Miten pääsitte eroon masennuksesta?
t. verhot kiinni ja sängyssä useita päiviä viikossa.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalion ja liikunnan avulla.
Olen yrittänyt päästä taas kiinni siihen, mutta en vain jaksa. En ole pitkään aikaan ollut tässä jamassa.. terapiahakemusten käsittely kestää, kestää ja kestää, psykiatrille hirveät jonot, en jaksa... :( tiedän, etten pääse omin avuin ylös, mutta apuakaan ei ole saatavilla aikoihin.
Ei kannata ottaa paineita töihin tai kouluun menosta. Ehtii sitä kyllä.
Lepäile, katso TV:tä, syö kunnolla ja tapaa kavereita. Käy uimassa ja kävelemässä luonnossa.
Älä juo alkoholia, se masentaa.
Vähän kerrallaan. Liikunta usein auttaa, vaikka ei ennen liikuntaa uskoisi. Itselläni etenkin lihasvoimaa lisäävä liikunta toimii. Kun veri kiertää kropassa ja päässä niin masennuskin helpottaa. Kaikki ihmiset ei ehkä ole näin psykofyysisiä kokonaisuuksia kuin minä, mutta kirjoitin tämän tänne koska minulla liikunta oikeasti auttaa. Lääkäriltä en ole koskaan saanut apua, koska en pahimmassakaan mielentilassa näytä tarpeeksi tarvitsevalta ja aina on kuulemma minua pahemmassa tilanteessa olevia, jotka tarvitsevat ensisijaisemmin apua. Joten itse on parannettava itsensä.
Päihteiden vähentäminen tai lopettaminen. Luonnossa liikkuminen. Itselle jossain vaiheessa ruoka maistui vain nuotiolla kun se nyt vaan on parempaa ulkoilmassa. Luojan kiitos ettei ollut talvi silloin. Tuolla makkaradieetilläkin laihtui ja olisin kuihtunut jos ei olisi tarennut laavuilla istuskella.
Vierailija kirjoitti:
Päihteiden vähentäminen tai lopettaminen. Luonnossa liikkuminen. Itselle jossain vaiheessa ruoka maistui vain nuotiolla kun se nyt vaan on parempaa ulkoilmassa. Luojan kiitos ettei ollut talvi silloin. Tuolla makkaradieetilläkin laihtui ja olisin kuihtunut jos ei olisi tarennut laavuilla istuskella.
En käytä päihteitä. Luonnossa liikkuminen auttaisi varmaan, jos ovesta pääsisi ulos. Opiskelen kyllä tällä hetkellä ja töitä hyvin vähän osa-aikaisessa työssäni. Iso työ, jotta valmistuisin ensi kevääksi.
Oikeastaan yksinäisyys masentaa eniten. Mistään ei löydy ketään, kenen kanssa synkkaa. Ap
Aina kun tunsin mielialan siirtyvän masennuskierteeseen johtavaan ajattelutyyliin, lähdin ulos ja aloin kuvata luontoa ja tehdä kaikenlaista muuta kivaa.
Riippuu siitä mistä masis johtuu.
Mulla ollut toinen masis ravintoaineiden puutteesta ja toinen trauaattisesta tapahtumasta.
Mulla auttaa kummasti mielialaan ramavit tai ferroforte valmiste.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut toinen masis ravintoaineiden puutteesta ja toinen trauaattisesta tapahtumasta.
Mulla auttaa kummasti mielialaan ramavit tai ferroforte valmiste.
Ruokavaliotottumukset poukkoilleet huonon ja hyvän välillä, mutta yli puoli vuotta olen ottanut silti säännöllisesti sinkkiä, seleeniä, omega3-kalaöljyä, jossa myös A-, B-, ja E-vitamiinit lisätty. Ajoittain otan myös rautatabletteja, mutten joka päivä, koska tabletissa saantisuositusta paljon korkeampi pitoisuus. Hyvä ruokavalio toki auttaa monin tavoin, mutta en usko sen korjaavan tätä tilannetta, ammattiapu auttaisi, mutta kun kestää... Välillä olo ihan sietämätön.
Tein äsken treenin, josta tuli kyllä parempi olo! Yritän ylläpitää terveellisiä elintapoja ja kun seuraavan kerran menen kauppaan, niin ostan terveellistä ruokaa. Olo on silti todella ontto, olen aika innoton tekemään mitään, kaikki tuntuu tylsältä. Turhaan kai täällä valitan, ei kukaan minua voi täällä pelastaa. Omia kokemuksia saa toki jakaa, mielelläni niitä luen.
