Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö akateemisissa piireissä et lapset kouluttautuu vanhempiensa ammatteihin?

Vierailija
02.10.2019 |

Mun lapsista toisesta tulee lääkäri ja toisesta pankkiiri, molemmat ammatit isän suvusta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaupallinen tutkinto, tyttärellä samoin, pojalla kasvatustieteellinen.

Vierailija
2/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ne on nämä akateemiset piirit? Pankkiiriksi kouluttautuminen taitaa olla sellainen eksoottisempi ammattiala, omat lapset on opiskelleet vain rahoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset piirit tarkoittaa yliopiston palkollista väkeä ja tutkijoita, ei ketä tahansa tutkinnon suorittanutta.

Vierailija
4/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pankkiirii? Ihanko itse keksit? Ei taida sun lapsista lääkäriä ja pankkiiria tulla.

Vierailija
5/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen "akateemisissa piireissä" eli tutkijana yliopistolla, ja kyllä omien ja kollegojen jälkikasvussa on sekä korkeakouluissa että ammatillisessa koulutuksessa opiskelevia.

Vierailija
6/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suvun puolelta hänen otto veli on lukenut lehtoriksi joten meidän perhe kuuluu aka teemisiin piireihin ja meidän pojasta tulee ala koulun rehtori! Niin se vaan menee!

Vierailija
7/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, poika on tokalla pankkiiriyliopistossa.

Vierailija
8/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole korkeastikoulutettu, tosin se on tähtäimessä aloittaa ensi vuonna. Mutta olin suvustani ensimmäinen, joka kävi lukion, ennenkuin lähdin ammattikouluun opiskelemaan. Pyrin siihen, että oma lapseni saisi mahdollisuuden parempaan koulutukseen tai ainakin nopeammin, kuin millaisella aikataululla olen itse liikkeellä. Onneksi oma kokemus on lapsen kasvaessa myös se, ettei koskaan ole liian myöhäistä kouluttautua lisää, jos haluaa jotain muuta. Ja osaan varmaan arvostaa tulevaa palkkaanikin enemmän, kuin suoraan koulusta työelämään siirtyneet nillittäjät, joiden mielestä palkan pitäisi olla ainakin 10 000e/kk, että kokee itsensä arvostetuksi.

Vierailija
9/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin perheillä tuntuu olevan valitettavasti siten, että vanhemmilla on hyvin voimakas ammatti-identiteetti, jota joko tiedostaen tai tiedostamatta saatetaan painostaa myös lapsille. Usein arvostettu kovapalkkainen ala, kuten lääkis tai oikis. Pahimmassa tapauksessa lapset sitten omaksuvat tämän valmiin identiteetin ilman kummempia itsetutkiskeluja sen suhteen, millaisia henkilöitä oikeasti ovat tai mistä oikeasti ovat kiinnostuneita.

Tämä on toki vain tällaista keittiöpsykologiaa, mutta lähipiirissä nähtyä.

Vierailija
10/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pankkiiri" ei ole mikään akateeminen ammatti.

Vierailija
11/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n maailmassa ilmeisesti kaikki muut paitsi amikset on automaattisesti "akateemisia".

Vierailija
12/12 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole korkeastikoulutettu, tosin se on tähtäimessä aloittaa ensi vuonna. Mutta olin suvustani ensimmäinen, joka kävi lukion, ennenkuin lähdin ammattikouluun opiskelemaan. Pyrin siihen, että oma lapseni saisi mahdollisuuden parempaan koulutukseen tai ainakin nopeammin, kuin millaisella aikataululla olen itse liikkeellä. Onneksi oma kokemus on lapsen kasvaessa myös se, ettei koskaan ole liian myöhäistä kouluttautua lisää, jos haluaa jotain muuta. Ja osaan varmaan arvostaa tulevaa palkkaanikin enemmän, kuin suoraan koulusta työelämään siirtyneet nillittäjät, joiden mielestä palkan pitäisi olla ainakin 10 000e/kk, että kokee itsensä arvostetuksi.

Vinkkinä opintoihin: vertailua ei pilkuteta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi