Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs silejä teillä on kasvamassa, mulla Aji Amarilloa ja Aji Cristalia -Sinccis

Vierailija
02.10.2019 |

Sekä vähän annuumeja ja muutakin.

Sinccis

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata talvettaa chilejä. Tulee punkit sisälle mukana ja iskevät keväällä uusiin siementaimiin ja sitten on koko kesä pilalla.

Joo, tää on se riski. Mulla kävi vähän näin, mutta vähän huonolla "hygienialla" myös, ja myrkyttämättä.

Sinccis

Vierailija
22/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Chilin kasvattajille ja muillekin Salsa Bravan resepti. Chilien määriä voi toki vaihdella, mutta tässä aika maukas versio.

Kun on valmista niin tekisi mieli lorauttaa sokeria, mutta suu kyllä tottuu aika äkkiä tähän kuivempaan versioon. Niin kuivaa että hampaatkin "maistaa". 

Tätä voi lorauttaa vähän kaikkeen. Sienikeittoon, hernekeittoon jne, omalle lautaselle:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä Chilin kasvattajille ja muillekin Salsa Bravan resepti. Chilien määriä voi toki vaihdella, mutta tässä aika maukas versio.

Kun on valmista niin tekisi mieli lorauttaa sokeria, mutta suu kyllä tottuu aika äkkiä tähän kuivempaan versioon. Niin kuivaa että hampaatkin "maistaa". 

Tätä voi lorauttaa vähän kaikkeen. Sienikeittoon, hernekeittoon jne, omalle lautaselle:)

Tarkoitus olisi tehdä joku meksikolainen mole kastike noista amarilloista.

On mulla myös poblanoja, eli ne kyllä sopii samaan keittiöönkin. Itse otan vähän aina jonkun "suunnan" mihin lähden kasvattamaan, että mitä ruokia myös haluan tehdä.

Sinccis

Vierailija
24/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita? Jos on yrttejä saa kertoa myös. Itse kasvatan tällä hetkellä myös basilikaa ja rosmariinia, tarkoitus olisi aloittaa tinjami myös talveksi ;)

Sinccis

Vierailija
25/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajit Cristal, Fantasy ja Norteno. Sugar Rushia ja Peach, Rocoto Montufaria, Riesen Gelbiä ja nimetöntä Habaneroa. En talveta, muutama vielä kasvihuoneessa.

Vierailija
26/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajit Cristal, Fantasy ja Norteno. Sugar Rushia ja Peach, Rocoto Montufaria, Riesen Gelbiä ja nimetöntä Habaneroa. En talveta, muutama vielä kasvihuoneessa.

Minkäs makuinen tuo Norteno? Olen itse funtsannut pari kertaa jo, jos sitä laittaisi, mutta aina löytyy jotain "uutta" ja mielenkiintoista.

Sinccis

Vierailija
27/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa myytiin tuota Sugar Rush Peachia Heinältä, laitoin pari kasvamaan, ehkä yksi on tavoite saa nähdä mitä siitä tulee, kun ei sieministä ole tietoa, ovatko jotain sekoituksia yms.

Sinccis

Vierailija
28/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs makuinen tuo Norteno? Olen itse funtsannut pari kertaa jo, jos sitä laittaisi, mutta aina löytyy jotain "uutta" ja mielenkiintoista.

Noh, minusta vähän pliisumpi versio Cristalista. En laita uudestaan, tulipahan kokeiltua.

Sinccis

Vierailija
29/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, minusta vähän pliisumpi versio Cristalista. En laita uudestaan, tulipahan kokeiltua.

Sinccis

Sorry, meni lainaus persiilleen

Vierailija
30/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Aji Cristal, muutama Turbo Pube (sitkee sissi!), kolme punaista habaneroa joiden sato on jo jauheena, Pimenta da Neyde ja pari Aji Fantasya ja Lemon Dropia.

Annuumeihin iski taas myrkyistä huolimatta joku punkki niin annoin mennä ja säästin tärkeimmät.

Koitan ensi vuonna olla laittamatta uusia, kun oon aina keväisin ja syksyisin pulassa kun ei ne mahdu ikkunoille.

Nätti on tuo Pimenta. Mä laitoin mun "nättiydeksi" tälle vuoteen Cajamarcan.

Sinccis

Vierailija
31/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Sorry, meni lainaus persiilleen

No worries.

Ok

Sinccis

Vierailija
32/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö keskusteluun mukaan jos on kasvattanut ison kurpitsan?

Vierailija
33/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuodelle olisi "nättiydeksi" ostettuna jo CGN21500

Sinccis

Vierailija
34/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö keskusteluun mukaan jos on kasvattanut ison kurpitsan?

Toki! 

Onhan se meriitti. Oikeasti kyllä, jos on aiheesta kiinnostunut, niin kaikki ovat tervetulleita.

Ystävällisesti,

Sinccis

Vierailija
35/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuodelle olisi "nättiydeksi" ostettuna jo CGN21500

Sinccis

Muistuttaa jotenkin Cheiro Roxaa, mitä mulla oli jonkun kerran. Kauniit podit.

Vierailija
36/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvihuoneessa oli monta tainta habaneroa, lemon drop ja vanhaa kunnon jalapenoa. Ja ihan tavallista paprikaa, kirsikkatomatteja ja vesimeloni. Kyllä, sain tennispallon kokoisen hedelmän! Yrttiruukussa persiljaa, timjamia, basilikaa, kirveliä. Pihalla kasvaa lipstikkaa ja ruohosipulia.

Vierailija
37/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvihuoneessa oli monta tainta habaneroa, lemon drop ja vanhaa kunnon jalapenoa. Ja ihan tavallista paprikaa, kirsikkatomatteja ja vesimeloni. Kyllä, sain tennispallon kokoisen hedelmän! Yrttiruukussa persiljaa, timjamia, basilikaa, kirveliä. Pihalla kasvaa lipstikkaa ja ruohosipulia.

Buhahahaaa.. varmaan hauskaa toi eksoottisten kasvien kasvattelu.

Mä joskus lapsena tein niin, että kun meillä kasvatetttiin kurkkua, kun mä kuulin, että kun repii kukat irti tai siis isäni sanoi OSAN, niin tulee isompaa satoa. Naapurin setä vähän yllytti, niin revin kaikki kukat irti niistä kurkuista.

Isäni oli hurjana, että mitenhän kurkku sadon käy tänä vuonna. 

Kahden päivän päästä kurkut olivat _aivan_ täynnä kukkia joka paikassa ;)

Sinccis

Tuli kyllä ennätyssato joo, faija sano, että ehkä hän ei näin paljon kurkkua haluakkaan joka vuosi.

Vierailija
38/38 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kirvelit kuihtuu 2-3 viikossa. Ootko onnistunut pitämään ne jotenkin "elävinä" ?

Sinccis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi