Mistä nilkkurit jalkavaivaiselle?
Hakusessa nahkaiset siistit nauhalliset nilkkurit jotka käy arkeen ja iltamenoihinkin, jos ei nyt ihan mekkohommiksi mene. Ei korkoa, max se sentti-pari mitä paksummissa pohjissa on. Jalkaan on tullut vaivaisenluu ja isovarvas on saatu fyssarin avustuksella takaisin kierosta suoraksi, mutta samalla jalka on pidentynyt ja leventynyt. Jalka on muutenkin leveä räpylä, ja tuntuu että kaikki kengät on joko liian kapeita (puristaa jo sovittaessa) tai kaartuu "liian aikaisin" ja painaa isovarvasta kohti muita varpaita. Toki tämä ongelmajalka on puoli senttiä pidempi kuin toinen, joten kauheasti ns. liian isoa kenkää ei voi leveämmän päkiäkohdan toivossa ottaa. Koko on 38, eli miesten puolikaan ei pelasta.
Help, en voi olla ainoa tämmösellä räpylällä varustettu, mistä te muut löydätte kengät?
Nyt on löytynyt yhdet juoksukengät (Mizuno) ja parit tennarit (Niken Tanjun ja jotkut New balancet). Nilkkureita metsästäessä olen kolunnut kaikki tunnetuimmat merkit ja alkaa epätoivo iskeä. :( Ten points, Vagabond, Rieker, Pomar ja moni muu jo siis kokeiltu.
Kommentit (6)
Monilla merkeillä on xl-lestejä twi H-lestejä. Sievin kengät pääsääntöisesti sopivat päkiässä leveää tarvitseville ja lisäksi heillä on xl-malleja, mitta ne ei ole kovin iltamenoisia. Myäs clarksilla ja gaborilla on.
Sen sijaan älä koske eccoihin tai vigingeihin, ne ovst kapealestisiä.
Miksi haluat väkisin käyttää kenkiä jotka pahentavat jalkojesi tilannetta?
Kenkä-Rale on Helsingissä Töölössä kenkäkauppa, jossa on osaamista vaativille jaloille. Myyjissä jalkaterapeutteja. Lisäksi kengistä löytyy kivoja malleja. Koko kaupassa ei ole ollenkaan myynnissä huonolaatuisia kenkiä toisin kuin lähes kaikissa muissa kenkäkaupoissa. Netti on huono ostospaikka, kengän sopivuuden tietää vasta kun kokeilee tuntumaa omaan jalkaan. Netistä voi kyllä etsiä potentiaalisia merkkejä. Leveää lestiä myy ainakin Gabor, Jana, Pomar, Memphisto, Leggero.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat väkisin käyttää kenkiä jotka pahentavat jalkojesi tilannetta?
Millä tavalla pahentaa? Nimenomaan en halua pahentaa jalkojeni tilannetta, vaan löytää katseenkestävät nilkkurit jotka sopivat jalkaani. Mieluiten maiharimalliset. Ei tuolla ulkona voi paljain jaloinkaan kulkea, ja ns barefootkenkiä en voi käyttää parinkin jaloissa olevien ongelmien takia.
Mistähän noita Gaborin tai Clarksin leveämpilestisiä löytäisi? Olen kolunnut Kookengän, Click shoesin, Halosen, Martensin, Prisman (myy Pomaria) jne... Ja tietysti toi vammainen jalka on vasen, ja monessa kaupassa on hyllyssä oikean jalan kenkä ja vasen pitää pyytää myyjältä. Myyjät eivät ole olleet tähän mennessä kovin innokkaita auttamaan, tai ovat tarjonneet Riekeriä tms joihin jalkani ei leveyden puolesta mahdu. Pk-seudulta pitäisi löytyä. Olen tilannut yli viidet nilkkurit sovitukseen enimmäkseen Footway/Brandos/Zalando ja ei ole vielä tärpännyt. Sen lisäksi että olen kiertänyt noita kauppoja läpi. Nuo Zalandon leveälestistisetkin näyttävät aika kapeakärkisiltä.
Jos nettikaupoista viitsit tilata niin Zalandolta ainakin löytyy nilkkureita, joihin on merkitty että on leveä lesti.