Ihanin kaukomatkakohde missä olet käynyt?
Kevään puolelle suunnitellaan reissua. Hehkuta omaa suosikkiasi!
Niin ja ilmastonmuutoksesta vinkujat älkää vaivautuko.
Kommentit (28)
Etelä-Afrikassa ja Kapkaupungissa käyneet: kertokaa lisää! Millä yhtiöllä lensitte ja mitä kautta? Riittääkö 24 h yhteen suuntaan? Olen luullut, että siellä on vaarallista matkailla, ilmeisesti väärin. Missä kannattaa majoittua, mikä on hinatataso?
Taiwan. Pienehkö saari, josta löytyy suurkaupunkia ostosmahdollisuuksineen, sekä mieletöntä luontoa ja loistavaa ruokaa. Kannattaa katsoa kuvia hakusanalla Taroko Gorge, ihan mieletön paikka vierailla ja itse rotkosta löytyy myös viiden tähden hotelli. Myös Sun Moon Lake on todella kaunis paikka ja ehdottomasti vierailun arvoinen. Miksikään rantalomapaikaksi Taiwan ei tosin ole omiaan, jos nimenomaan sitä hakee.
Meksiko, Jamaika, Kuuba yleensä Väli-Amerikka/Karibia. Edullista, hyvää ruokaa, upeet rannat, eksoottista, romanttista. Jouluksi lemmenlomalle Kuubaan
Pidin Barbadoksesta. Kävin kauan sitten. Siellä maan pääkieli on englanti ja siksi se on kätevää. Siellä vaikutti olevan järjestäytynyttä ja sivistynyttä. Ainakin silloin kuului brittiläiseen kansanyhteisöön.
Merivirtoja kannattaa varoa ja suuria aaltoja. Auton voi vuokrata ja kiertää saarta ja etsiä rauhallisen paikan, jossa snorklata ilman niitä suuria aaltoja. Kaun kauan sitten kävin, siellä oli helppo ajaa autolla.
Hintataso aika korkea. Oli ainakin silloin vasemmanpuoleinen liikenne. Ja ainakin silloin kaikilla oli tapana tervehtiä autoilijoita. Sympaattista.
En tiedä, tekeeko sknne nykyään mikään yhtiö pakettimatkoja. Kun olin, samaan aikaan siellä oli 2 julkisuudesta tuttua henkilöä (eivät samassa seurueessa keskenään)
Mauritius! Paljon nähtävää ja tekemistä, missään ei haise viemäri ja p*ska (tuttu haju monista muista etelän kohteista) vaan ilmassa tuoksuu lähes kaikkialla leikattu ruoho ja grilliruoka. Unohtamatta henkeäsalpaavia maisemia ja paratiisirantoja! Lisäksi turvallinen kohde
Minä olen lentänyt Kapkaupunkiin Air Francellä ja British Airwaysillä, eli Finnairilla Lontooseen ja sieltä BA.lla eteenpäin. Tosin viimeksi menomatkalla Finskin kone oli myöhässä, ja piti mennä Lufthansalla Jo'burgin kautta, Matkaan on mennyt n 16 tuntia.
Etelä-Afrikka on halpa, vasrinkin ulkona syöminen on edullista. Ihan turvallista, jos käyttää vähän järkeä, eikä mene slummeihin. Me (lue mies) ajettiin siellä autolla, ja kierrettiin aika paljon Kapinmaata aina Knysnaan asti (se on paikallisten suosittelu lomailualue) oikeastaan koko Garden Route. Liikenne on aika kiivasta, ja ihmiset ajaa kovaa, ja liikkeellä on aika kehnojakin autoja myös. Itse en ole koskaan kokenut mitään vaaratilanteita, mutta kannatta olla varovaisia, ja joissain kaupungeissa tuli tunne, että parempi lähteä pois.
Thaimaa, pohjoisen vuoristo siellä. Ihanaa patikointia ,eikä ollut liian kuuma ,ihme kyllä.
Käveltyä tuli paljon ja samalla laihduin muutaman kilon vaikka tuli syötyä paljon.
Ja se vuoriston rauha + hiljaisuus iltaisin.