Menevätköhän uskovaiset nukkumaankin hyvin aikaisin, kun monilla on niitä kaikenlaisia kieltoja
Kommentit (47)
uzkiz kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uzkiz kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin eilen nukkumaan 20.30. Koska väsytti. N*ssia voi mihin kellonaikaan tahansa. Telkkaria ei ole, seuraan areenasta, ruudusta jne. ne ohjelmat mitkä kiinnostaa, silloin kun haluan ja on aikaa. Viini maistuu, samoin olut ja savuiset viskit. Piipputupakkaa polttelen aina silloin tällöin.
Terv. uskovainen (luterilainen körttihenkinen)
Aika maallistunut vaikutat olevan - Missä on sinun Jumalasi?
Sydämessäni. Kaikkialla ympärilläni. Löydätkö luterilaisen uskontunnustuksen itse/osaatko sen muuten? Siinä on minun uskoni. Ihmisten määrittelemät säännöt ja rajoitukset on ihan eri asia.
Asuuko Jeesus Kristus siis sydämessäsi?
Kyllä.
No hyvä, sittenhän taivaan Isä ja Jeesus eli Jumala on elämäsi tärkein henkilö - rukoilet varmaan Jeesuksen nimessä Isältä syntejäsi anteeksi päivittäin ja pyrit kilvoittelemaan uskon elämässäsi, että olisit Isälle ja Jeesukselle mieliksi kaikessa.
Ja elät joka päivä Pyhän Hengen johdatuksessa ja Raamattuun uskoen, hyvää tehden ja muita ihmisiä auttaen ja rukoillen heidän puolestaan???
Rukoilen päivittäin. Tiedän olevani syntinen, mutta en koe, että minun tarvitsee sitä olla koko ajan ajattelemassa/korostamassa/kiinnittämässä siihen huomiota. Tiedän olevani syntinen ja Jeesus tietää sen. Miksi meidän pitäisi koko ajan keskittyä itsestään selvään asiaan? Keskityn mieluummin hyvään ja kauniiseen.
Totta kai elän Pyhän Hengen johdatuksessa, olenhan uskova kristitty. Tarvitseeko sitäkään kyseenalaistaa ja ajatella joka hetki? Kyllä koen tekeväni hyvää, mutta en mä siitäkään mitään armon ja pelastuksen ehtoa tee. Eihän me tekojen kautta pelastuta. Hyvyys, empaattisuus, suvaitsevaisuus, lähimmäisenrakkaus jne., ne on enemmänkin sellainen sisäänrakennettu juttu, jota ei koko ajan tarvii olla ajattelemassa ja korostamassa, ne on siellä taustalla ja ohjaa sitä, mitä arjessa teen. Työtä, vapaa-aikaa, ihmisten kohtaamista, konkreettista auttamista, ajatuksia jne.
Rukoilen ihmisten puolesta, mutta luotan kyllä siihen, että Jumala tunee kyllä ihmiset ja tietää heidät. Ei minun rukoilu/rukoilematta jättäminen ole mikään määre, joka Jumalan toimintaa ohjaisi. Jumala toimii kaikkivaltiaana ihan omien ajatustensa mukaan. Rukous, siunaaminen, hyvän toivominen ihmisille, se on kaunista, hyvää ja rakentavaa. Mutta rakentaa ennen kaikkea ihmistä itseään. Se kasvaa, mitä kylvää.
Viestistäsi nousee ???? -kysymysmerkkien liikakäytön vuoksi aika sellainen argresssiivinen ja tuomitseva sävy. Itsensä korostamisen tunne. En tiedä, et ehkä sitä tarkoita, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkoi ihan ääneen naurattamaan toi kysymys. Kun mä en tunne ketään uskovaisia, ei niitä Helsingin keskustassa asunut kun olin lapsi. Hassua että Jumala vaatisi menemään aikaisin sänkyyn. Ja kaikki noi kiellot , tuntuu että täytyy olla jotenkin pimee... EI meikkiä, ei TV. ei saa olla laitettu ja nätti. Oikeesti noi rajoitukset on miesten keksimiä. Mulle riittää että siunaan itseni iltaisin ja luettelen mukaan kaikki rakkaat , ja ruotsiksi. Aamen. Joka päivä yritän tehdä jonkun hyvän työn.
HUOM. Tuollaiset meikki, tv, radio ym kiellot ja rajoitukset kuuluvat AINOASTAAN siis vain lestadiolaisten sääntöihin, muut kristityt ovat vapaita tällaisista säännöistä.
Ja näistäkin siis vanhoillislestadiolaisiin. Paitsi radiota kuuntelevat kyllä hekin, sieltäkin siis lähinnä kanavia, joilta ei tule (kamalasti) maallista musiikkia.
Esikoislestadiolaisten säännöistä en tiedä (harvinaisempia täällä päin, mutta käsittääkseni osin vielä tiukempia kuin vanhoilliset).
Sitten taas esim. Rauhan sanan jäsenillä kyllä on ollut jo 1990-luvulla kotona televisioita ja entinen luokkakaverini kuunteli mm. cospel-bändien musiikkia, sellaista sukkahousuhevi-tyyppistä uskonnollisin sanoin (tämäkin on vanhoillisilta "kielletty" tai ainakin oli silloin, vaikka sanoituksissa on uskonnollinen sanoma).
