komea titteli käyntikortissa: Nykymiespyöräilijä.
No mitäpä odottaa, kun satula painaa eturauhasen tunnottomaksi ja pyöräilijän poikakaverillakaan ei ota eteen, kun silläkin on vehkeet tunnottomat. Vähempikin ärsyttää 👍
Opettele ajamaan ja havainnoimaan sekä ottamaan huomioon kaikki tienkäyttäjät, niin tällaisia ongelmia ei tule edes mielikuvituksessa.