Paljonko on tarpeeksi hoitoapua veljen perheelle?
Olen neljä nuoren aikuisen äiti, käyn ihmissuhdetyössä ja hoitanut lapseni kaksin mieheni kanssa. Nyt ikää on päälle 50 ja kremppaa vähän siellä ja täällä. Palautuminen töistä kestää ja oma aika on kullanarvoista nyt kun sitä on.
Nuorin sisarukseni on 35 v veljeni, jolla nyt on pienet pojat. Veljeni ja hänen vaimonsa odottavat koko ajan, että toimisin heidän hoitoapunaan. Heillä pitää kuulemma olla parisuhdeaikaa kerran kuussa ja muutakin apua kaivataan. En jaksa olla apuna niin usein kun he toivovat. Ja mietin myös, että miksi minulle "kuuluu" heidän lastensa hoitaminen, kun kukaan ei koskaan auttanut minua omieni kanssa aikoinaan.
Kommentit (11)
Vastavuoroisesti tasan. Jos ja kun se ei enää ole mahdollista tasata, niin sittenhän se on nolla-nolla.
Vastaat avun pyyntöihin, että ihan yhtä monta kertaa hoidan lapsiasi kun sinä hoidit minun.
Ei pakko, ei sitten mitenkään. Mutta kun on niin hauskaa uhriutuu...
Kysy veljeltäsi, että koskas oot mun lapsia hoitanut, fiksu ymmärtää vihjeen.
En ole koskaan hoitanut 10 vuotta nuoremman veljeni lapsia eikä hän minun lapsiani.
Ei kai sisaruksilla ole mitään velvollisuutta hoitaa toistensa lapsia? Minusta tuossa ihmissuhteessa kaikki perustuu vain vapaaehtoisuuteen. Voi auttaa kun itse haluaa, mitään ei ole PAKKO.
Juuri sen verran kuin voit uhraamatta omaa elämääsi, ellet sitten ihan tietoisesti halua uhrata sitä.
Sun on vaan pakko opetella sana EI. Muuten tuo lysti tulee vain jatkumaan. Ajattele itseäsi, ei tarvitse palvella, vaikka veli on.
Etkö osaa aikuinen ihminen sanoa EI kun sen aika on?