Kellään muuten positiivisia kokemuksia masennuslääkkeistä? Itselläni vain huonoja kokemuksia, olen tässä tilanteessa jopa harkinnut, jos kannattaisi pitkästä aikaa kokeilla.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa kummasti mielialaan ramavit tai ferroforte valmiste.Ruokavaliotottumukset poukkoilleet huonon ja hyvän välillä, mutta yli puoli vuotta olen ottanut silti säännöllisesti sinkkiä, seleeniä, omega3-kalaöljyä, jossa myös A-, B-, ja E-vitamiinit lisätty. Ajoittain otan myös rautatabletteja, mutten joka päivä, koska tabletissa saantisuositusta paljon korkeampi pitoisuus. Hyvä ruokavalio toki auttaa monin tavoin, mutta en usko sen korjaavan tätä tilannetta, ammattiapu auttaisi, mutta kun kestää... Välillä olo ihan sietämätön.
Tein äsken treenin, josta tuli kyllä parempi olo! Yritän ylläpitää terveellisiä elintapoja ja kun seuraavan kerran menen kauppaan, niin ostan terveellistä ruokaa. Olo on silti todella ontto, olen aika innoton tekemään mitään, kaikki tuntuu tylsältä. Turhaan kai täällä valitan, ei kukaan minua voi täällä pelastaa. Omia kokemuksia saa toki jakaa, mielelläni niitä luen.
Kellään muuten positiivisia kokemuksia masennuslääkkeistä? Itselläni vain huonoja kokemuksia, olen tässä tilanteessa jopa harkinnut, jos kannattaisi pitkästä aikaa kokeilla.. Ap
Kokeile muutama kuu lisätä sitä ramavit/ferrofortea aamuun 10ml ja ilta 19 se 10ml. Katso miten käy. Siinä hyvii vitskuja.
Koitin noi sun mainitsemasi, eikä niistä ollut omalla kohdalla apua. Yksilöllisiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa kummasti mielialaan ramavit tai ferroforte valmiste.Ruokavaliotottumukset poukkoilleet huonon ja hyvän välillä, mutta yli puoli vuotta olen ottanut silti säännöllisesti sinkkiä, seleeniä, omega3-kalaöljyä, jossa myös A-, B-, ja E-vitamiinit lisätty. Ajoittain otan myös rautatabletteja, mutten joka päivä, koska tabletissa saantisuositusta paljon korkeampi pitoisuus. Hyvä ruokavalio toki auttaa monin tavoin, mutta en usko sen korjaavan tätä tilannetta, ammattiapu auttaisi, mutta kun kestää... Välillä olo ihan sietämätön.
Ap, tsemppiä! Painin itse samojen ongelmien kanssa. Olen pitänyt terveydestä ja ravinteista huolta ja päivärytmin, mutta yksinäisyys syö motivaation.
Ystäviä on olemassa, mutta ei perhettä. Alitajunnassa tuntuu, että saisin itseni jotenkin parempaan kuosiin, mutta mitä varten? Jotta lenkkeilisin yksin, kävisin salilla yksin, söisin uusia ruokia yksin, lukisin kirjoja ja katsoisin telkkaa yksin, kävisin illalla peiton alle yksin?
KKT-terapiassa kävin. Olisin varmaan saanut B-lausunnon ja pitkän Kelan terapian, mutta kävin omalla kustannuksella 5 kertaa, kun kaveri suositteli niin kovasti. Ensin en tykännyt ja tuntui huijaukselta. Siinä täytyy ensin hyväksyä, että en voi odottaa hyvän olon palaamista, vaan mun on tehtävä asioita huonon olon kanssa. Sitten tehtiin kartoitus, että millaisia ajatuksia mulla on, jotka ylläpitää masennusta. Ideana on, että pystyn tekemään asioita noista ajatuksista huolimatta. Kun tiedostan ne, niin ne ei määrää niin paljon tunteitani ja päätöksiäni. Sitten keskityin tekemään pieniä asioita, jotka on mulle tärkeitä. Ensin ne liittyi ihmissuhteisiin, koska ne on mulle tärkeitä. Ja sitten vain opettelin tekemään niitä pieniä asioita sietäen tuntemuksia ja ajatuksia. En varmaan osannut selittää niin kovin hyvin, mutta jotenkin noin se meni kun näin jälkikäteen ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tsemppiä! Painin itse samojen ongelmien kanssa. Olen pitänyt terveydestä ja ravinteista huolta ja päivärytmin, mutta yksinäisyys syö motivaation.
Ystäviä on olemassa, mutta ei perhettä. Alitajunnassa tuntuu, että saisin itseni jotenkin parempaan kuosiin, mutta mitä varten? Jotta lenkkeilisin yksin, kävisin salilla yksin, söisin uusia ruokia yksin, lukisin kirjoja ja katsoisin telkkaa yksin, kävisin illalla peiton alle yksin?
Niinpä... Yksinäisyys on ahdistavaa, ja olen vasta eronnut. Löytäisi sopivan ihmisen, kenen kanssa viettäisi päivän ja yön viikossa.. auttaisi varmasti, mutta kun ei oikeasti synkkaa kenenkään kanssa.
Ruokavalion ja liikunnan avulla.