Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kohentunut terveyttäsi ja hyvinvointiasi eniten?

Vierailija
02.10.2019 |

.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju! Mun vastaukset on psykoterapia (poisti kovat ahdistukset ja paransi kykyä olla läheisissä ihmissuhteissa), liikunta ja etenkin kuntosali (pitää kurissa pitkään jatkuneet selkävaivat ym jumit ja kivut), monivitamiini ja influenssarokote (vähentäneet sairastelua todella paljon) ja sanottakoon nyt vielä äidiksi tulo. Äidiksi tulo on vähentänyt turhaa eksistentiaalista angstailua, tuonut säännöllisen elämänrytmin ja jonkinlaisen sisäisen turvallisuuden ja rauhan tunteen, ankkurin. En sano että muilla olisi samoin. Ja on myös perusteita sanoa että äidiksi tulo on vähentänyt hyvinvointia. Mutta näitä oman listani juttuja voin kyllä suositella kaikille!

Vierailija
42/48 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa vielä yhden jutun. Opiskelujen loppuun saattamisella oli iso myönteinen vaikutus mielenterveydelle. Opiskeluaika on rankkaa päälle. Lisäksi valitsin henkisesti kevyen alan kokeiltuani rankempia opetus- ja hoitotöitä, silläkin on varmasti ollut iso vaikutus omaan hyvinvointiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolinen ruokavalio ja runsas liikunta. Päihteitä en ole koskaan käyttänyt.

Vierailija
44/48 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisen lihan palauttaminen ruokavalioon 15 vuoden järkevästi koostetun kasvisruokavaliojakson jälkeen.

Vierailija
45/48 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteettömyys, riittävä uni ja liikunta. Olin vuosikausia burn outin partaalla ja sen päälle elämässäni tapahtui erittäin isoja ikäviä mullistuksia. Aloin hoitamaan itseäni tietoisesti liikuntaa ja ulkoilua lisäämällä.  Lähes päihteetön olin jo sitä ennen. Lopullisesti voimani palautuivat ja sain vireyttäni takaisin, kun aloin vielä nukkumaan riittävästi.

Vierailija
46/48 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteettömyys, riittävä uni ja liikunta. Olin vuosikausia burn outin partaalla ja sen päälle elämässäni tapahtui erittäin isoja ikäviä mullistuksia. Aloin hoitamaan itseäni tietoisesti liikuntaa ja ulkoilua lisäämällä.  Lähes päihteetön olin jo sitä ennen. Lopullisesti voimani palautuivat ja sain vireyttäni takaisin, kun aloin vielä nukkumaan riittävästi.

Lisätään tähän vielä rakastuminen. Rakkaus viimeisteli sen, että voin nykyään hyvin ja tunnen olevani voimissani ja energinen.

Vierailija
47/48 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun kokonaan ja lopullisesti jättäydyin työvoimatoimiston kaikkien kuntouttavien toimenpiteiden ynnä muiden palveluiden ulkopuolelle. Ihan tosi. Ns "syrjäytyneenä" voi älyttömän paljon paremmin kuin jossain "työkykyä ylläpitävissä" eli mielenterveyttä rikkovissa palveluissa.

Juurikin näin. sitä joko ollaan töissä tai ei olla eikä "harjoitella". Mielestäni moni 55 vuodesta eteenpäin oleva työtön ihminen ansaitsisi päästä jo eläkkeelle mikäli haluaa, monet ovat taidoiltaan nykymaailmaan puutteellisia enkä tarkoita tätä pahalla vaan tämä on realismia. Hyödyttäisi kaikkia.

Vierailija
48/48 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenittomuus, 10 vuotta tuli täyteen juuri. Atooppinen ihottumani on oireeton.

Psykoterapia. Sen myötä perheen kanssa selvinneet välit.

Koira.