Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juon joka päivä

Vierailija
30.09.2019 |

Juon joka ilta pullon viiniä tai 6 olutta. Alkoholi lievittää mulla ahdistusta ja tressii. En osaa oikein muuten rentoutua. En tykkää olla humalassa yhtään mutta pienessä sievässä on kiva olla. Tosi harvoin tulee kännei juotuu joskus harvoin kun käyn viihteellä nii silloin. Olen juonut vuosikausia eikä tästä juomisesta mitään haittaa mulle. En koe olevani alkoholisti tiedän juoppoi jotka juo kolme pulloa viinaa päivässä. Itsellä kuitenkin määrät tosi vähäsii vaikka joka päivä meneekin. Kyllähän tää juominen saattaa maksan päälle käydä mutta toisaaltaa en halua elää 90 vuotiaaks jossain laitokses kitumas. Joo tälläinen avautuminen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei sitten häiritse se, että olisit virkeämpi ja terävämpi, jos et joisi noin paljon? Eikös elämä olisi hauskempaa, kun jaksaisi kaikenlaista?

Vierailija
2/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juo ikinä alkoholia. Se on pahaa ja saan migreeniä. Olen siis kokeillut noin 20 v sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alkoholisti. Hae apua vaikka a-klinikalta.

Vierailija
4/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Mutta eilen en juonut enkä tänään. Enkä juo huomennakaan.

Olen lihonut tajuttomasti ja naamasta alkaa näkyä myös.

Kädet vapisevat.

Yöunet mennyt.

Nyt se loppui, perkele

Vierailija
5/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Pari iltaa viikossa niin etten ota alkoa.

N43

Vierailija
6/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedin myös tuolla lailla kymmenkunta vuotta. Paino nousi ja oli usein vetämätön olo. Nyt otan vain parina iltana viikossa konjakin tai kaksi. On paljon parempi olo.

Tee sinä samoin.

Vierailija
7/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei sitten häiritse se, että olisit virkeämpi ja terävämpi, jos et joisi noin paljon? Eikös elämä olisi hauskempaa, kun jaksaisi kaikenlaista?

Hoidan työt ihan hyvin. Päivääkään en ole ollut poissa töistä alkoholin takia.

ap

Vierailija
8/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Mutta eilen en juonut enkä tänään. Enkä juo huomennakaan.

Olen lihonut tajuttomasti ja naamasta alkaa näkyä myös.

Kädet vapisevat.

Yöunet mennyt.

Nyt se loppui, perkele

Hyvä.päätös! Tsemppiä!

Minä join tänään vain yhden oluen ja yhden lonkeron. Normaaliannos olisi 8-9dl viiniä.

Vierailija
9/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole nainen.,

Vierailija
10/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en juo ikinä alkoholia. Se on pahaa ja saan migreeniä. Olen siis kokeillut noin 20 v sitten.

”Ne jotka härjillä ajavat - ne härjistä puhuvat.”

Mutta mitä sinä teet tässä ketjussa? Mene juttelemaan vaikka jostain TV-ohjelmasta.

Vierailija
11/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet alkoholisti. Hae apua vaikka a-klinikalta.

Ei pidä paikkaansa

Vierailija
12/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En nyt sano että olet alkoholisti, mutta TUO on alkoholistin puolustuslinja nro 1. Oppikirjaesimerkki suorastaan.

En sano tätä tuomitakseni, olen itse harrastanut samanlaista törpöttelyä. Enkä itsekään oikein alkoholistina osannut itseäni pitää.

Vierailija
13/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En oikeastaan ajatellut töitä, vaan omaa virkeää, hauskaa elämää, siis harrastamista, kulttuuria, ihmisten tapaamista, lukemista, opiskelua...

Vierailija
14/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alkoholismia ei ratkaise töistä poissaolot. Moni alkoholisti käy säännöllisesti töissä.

Vierailija
15/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidasta itsemurhaa ja kyllähän tuolla ajalla ja rahalla voisi keksiä muutakin?

Vierailija
16/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alkoholismia ei ratkaise töistä poissaolot. Moni alkoholisti käy säännöllisesti töissä.

Näin on. Sanoisin että jopa valtaosa alkoholisteista hoitaa työnsä varsin tunnollisesti.

Vierailija
17/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso osa alkoholisteista käy töissä ja hoitaa ne työnsä jopa todella hyvin. Sitten kaupan kautta kotiin lempiharrastuksen pariin. Siinä sitä elämää, ah niin ihanaa, ei ahdista ollenkaan, paitsi vähän aamusta, mutta se helpottuu, kun tietää, että töiden jälkeen voi sen viinipullon taas ottaa helpottaakseen oloa.

Ei tule edes mieleen, että jos ei enää joisikaan niitä jokapäiväisiä viinejä, ei olisi niitä ahdistuksiakaan, etenkin jos vaivautuisi vähän miettimään mistä ne johtuu ja työstämään niitä asioita. Kallimmaalla, mutta helpommalla pääsee, kun juo, pieneen hiprakkaan, ei tietenkään känniin... Koskaan, noh, ehkä joskus viihteellä...

Kun ap elää yksin, ei tuosta juomisesta ole edes muillekaan haittaa, joten ap jatkaa juomistaan, miksi, koska voi.

Vierailija
18/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iso osa alkoholisteista käy töissä ja hoitaa ne työnsä jopa todella hyvin. Sitten kaupan kautta kotiin lempiharrastuksen pariin. Siinä sitä elämää, ah niin ihanaa, ei ahdista ollenkaan, paitsi vähän aamusta, mutta se helpottuu, kun tietää, että töiden jälkeen voi sen viinipullon taas ottaa helpottaakseen oloa.

Ei tule edes mieleen, että jos ei enää joisikaan niitä jokapäiväisiä viinejä, ei olisi niitä ahdistuksiakaan, etenkin jos vaivautuisi vähän miettimään mistä ne johtuu ja työstämään niitä asioita. Kallimmaalla, mutta helpommalla pääsee, kun juo, pieneen hiprakkaan, ei tietenkään känniin... Koskaan, noh, ehkä joskus viihteellä...

Kun ap elää yksin, ei tuosta juomisesta ole edes muillekaan haittaa, joten ap jatkaa juomistaan, miksi, koska voi.

Tosia sanoja. 💪🏽

Vierailija
19/19 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Aina oon työni hoitanu” on todellakin suomalaisen alkoholistin lempisanonta, ikioma slogan.