Mikä on kohentunut terveyttäsi ja hyvinvointiasi eniten?
Kommentit (48)
Se kun kokonaan ja lopullisesti jättäydyin työvoimatoimiston kaikkien kuntouttavien toimenpiteiden ynnä muiden palveluiden ulkopuolelle. Ihan tosi. Ns "syrjäytyneenä" voi älyttömän paljon paremmin kuin jossain "työkykyä ylläpitävissä" eli mielenterveyttä rikkovissa palveluissa.
verenpainelääke
Olin kuolla, diastolinen paine oli ollut koholla jo muutaman vuoden. Aihetta huoleen ei kuulemma ollut, koska olin terve, hyväkuntoinen ja minulla on terveet elintavat.
Vierailija kirjoitti:
Se kun kokonaan ja lopullisesti jättäydyin työvoimatoimiston kaikkien kuntouttavien toimenpiteiden ynnä muiden palveluiden ulkopuolelle. Ihan tosi. Ns "syrjäytyneenä" voi älyttömän paljon paremmin kuin jossain "työkykyä ylläpitävissä" eli mielenterveyttä rikkovissa palveluissa.
Miten teit tämän?
Alkoholin käytön lopettaminen. Sitä myötä alkoi kiinnostaa tasapainoinen ruokavalio ja liikunta.
Potaskaa koko ketju!
Terveyttä/hyvinvointia ei voi kohentaa. Sen saa synnyinlahjana ja siitä eteenpäin sitä voi vain ylläpitää. Jos sen kerran menettää niin sitä ei enää takaisin saa.
Terveellinen kasvispainoitteinen ruokavalio
Liikunta, etenkin jooga
Luonnossa oleminen
Päivittäinen meditointi
Self help kirjallisuus ja aiheeseenliittyvät YouTube kanavat
Uni
Vietän aikaa enimmäkseen kannustavien ihmisten kanssa
Stressaavan työn lopettaminen
Lemmikit
Matkailu ja ylipäätään uusien asioiden kokeilu
Ja kaikista eniten positiivinen ajattelu
Vierailija kirjoitti:
Tää on helppo. Riittävä uni!
Mut jos ei nuku, niin ei nuku.
Vierailija kirjoitti:
Potaskaa koko ketju!
Terveyttä/hyvinvointia ei voi kohentaa. Sen saa synnyinlahjana ja siitä eteenpäin sitä voi vain ylläpitää. Jos sen kerran menettää niin sitä ei enää takaisin saa.
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Hyvät yöunet.
En syö vehnää ja sokeria vähemmän.
Vähäisempi kalorimäärä piristää.
Kohtuullinen liikunta.
Perheasiat kunnossa (erosin vuosia sitten kontrolloivasta ja huumorintajuttomasta miehestä).
Opin olemaan miettimättä ja analysoimatta asioita liikaa. On usein hyvä vain mennä eteenpäin.
Liikunta, vehnän&sokerin&maidon vähentäminen ruokavaliosta ja marjojen&kasvisten lisääminen ruokavalioon. Seuraavaksi lopetan vähäisenkin alkoholin juomisen. Yritän rentoutua enemmän ja koetan ruuhkavuosien keskeltä löytää enemmän aikaa ystäville. Vielä kun keksisin keinon, jotta ystävien tapaaminen ei liittyisi kuoharin kittaamiseen. Se kun tuntuu olevan 40 vuotiaille naisille ykkösjuttu :(
Lempeys itseä ja muita kohtaan(work in progress!). Henkisyys. Jooga.