Mies 29v + 5v miettii; nainen juttelee
Olin aiemmin muutaman vuoden harrastuksessa yhden naisen kanssa, joka on ehkä pari vuotta vanhempi ja ihan tavallisennäköinen.
En muista mitä hänestä alunperin ajattelin, mutta jossain vaiheessa kai aloin pitää häntä kiinnostavana ja kerran ohimennen vihjasin meneväni yhteen tapahtumaan ja kysyin onko hänkin menossa sinne.
Olen sittemmin lopettanut harrastuksen, mutta aina kun nainen tulee vastaan, hän hakeutuu juttusille kiusallisen pitkäksi aikaa, vaikka hänellä on kyllä sormus sormessa.
Mietin että mistähän tämä oikein johtuu. Oliko tuo vuosien takainen sanomiseni hänelle emotionaalisesti jotenkin niin merkittävä piristys, että hän tuntee jonkinlaista kiinnostusta minua kohtaan, onko hänellä ehkä tylsä parisuhde ja haluaisi minusta seuraa vai jutteleeko hän kaikille samalla tavalla? Minun nähdäkseni ei.
Kommentit (10)
Kauhee kun säkin alat olla jo vanha. Vaihtaisit nimimerkkisi vaan Mies 34v
Tämä ihminen tuntee sinut tämän yhteisen harrastuksen pohjalta. Normaalit ihmiset juttelee tutuilleen jos jossain sattuvat heitä tapaamaan. Se , että on varattu ei estä juttelemassa muille ihmisille.
Ehkä nainen on vain outo ja tunnisti hengenheimolaisuutta sinussa. Todennäköisesti pitää sinusta vain juttelukaverina.
Minulla on koira ja saatan pysähtyä juttelemaan muiden tuttujen koiraihmisten kanssa joskus pitkäksikin aikaa. Toivottavasti heistä kukaan ei juttelemishalukkuuteni vuoksi kuvittele, että parisuhteeni on huono.
Tutuille miehille voi jutella sormus kädessäkin. Se ei kerro parisuhteesta yhtikäs mitään.
Hän on aivan hyvin voinut pitää sinua vain tuttunaan, ei yhtään sen enempää. Ei se pidempi juttelu kiinnostusta välttämättä tarkoita. Usein juuri päinvastoin.
Olen empaattinen ihminen. Kun tapaan ihmisen, joka tarvitsee sosiaalista kontaktia toiseen ihmiseen, yritän parhaani mukaan tarjota hänelle kokemuksen siitä, että hän on arvokas, kiinnostava ihminen. Yhtään mitään muuta siihen ei todellakaan sisälly.
Ehkä se on teidän autistien hankala ymmärtää, mutta normaalit ihmiset juttelee tuttujensa kanssa ja voi puhua vastakkaisellekkin sukupuolelle ilman mitään taka-ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen empaattinen ihminen. Kun tapaan ihmisen, joka tarvitsee sosiaalista kontaktia toiseen ihmiseen, yritän parhaani mukaan tarjota hänelle kokemuksen siitä, että hän on arvokas, kiinnostava ihminen. Yhtään mitään muuta siihen ei todellakaan sisälly.
Ja entä jos arviosi on väärä ja ihminen ei halua palvelujasi? Tarjoat silti?
Occam: Nainen osaa puhua myös sormus sormessaan. Ylitulkitset (taas päin männikköä).