Vierailija kirjoitti:
Jeesus - nimen voima kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Uskovaisuus väsyttää minua iltaisin ja siksi menen ajoissa nukkumaan. Sillä asialla että olen aamuvirkku ei ole mitään nukkumisrytmini kanssa tekemistä. Jesse on käskenyt tutilullaa Raamatussa, niin pakko.
Oikea uskovainen ei käytä jumalattomien antamaa pilkkanimeä "Jesse".
Mä sanon tän sulle nyt niin nätisti kuin pystyn. Jos puhut noin niin et ole uskossa, olet huomiouskovainen ja ulkokultainen fariseus. Ymmärrät kyllä kun ja jos saat tulla joku päivä herran armosta uskoon.
Ja taas Herran nimi pienellä alkukirjaimella, sekä uskoni haukkuminen - et kunnioita Isä Jumalaa etkä Jeesusta lainkaan, niinpä Hänkään ei kunnioita sinua.
Jonain päivänä tulet sen huomaamaan, toivottavasti pian - että olet ylpeä ja ylimielinen ja se erottaa sinut Jeesuksesta, sillä Hän on hiljainen ja nöyrä.
Vierailija kirjoitti:
uzkiz kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uzkiz kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin eilen nukkumaan 20.30. Koska väsytti. N*ssia voi mihin kellonaikaan tahansa. Telkkaria ei ole, seuraan areenasta, ruudusta jne. ne ohjelmat mitkä kiinnostaa, silloin kun haluan ja on aikaa. Viini maistuu, samoin olut ja savuiset viskit. Piipputupakkaa polttelen aina silloin tällöin.
Terv. uskovainen (luterilainen körttihenkinen)
Aika maallistunut vaikutat olevan - Missä on sinun Jumalasi?
Sydämessäni. Kaikkialla ympärilläni. Löydätkö luterilaisen uskontunnustuksen itse/osaatko sen muuten? Siinä on minun uskoni. Ihmisten määrittelemät säännöt ja rajoitukset on ihan eri asia.
Asuuko Jeesus Kristus siis sydämessäsi?
Kyllä.
No hyvä, sittenhän taivaan Isä ja Jeesus eli Jumala on elämäsi tärkein henkilö - rukoilet varmaan Jeesuksen nimessä Isältä syntejäsi anteeksi päivittäin ja pyrit kilvoittelemaan uskon elämässäsi, että olisit Isälle ja Jeesukselle mieliksi kaikessa.
Ja elät joka päivä Pyhän Hengen johdatuksessa ja Raamattuun uskoen, hyvää tehden ja muita ihmisiä auttaen ja rukoillen heidän puolestaan???
Rukoilen päivittäin. Tiedän olevani syntinen, mutta en koe, että minun tarvitsee sitä olla koko ajan ajattelemassa/korostamassa/kiinnittämässä siihen huomiota. Tiedän olevani syntinen ja Jeesus tietää sen. Miksi meidän pitäisi koko ajan keskittyä itsestään selvään asiaan? Keskityn mieluummin hyvään ja kauniiseen.
Totta kai elän Pyhän Hengen johdatuksessa, olenhan uskova kristitty. Tarvitseeko sitäkään kyseenalaistaa ja ajatella joka hetki? Kyllä koen tekeväni hyvää, mutta en mä siitäkään mitään armon ja pelastuksen ehtoa tee. Eihän me tekojen kautta pelastuta. Hyvyys, empaattisuus, suvaitsevaisuus, lähimmäisenrakkaus jne., ne on enemmänkin sellainen sisäänrakennettu juttu, jota ei koko ajan tarvii olla ajattelemassa ja korostamassa, ne on siellä taustalla ja ohjaa sitä, mitä arjessa teen. Työtä, vapaa-aikaa, ihmisten kohtaamista, konkreettista auttamista, ajatuksia jne.
Rukoilen ihmisten puolesta, mutta luotan kyllä siihen, että Jumala tunee kyllä ihmiset ja tietää heidät. Ei minun rukoilu/rukoilematta jättäminen ole mikään määre, joka Jumalan toimintaa ohjaisi. Jumala toimii kaikkivaltiaana ihan omien ajatustensa mukaan. Rukous, siunaaminen, hyvän toivominen ihmisille, se on kaunista, hyvää ja rakentavaa. Mutta rakentaa ennen kaikkea ihmistä itseään. Se kasvaa, mitä kylvää.
Viestistäsi nousee ???? -kysymysmerkkien liikakäytön vuoksi aika sellainen argresssiivinen ja tuomitseva sävy. Itsensä korostamisen tunne. En tiedä, et ehkä sitä tarkoita, mutta...
Oikein hyvä tietää - uskotaan. Kysymyksiä oli monta, niinpä kysymysmerkkejäkin, koska kirjoitin ne yhteen pötköön, ei sillä ollut muuta merkitystä.
Siunausta sinulle ja kaikkea hyvää!
Minä luen kirjoja kun muu perhe nukkuu. Saan lukea ihan rauhassa ilman keskeytyksiä :)
HUOM. Tuollaiset meikki, tv, radio ym kiellot ja rajoitukset kuuluvat AINOASTAAN siis vain lestadiolaisten sääntöihin, muut kristityt ovat vapaita tällaisista säännöistä.