Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ikkunoiden availijat!

Arghhh
02.10.2019 |

Työpaikoilla, kouluissa jne on aina tyyppejä jotka koko ajan kulkee availemassa ikkunoita kun on "huono ilma", "ei saa happee", "liian lämmin"...

Itse en koskaan edes huomaa tätä "huonoa ilmaa"! Ihan hyvin pystyy hengittämään, vaikkei ikkunat olis auki. Sit nää samat sankarit unohtaa sulkea ne yöksi vaikka jäävät työpaikalle muiden jo lähdettyä. Kun itse saapuu seiskalta töihin, on ikkunat edelleen levällään ja sisätiloissa varmaan alle 10 astetta. Luulis et menee ilmastointikin sekaisen tollasesta! Miksi ikkunat ei voi olla kiinni, varsinkin syksystä kevääseen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomi ja homerakennukset.

Vierailija
2/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan näitä tunkkaisesta huoneilmasta pitäviä. Asteita pitää olla lähemmäs 30 ennen kuin ollaan tyytyväisiä, ovesta pitää tulla läpi ettei vaan tule raikkaampaa ilmaa. En ymmärrä.

Vierailija
4/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et poistu koko rakennuksesta koko työssäoloaikana niin et huomaa sitä huonoa ilmaa, koska olet tottunut siihen. Käy joskus happihyppelyllä ulkona ja tule sitten takaisin, sen tunkkaisuuden huomaa heti.

Vierailija
5/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän aina jotain ikkunaa auki tai sitten takaovea. Asun viime vuoden lopussa valmistuneessa talossa, joten täällä ei ole oikeasti mitään sisäilmaongelmaa tai hajuja, mutta rakastan raikkautta.

Vierailija
6/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et poistu koko rakennuksesta koko työssäoloaikana niin et huomaa sitä huonoa ilmaa, koska olet tottunut siihen. Käy joskus happihyppelyllä ulkona ja tule sitten takaisin, sen tunkkaisuuden huomaa heti.

Meillä tätä harrastaa tupakkapaikalla kerran tunnissa ramppaavat röökimammat. Ei saa happee!!1 ...  no ihanko tosi, mitäs jos lopettaisit tai ainakin vähentäisit?

Vierailija
7/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän aina jotain ikkunaa auki tai sitten takaovea. Asun viime vuoden lopussa valmistuneessa talossa, joten täällä ei ole oikeasti mitään sisäilmaongelmaa tai hajuja, mutta rakastan raikkautta.

Ekassa asunnossani oli keittokomerossa kapea avattava ikkuna hyttysverkolla, ja sitä pidin läpi vuoden jatkuvasti auki. Eikä sielläkään ollut mitään sisäilmaongelmaa. Olen aina ollut tällainen tuulettelija.

Vierailija
8/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekassa asunnossani oli keittokomerossa kapea avattava ikkuna hyttysverkolla, ja sitä pidin läpi vuoden jatkuvasti auki. Eikä sielläkään ollut mitään sisäilmaongelmaa. Olen aina ollut tällainen tuulettelija.

T. Sama

Vierailija
9/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta. Monessa vanhemmassa rakennuksessa on ilmanvaihto ihan päin prinkkalaa, koska se on alimitoitettu ja/tai laitteisto ei ole ajan tasalla. 

Vierailija
10/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kun ilmastoidun +22  asteisen toimiston ikkunat vedetään auki +30 keleillä kun alkaa ahdistaa... Mitäpä jos läskit laihduttaisitte?

Vierailija
11/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai pullotalossa?

Vierailija
12/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti älyätte laittaa lämmityksen pois päältä kun tuulettatte, muuten mene harakoille mikä on typerää ja nostaa muuten lämmityskustannuksia kaikilta varsinkin kerrotaloissa

Vierailija
13/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siedetään huonoa sisäilmaa eri tavalla? Enkä puhu homeista, sisäilma voi olla huonoa monista muistakin syistä.

Itselläni pää menee tokkuraan, ajatus ei kulje, väsyttää, hengittäminen voi olla työlästä. Liian lämmin ilma tekee myös veltoksi ja aikaansaamattomaksi. Ikkunasta tuleva viileä ja raikas ilma virkistää ja tekee olon hyväksi.

On ihan kammottavaa mennä esimerkiksi kokoustiloihin, joissa on juuri ollut joukko ihmisiä, mutta välissä ei ole tuuletettu/ tuuletusmahdollisuutta ei ole, siellä sitten pitäisi pystyä hengittämään sitä samaa jo kertaalleen hengitettyä ilmaa, johon on joukkoon vähän hikoiltu, piereskelty + kaikki muu ihmisistä irtoavat hajut pesuaineista kosmetiikkaan.

Muuten... Suljen kyllä ikkunat jäljiltäni.

Vierailija
14/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä haiset ja ne yrittää vihjata sulle?

Vierailija
15/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla sukua the Suluttajalle?

Vierailija
16/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa taloissa ei yhäkään ole ilmastointia vaan ilmanvaihto.

Ikkunoista voi poistaa ne kahvat.

Vierailija
17/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään tykkää kun ikkunoita availlaan ja lämpötila pakkasen puolella. Ikkunoiden avaajat ei ees kysy onko ok avata ikkuna! Ajattelevat vain itseään! Kaikki ei oo samanlaisia ja kaipaa kylmää tuulta sisätiloihin

Vierailija
18/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikasta. Monessa vanhemmassa rakennuksessa on ilmanvaihto ihan päin prinkkalaa, koska se on alimitoitettu ja/tai laitteisto ei ole ajan tasalla. 

Eikä se ilma mitenkään erityisen puhdasta ole. Tulee homeisten ja likaisten putkien kautta.

Vierailija
19/19 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi kysyä että saako avata ikkunan?? Miksi pitää olettaa että kaikki haluaa raikasta _kylmää_ ilmaa?? Onko teillä ylipainoa kun kokoajan niin kuuma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme