Laihdutin 11 vuotta sitten -58 kiloa
Laihdutin tuon määrän reilussa vuodessa, lautasmallin mukaan syöden ja fiiliksen mukaan liikkuen.
Nyt olen lihonut siitä noin 10 kiloa mutta olen normaalipainoinen juuri ja juuri. Sairastuin ja liikkuminen on huonoa, olen syönyt huonosti, sellaiseen sorrun väsyneenä.
Mutta asiaan, tajusin juuri kuinka hemmetin onnekas olen kun minulle ei jäänyt roikkuvaa nahkaa juuri yhtään vaikka olin noin 30 vuotias silloin.
Toki rinnat ”otti osumaa” jne niin mutta olen ihan peruskiinteä vaikka vatsa on raskauden takia aivan täynnä syviä raskausarpia.
Toki tuollainen ylipaino jättää jälkensä kroppaan. Nyt lehtiä lukiessa olen vain tosiaan tajunnut että moni vähempikin laihduttanut on joutunut leikkaukseen roikkuvan nahan takia.
Muistan miten tuskailin muuttunutta kroppaani vuosikaudet vaikkei siinä ollut mitään vikaa. Olin tyhmä, olisi pitänyt vain iloita eikä puuttua epäolennaiseen.
Nyt yritän pikkuhiljaa päästä taas muutamasta kilosta eroon, ehkä mä tästä selviän kun selvisin tuostakin määrästä :)
Kommentit (4)
Oot niitä harvoja, jotka on saaneet pidettyä ison määrän pudotettua painoa poissa. Eli siis huolimatta palautuneesta kymppikilosta oot saanut pidettyä poussa lähes 50 kg noin kauan. Ihan huikeaa ja varmaan heräsit nyt ajoissa, ettei enempää lisää tule.
Itselläni on ollut jo 30 vuoden ajan yli 20 kg liikapainoa enkä ole onnistunut millään konstilla. Mutta pari viikkoa sitten aloitin 16:8 -pätkäpaaston, joka voisi sopia mulle vaikka elämäntavaksi, jos nyt vaan tämä edes alkaisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Oot niitä harvoja, jotka on saaneet pidettyä ison määrän pudotettua painoa poissa. Eli siis huolimatta palautuneesta kymppikilosta oot saanut pidettyä poussa lähes 50 kg noin kauan. Ihan huikeaa ja varmaan heräsit nyt ajoissa, ettei enempää lisää tule.
Itselläni on ollut jo 30 vuoden ajan yli 20 kg liikapainoa enkä ole onnistunut millään konstilla. Mutta pari viikkoa sitten aloitin 16:8 -pätkäpaaston, joka voisi sopia mulle vaikka elämäntavaksi, jos nyt vaan tämä edes alkaisi toimia.
Kovasti tarmoa sinulle paastoiluun :)
Minä olen myös harkinnut samaa kokeilla, ihan vain sillä että nautin kevyestä tunteesta joka tulee kun on syönyt kevyesti ja ruokaväli on hurahtanut pitkäksi. Nyt kun on syönyt huonosti pitkän aikaa, ajatuksen tasolla tuntuisi että tuo myös puhdistaisi kroppaa, en tosin tiedä meneekö se niin oikeasti. Tiedän että tulisi ainakin juotua vettä runsaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti tarmoa sinulle paastoiluun :)
Minä olen myös harkinnut samaa kokeilla, ihan vain sillä että nautin kevyestä tunteesta joka tulee kun on syönyt kevyesti ja ruokaväli on hurahtanut pitkäksi. Nyt kun on syönyt huonosti pitkän aikaa, ajatuksen tasolla tuntuisi että tuo myös puhdistaisi kroppaa, en tosin tiedä meneekö se niin oikeasti. Tiedän että tulisi ainakin juotua vettä runsaammin.
Kiitos! Netistä löytyy vaikka minkälaista hehkutusta tuosta pätkäpaastosta, pitäisi olla terveyshyötyjä ja vaikka mitä. Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta itsestäni on tuntunut oikein hyvältä. Ruokakin maistuu aivan ihanalta 16 h paaston jälkeen. Ja tosiaan saa nauttia siitä kevyestä olosta koko aamupäivän. Oma ruokailuikkunani asettuu n. klo 13 - 21, eli siinä on "aamupala", päivällinen ja iltapala.
Jo!