Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en kykenisi kasvattamaan toisten lapsia. Miten muut?

Vierailija
02.10.2019 |

Koirakin on hankala mulle.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on, toisen lapsia ei ole helppo ymmärtää ja kasvattaa kun niiden kanssa ei ole syntymästä saakka elänyt eikä vastaavaa tunnesidettä ole olemassa. Aina olet vähän ulkopuolinen ja sinut sivuutetaan suoraan esimerkiksi puheissa biologisen vanhemman ollessa kotona. Olet vieras omassa kodissasi. Kun koet normaalejakin negatiivisia tunteita lapsia kohtaan (koska lapset nyt vaan joskus osaavat olla ärsyttäviä, jokainen äiti tietää :D) koet valtavaa syyllisyyttä ja alat inhota itseäsi ihmisenä.

Vierailija
2/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kasvattaa. Tarkoittaisi että olisin itse vastuussa eikä mikään biologinen vanhempi kummittelisi taustalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai meitä on moneen junaan. Itse haaveilen sijaisäitiydestä. Itsellä ennestään kaksi lasta.

Vierailija
4/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kasvattaa, mutten ihan ketä tahansa. Sisarteni tai miehen siskon lapset voisin adiptoida hoitotestamentin kautta. Ehkä jos olisi joku läheinen tutun lapsi tai suht järkeväkäytöksinen/ei aivan erityinen lasten kaveri niin hänetkin voisin kasvattaa. Jos jäisi orvoksi, sijaisvanhemmaksi en alkaisi. Jotenkin uskon, että osaisin tukea paremmin vanhempansa menettänyttä lasta kuin lasta joka kokisi vanhemman hylänneen hänet ja jolla kuitenkin vielä olisi se vanhempi. Sijaisvanhemmalla ei myöskään ole samat oikeudet enkä voi luvata, ettemme ole muuttamassa tms.

Vierailija
5/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan vaikeaa ollut minulle kahden lapsen aikuiseksi kasvattaminen, ihan samalla tavalla meni kuin omankin lapsen kanssa. Kaikki on yhtä rakkaita, nytkin kun he ovat jo aikuisia, joka päivä soitellaan ja nähdään ainakin kerran viikossa.

Vierailija
6/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ja just jaksaa omat lapset. Olen ihan ok äiti mutta 2 omaa lasta riitää minulle. Ei olisi rahkeita tai haluja enää kasvattaa muiden lapsia.